جاباما
۱۱۵۴۴۸۷
۳۶ نظر
۵۰۵۴
۳۶ نظر
۵۰۵۴
پ

نامه مضحک نماینده بدخط؛ از رنجی که می‌بریم

این نماینده مجلس تلفن همراه خود را از دسترس خارج کرده تا در برابر سوال خبرنگاران قرار نگیرد.

روزنامه آفتاب یزد : بار‌ها به سبب گاف‌هایی که نمایندگان مجلس در موضوعات مختلف داده اند، سواد آن‌ها به چالش کشیده شده است؛ اما به قول کاربران فضای مجازی این یکی دیگر نوبر است! به تازگی تصویری از یک نامه در فضای مجازی منتشر شده که تاریخ آن ۲۴/۶/۱۴۰۰ و پیوست نامه یک صلوات ذکر شده است و در آن نوشته شده «برادر عزیز و انقلابی جناب دکتر خاندوزی وزیر محترم اقتصاد، با سلام و تهیت مستدعی است گمرکات گمرکات گمرکات» زیر هر یک از کلمه گمرکات نیز ذکر شده «آبادان-اروند کنار- جوئبده».

نامه مضحک نماینده بدخط؛ از رنجی که می‌بریم

این نامه که منتسب به سید مجتبی محفوظی، نماینده مردم آبادان است و خودش هم آن را تائید کرده؛ به وزیر اقتصاد و دارایی نوشته شده تا به قول آقای نماینده مشکلات گمرک آبادان و اروند کنار را یادآوری کند و صرفا جنبه اطلاع و گوشزد و یادآوری پیرو مکاتبات قبلی بوده است؛ اما متاسفانه هیچ یک از اصول اولیه یک نامه اداری را دارا نیست و بسیار بد خط و بی‌نظم در یک برگه با سر برگ مجلس شورای اسلامی نوشته شده است. انتشار تصویر مربوط به این نامه در فضای مجازی با واکنش‌های گسترده کاربران همراه بوده و خیلی‌ها دلیل حال و روز امروز خوزستان را وجود همین نمایندگان و مسئولان می‌دانند که حتی از ابتدایی‌ترین اصول مدیریتی هم چیزی سر در نمی‌آورند. اما این اولین گافی نیست که در خصوص نمایندگان مجلس شاهد آن هستیم.

بار‌ها و بار‌ها سطوح پائین علمی و اطلاعاتی نمایندگان مجلس دست مایه طنزپردازان در فضای مجازی شده است و این موضوع نشان می‌دهد سطح نمایندگان در مجلس شورای اسلامی که یکی از ارکان مدیریتی ونظارتی کشور محسوب می‌شود تا چه اندازه تنزل پیدا کرده است!

‏واکنش‌ها به نامه آقای نماینده

نامه آقای نماینده در فضای مجازی با حواشی بسیاری همراه بوده است و دستمایه طنازان و شاعران شده است. یک کاربر در این خصوص نوشته است: «باید تبریک بگوئیم، گریه کنیم، بخندیم، فکر کنیم، گذر کنیم، این نامه را یک‌نماینده محترم مجلس برای وزیر اقتصاد نوشته است، اگر در مورد این نامه یک دیوان شعر نگاشته شود، باز از عهده تفسیر آن عاجز است، شاعر نیستم، ولی از شور و شعف کلماتی را به وزن و قافیه تقدیم میکنم.

نامه مضحک نماینده بدخط؛ از رنجی که می‌بریم

در حیرت‌ام از سواد این مرد بزرگ/ وز نوشتن نامه قرقاطی و گنگ/ دل شاد شده، خیالمان راحت شد/ ز آینده و حال نام ایران سترگ» کاربر دیگری در این خصوص نوشته است: «‏اگر من، جای وزیر اقتصاد بودم نه تنها به نامه‌اش پاسخ نمی‌دادم، بلکه ایشان را وادار می‌کردم تا پایان این دوره مجلس حداقل ده بار از روی کتاب فارسی پایه دوم ابتدایی رونویسی کند.» کاربر دیگری هم نوشته: «این دیگر نوبر است، نماینده‌ای که حتی بلد نیست چطور باید یک نامه اداری به وزیر بنویسد چطور می‌خواهد قانونگذاری کند؟

وای به حال ما» کاربر دیگری نیز نوشته: «‏نماینده ‎مجلس شورای اسلامی سواد نداری یکی رو بذار جات نامه نگاری کنه، این چه نامه ای؟ چه دست خطی هست؟ چه معنی میده؟» یک کاربر دیگری هم نوشته است: «این نماینده مجلس حداقل اصول کوتاه نویسی را رعایت کرده است. مختصر و مفید! انقدر مختصر که کسی متوجه نمی‌شود چه گفته است.»

‏گاف‌های عجیب نمایندگان مجلس

واقعیت این است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی حتی نمی‌خواهند که درباره هر چیزی که قرار است اظهار نظر کنند کمی مطالعه داشته باشند تا مرتکب گاف یا سوتی نشوند. این در حالی است که این گاف‌ها نه تنها در رسانه‌های داخلی و شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده دارد، بعضا در رسانه‌های خارجی نیز انعکاس پیدا می‌کند. چندی پیش محمد صفایی، نماینده گناباد و بجستان در مجلس در پیامی توییتری نوشته بود: «آسیا بزرگترین و ثروتمندترین قارّه جهان است. در این قارّه دو قدرت نوظهور، ایران در شرق و چین در غرب تبلور یافته، پیمان راهبردی این دو می‌تواند، به برتری قدرت آسیا سرعت بخشد.»

نامه مضحک نماینده بدخط؛ از رنجی که می‌بریم

عدم اطلاع این نماینده از موقعیت جغرافیایی ایران و چین و استفاده از تشدید در واژه «قاره» از سوتی‌های او در این توئیت چند خطی بود. البته این نماینده بعد از این اشتباه توئیت خود را اصلاح کرد. با آغاز سال ۱۴۰۰ هم شاهد بودیم محمد رضا احمدی سنگری نماینده رشت در مصاحبه با شبکه استانی باران، آغاز سال ۱۳۴۰۰ را تبریک گفت! قبل‌تر از آن هم نماینده‌ای به نام علیرضا سلیمی بود که نمی‌دانست وظیفه FATF چیست.

نامه مضحک نماینده بدخط؛ از رنجی که می‌بریم

نهاد بین‌المللی‌ای که وظیفه مبارزه با تامین مالی تروریست را دارد، اما او می‌خواست که اطلاعات ترور‌ها را از FATF دریافت کند از همین رو گفته بود: «اگر FATF صداقت دارد و بنای آن مبارزه با تروریست است، بسم‌الله، اطلاعات کسانی که شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده را ترور کردند در اختیار ما بگذارند پس چرا ساکت هستند؟». یکی دیگر از نمایندگان در مجلس نیز در برنامه تلویزیونی کلمه اِنی‌ور (Anywhere) را آنی‌ور و اِنی تایم (Anytime) را آنی تایم تلفظ می‌کند آنهم با تاکید فراوان.

محمدجواد کریمی قدوسی هم که از سردمداران گاف در میان نمایندگان است؛ او یک بار طرحی دوفوریتی تهیه کرده بود که در این طرح دو بار به معاهده «ان پی تی» (معاهده منع گسترش هسته‌ای) اشاره کرد که هر دوبار هم به زبان انگلیسی و هم به زبان فارسی نام این معاهده را‌ام پی تی، mpt»» عنوان کرده بود.

نامه مضحک نماینده بدخط؛ از رنجی که می‌بریم

بار دیگر که از توافقات انتقاد می‌کند در توئیتش «PMD» را «PND» می‌نویسد. اشتباه تلفظ کلمات از جانب برخی از نمایندگان که جای خود دارد. با این اوصاف به نظر می‌رسد که پایانی برای این گاف‌ها از سوی نمایندگان نمی‌توان متصور بود.

‏محرومیتی که تمامی ندارد

محرومیت خیلی وقت است که از سر و روی استان خوزستان بالا می‌رود و حالا می‌بینیم این استان حتی از داشتن یک نماینده که درد مردم را بفهمد و به فکر کار اصولی برای بهبود شرایط باشد هم محروم است. شاید یکی از دلایل این محرومیت ها، همین نمایندگانی باشند که ابتدایی‌ترین اصول مدیریتی را هم نمی‌دانند.

نامه مضحک نماینده بدخط؛ از رنجی که می‌بریم

با این همه سوال اینجاست که آیا نهاد‌های نظارتی نباید حد اقل‌هایی برای ورود به مجلس در نظر بگیرند؟ وقتی یک نماینده ابتدایی‌ترین اصول نامه نگار را نمی‌داند چرا باید با دادن وعده‌های رنگارنگ بر کرسی نمایندگی مجلس جا بگیرد؟ فراموش نکنیم هیچ یک از این حواشی دردی از مردم خوزستان درمان نمی‌کند و همچنان درد آنان را از هر طرف که بنویسیم، درد است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رابین هود

      خط بد اشکالی ندارد هرچند میشد تایپ کرد ولی متن نامه نشان از کم سوادی و عدم تخصص دارد

    • بدون نام

      مگه فقط بیسوادی نمایندگان ضرر به استان خودشان میزنند .این بیسوادان برای ایران قانون وضع میکنند .دروغ که نیست .سانسور نکن .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مهم نیست محتوای نامه چی باشه، مهم نیست خوش خطی و بدخطی و کلا هیچی مهم نیست
        مهم همون الغاب اشاره شده در خط اول هستش، بقیه نامه بیخودی و اطاله کلام هست

      • بدون نام

        مشخص بود کاملا از روی حب و بغض و جانب دارانه نوشته شده و اتفاقا نویسنده نمیدونه که ایران و چین در آسیا هستن.ارزش نقد نداره

      • بدون نام

        نامه اش هیچ مشکلی نداشت شماها عات دارید به هر چیز مسخره ای گیر بدید و عقده گشایی کنید

      • عبدالله

        دروود

    • بدون نام

      مردم هراستان درانتخاب چنین افرادی مقصرند.

    • بدون نام

      چنین افرادی حتی۲رای هم زیادشان است چرا به اینگونه افراد رای میدید.

      پاسخ ها

      • اسلام زارعی

        والا کسی به اینها رای نداده نماینده ای که با پنج درصد رای بیاد مجلس مطمئن باش فقط افراد ستادش بهش رای دادن

    • بدون نام

      بیچاره ما و بیچاره مردم خوزستان

    • بدون نام

      آقای نویسنده خبر اینا رو تو و امثال تو انتخاب کرده ما که رای ندادیم

    • naser

      فکرمیکنیدچراایران ثروتمندبه این فلاکت افتاده،خب مشخصه باداشتن چنین مسئولانی بیسواد چه درمجلس چه دردولت درطی چهاردهه

    • بدون نام

      از بد خطی نیست از بیسوادی

    • بدون نام

      همه نمایندگان هم عنوان دکترا را قبل از اسامیشان ، یدک میکشند.

    • بدون نام

      همه کم سواد شدیم کامنت ها گویای همه چیز است

      پاسخ ها

      • مهران مصلح

        سلام مگه نمایندگان مجلس مشاور ومنشی ندارن تا لااقل از اونها مشورت بخواهند چطوری مدرک گرفته مثل اقای کردان

    • بدون نام

      ميانه راي نمايندگان 15000 راي است يعني نيمي از نمايندگان با كمتر از 15 هزار راي راهي مجلس ميشوند و براي 80 ميليون تصميم ميگيرند

    • کورش

      بیسوادی مد شده

    • بدون نام

      ابادانی ها به خود ببالند که همچین نماینده ای دارند

    • بدون نام

      مگه بچه های آبودان کجا بودند.جلوی زلزله ی ۶۰ریشتری را میتونند بگیرند اما نمیتونند چنین افرادی را انتخاب نکنند؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      مقصر مردم هستند که به این بیسوادن رای میدن البته همه نمایندگان سواد ندارن ۸

    • بدون نام

      حتما قبلا نامه نوشته بوده وزیر توجه نکرده بوده دیگه زده سیم آخر

    • بدون نام

      مگه نمایندگی مجلس شرط تحصیلی فوق لیسانس ندارد ؟

      پاسخ ها

      • سولی

        تازه شما هم دقت نکردین سال نامه ۴۰۰ هست نه ۱۴۰۰ اینم نمیدونن؟؟؟؟

      • بدون نام

        ایشون فکر کنم دکترا دارند ...از اون دکترای پولی.

    • سولی

      اخه تاریخ نامه هم اشتباه سال ۴۰۰؟؟؟؟ اینم نمیدونن؟؟؟

    • بدون نام

      درس املا و انشا از دبیرستان ها حذف شده و املا در دوره ی اول دبیرستان هم توسط دانش آموزان تصحیح می شود و انشا هم شده کتاب نگارش که معمولا انشایی نوشته نمی شه ...‌.باید متخصصان برنامه ریزی درست داشته باشند ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مقصر. خود مردم آبادان هستند که دقت نمی‌کنند دارند چه کسی رو انتخاب میکنند خود کرده را تدبیر نیست. برای همین مشکلاتشون حل نمیشه

      • ملا

        شما انتظار دارید که حداقل ۵درصد مردم که به ایشان رای دادن بیسواد نباشند؟

    • بدون نام

      خودکرده را تدبیر نیست...

    • بدون نام

      دوستان وهم وطنان خوب وفهیم که ازهمه چیزایرادمیگیرین...مهم مدیریت صحیح است نه دست خط خراب..یانامه نگاری پراشتباه و بدون رعایت اصول مکاتبه... انشالله این نمایندگان تلاش کنن برای ایران عزیز...همه چیزراهمه گان دانند..به امید داشتن ایرانی سربلند...زنده بادوطن..زنده بادایرانی

    • آروانا

      فک کنم ۵ ابتدایی هم نخونده با رانت بهش دکترا دادن

    • بدون نام

      یعنی خاک عالم بر سر ما که اینا برامون تصمیم میگیرن الهم عجل لولیک

    • بدون نام

      انتظارات مردم نجیب از وکلای مجلس خیلی بالاست و این جای شگفتی است

    • بدون نام

      وقتی خودت به این آقا رای دادی دیگه جای ایراد گرفتن نیست

    • بدون نام

      نهضت سوادآموزی لازمند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج