جاباما
۱۱۵۴۵۳۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

تاثیر رژیم غذایی پرخطر و شدت عفونت کووید ۱۹

یک رژیم غذایی گیاهی سالم با کاهش خطر ابتلا به کووید ۱۹ و در افراد مبتلا به این عفونت، با خطر کمتر علائم شدید مرتبط است.

دویچه‌وله: یک رژیم غذایی گیاهی سالم با کاهش خطر ابتلا به کووید ۱۹ و در افراد مبتلا به این عفونت، با خطر کمتر علائم شدید مرتبط است.

تاثیر رژیم غذایی پرخطر و شدت عفونت کووید ۱۹

طبق مطالعه‌ای که توسط محققان بیمارستان عمومی ماساچوست(MGH)انجام و در نشریه پزشکیGutمنتشر شد، بین رژیم غذایی نامناسب با خطر ابتلا به کووید ۱۹ رابطه مستقیم وجود دارد.

اگرچه شرایط متابولیکی مانند چاقی و دیابت نوع ۲ با افزایش خطر ابتلا به کووید ۱۹ و همچنین تشدید علایم آن مرتبط است، اما تا به حال تأثیر رژیم غذایی بر این خطرات ناشناخته مانده بود.

برای این مطالعه، محققان داده‌های ۵۹۳ هزار شرکت‌کننده را مورد بررسی قرار دادند. در طول مطالعه ۳۲ هزار شرکت‌کننده به کووید ۱۹ مبتلا شدند. یافته‌ها نشان داد کسانی که سالم‌ترین رژیم‌های غذایی را دنبال کرده و بیشتر خوراکی‌های گیاهی را مصرف می‌کردند، ۹ درصد کمتر از دیگران در معرض ابتلا به کووید ۱۹ و ۴۱ درصد کمتر در معرض ابتلا به نوع شدید این بیماری بودند.

به گفته جوردی مرینو، نویسنده ارشد این مطالعه، اگرچه ما نمی‌توانیم اهمیت واکسیناسیون و استفاده از ماسک در محیط‌های شلوغ داخلی را رد کنیم، اما مطالعه ما نشان می‌دهد که افراد با توجه بیشتر به رژیم غذایی خود می‌توانند خطر ابتلا به کووید ۱۹ را کاهش دهند.

به گفته محققان، نتایج این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که راهبردهای بهداشت عمومی که دسترسی به غذاهای سالم را بهبود می‌بخشد، ممکن است به کاهش بار همه‌گیری کووید ۱۹کمک کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج