۱۱۵۴۵۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

بورسیه‌های غیر قانونی در دولت قبل لغو شوند

نحوه پذیرش پروین احمدی نژاد در دوره تحصیلات تکمیلی به طور جد مورد توجه و بررسی قرار گیرد / نباید در حوزه علم تقلب، پارتی بازی و روشهای غیر سالم متداول شود.

خبرگزاری ایلنا: یک استاد دانشگاه گفت: دولت در راستای دفاع از حقوق جامعه علمی، برخوردی جدی و مناسب در مورد پرونده سه هزار بورسیه داشته باشد.

داریوش قنبری، نماینده پیشین مجلس در مورد پرونده سه هزار بورسیه گفت: این یک فاجعه علمی است که افرادی بدون داشتن شرایط لازم بورسیه شوند.

قنبری با اشاره به اینکه در سالهای گذشته افرادی بدون داشتن شرایط لازم جذب هیات علمی شده اند، افزود: همچنین این شائبه وجود دارد افرادی بدون شرایط لازم و به توصیه برخی از مسئولان به شکل غیر قانونی وارد دوره های تحصیلات تکمیلی شده اند که دولت باید در این راستا بررسی های لازم را انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه انتظار این است بورسیه‌های غیر قانونی لغو شود، افزود: اخباری می رسد مبنی بر اینکه افرادی بدون شرکت در آزمون و به توصیه مقامات سیاسی در دروه دکتری مشغول به تحصیل شده اند که این مسئله باید بررسی و مورد توجه قرار بگیرد تا افرادی که شکل دستوری در دوره دکتری پذیرش شده اند پذیرش‌ آنها ملغی شود و مدرک آنها ابطال شود.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انتظار می رود اجازه داده نشود عده ای در راستای منافع خودشان علم را به این شکل مورد تمسخر قرار دهند و به کشور آسیب برسانند.

وی بااشاره به اینکه بزرگترین آسیبی که به کشور می تواند وارد شود تمسخر گرفتن علم است، افزود: در جهانی که علم و دانش منشا تحولات مثبت است بی توجهی به معیارهای علمی خطر آفرین است و نباید اجازه داده شود به این شکل بعضی ها شأن علم را متزلزل کنند.

وی باتاکیدبراینکه باید نحوه پذیرش پروین احمدی نژاد در دوره تحصیلات تکمیلی به طور جد مورد توجه و بررسی قرار گیرد، افزود: زیرا شایعاتی در مورد نحوه پذیرش ایشان مطرح است وبرای اینکه مشخص شود این شایعات صحت دارد یا خیر باید نحوه پذیرش ایشان بررسی شود تامعلوم شود چقدر پذیرش ایش ان با معیار های علمی سازگار داشته است.

قنبری با تاکید براینکه نباید در حوزه علم تقلب، پارتی بازی و روشهای غیر سالم متداول شود، افزود:متداول شدن روشهای غیر اخلاقی وغیر قانونی در عرصه علم محکوم است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج