جاباما
۱۱۵۴۶۵۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

چراغ سبز سازمان لیگ به حضور تماشاگران

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال گفت:‌در بحث ورود هواداران به ورزشگاه بحث بلیت فروشی الکترونیکی هم باید مدنظر قرار بگیرد.

خبرآنلاین: سهیل مهدی درباره اینکه آیا تاریخ ۲۷ مهر به عنوان زمان شروع فصل جدید لیگ برتر قطعی شده است اظهار داشت:‌ بله، مسابقات ۲۷ مهر شروع می‌شود.

وی در خصوص احتمال تغییر در برنامه مسابقات و قطعی بودن غیبت پرسپولیس در هفته‌های ابتدایی به دلیل حضور در لیگ قهرمانان آسیا گفت: احتمال دارد با توجه به حضور این تیم در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان زمان بازی این تیم یکی دو روز به تأخیر بیفتد. البته ان‌شاءالله پرسپولیس بتواند به مرحله نیمه‌نهایی و بالاتر هم برود و نتایج مورد انتظار مردم را به عنوان نماینده خوب کشورمان ثبت کند اما باید برای برنامه ریزی بازی‌های این تیم در لیگ برتر ابتدا ببینیم در لیگ قهرمانان چه نتایجی کسب می‌کند. هرچند بازی‌های پرسپولیس را در جاهای خالی لیگ برتر پیش‌بینی کرده‌ایم.

چراغ سبز سازمان لیگ به حضور تماشاگران

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال درباره زمان اتمام لیگ بیست و یکم توضیح داد: علیرغم میل باطنی‌مان چالش بزرگی که در لیگ امسال داریم این است که در هفته‌های پایانی لیگ برتر باید به استقبال لیگ قهرمانان آسیا برویم و مرحله گروهی این مسابقات به مدت یک ماه برگزار می‌شود. هر تیم باید در این مرحله ۶ بازی انجام بدهد. ۴-۳ پس از آن زمان هم به مدت ۱۲ تا ۱۴ روز روزهای فیفا را پیش رو داریم. به صورت ناگهانی حدود ۴۵ روز لیگ تعطیل می‌شود. در نیم‌فصل لیگ برتر با در نظر گرفتن شرایط پاندمی کرونا نظراتی از سرمربیان تیم‌ها می‌گیریم تا بهترین برنامه را برای دور برگشت اعلام کنیم.

مهدی در خصوص اینکه آیا در روزهای اخیر با دراگان اسکوچیچ جلسه داشته پاسخ داد: قبل از اعزام تیم ملی به مسابقات دو جلسه حضوری با وی داشتیم. روز گذشته هم تلفنی با اسکوچیچ صحبت کردیم.

وی در مورد اینکه به نظر می‌رسد خودش تمایل به آغاز لیگ برتر از اوایل مهر داشت پاسخ داد: به این دلیل که فصل گذشته لیگ را دیر تمام کردیم باید ۸ هفته بین دو لیگ به تیم‌ها زمان می‌دادیم. آن هم برای لیگی که در حالت معمولی و با آرامش تمام می‌شد. در شرایطی که سال گذشته لیگی فرسایشی داشتیم که ۱۱ ماه طول کشید. در این وضعیت ۸ هفته زمان مناسبی برای ریکاوری و استراحت بازیکنان و بازگشت به مسابقه نبود. به همین دلیل ناچار شدیم زمان بیشتری در اختیار باشگاه‌ها قرار دهیم تا مشکلات شدید بدنی، مصدومیت ها و مسائلی از این دست به ویژه امسال که سال منتهی به جام جهانی است پیش نیاید و کمترین ریسک به وجود بیاید. نباید این موارد به تیم ملی در سال جام جهانی منتقل شود. به همین دلیل ناچار شدیم علی‌رغم شرایط فعلی خود برنامه را تغییر بدهیم تا این مسائل کمتر اتفاق بیفتد.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال درباره اظهارنظر رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر احتمال حضور تماشاگرانی که دو دز واکسن زده‌اند در ورزشگاه‌ها از اواخر مهر عنوان کرد: همانگونه که از روز اول به اطلاع هواداران رساندیم تابع تصمیمات مدیریت بهداشت کشور هستیم. این خبر را شنیدیم و امیدواریم اتفاق بیفتد زیرا واقعاً دلمان برای حضور هواداران در ورزشگاه‌ها تنگ شده و فوتبال بدون آنها لطفی ندارد اما مکانیزم کار هم مهم است. طبق دستورالعمل احتمال دارد افرادی که دو دوز واکسن تزریق کرده‌اند بتوانند روی سکوها حضور یابند اما اینکه کنترل به چه شکلی باید انجام شود مهم است.

مهدی افزود: با توجه به بحث بلیت الکترونیک باید حضور هواداران در ورزشگاه را به سمت فروش بلیت الکترونیکی ببریم. یادمان نرفته در گذشته بلیت‌فروشی به شکل الکترونیکی انجام می‌شد نه دستی. نکاتی از این دست باید مورد توجه قرار بگیرد. افراد مرتبط باید درباره این موضوع بررسی‌های لازم را انجام بدهند و ما هم مجری اوامر و نظرات هستیم. البته صد درصد از حضور تماشاگران در ورزشگاه استقبال می‌کنیم.

وی درباره اینکه در زمان غیبت تماشاگران در ورزشگاه بخش اعظمی از حواشی و درگیری‌های مسابقات لیگ برتر مربوط به خود مربیان و بازیکنان بود، گفت: به هر حال این چیزها را کرونا به ما یاد داد (با خنده).

وی در خصوص تأکید سازمان لیگ روی ممنوعیت استفاده تیم‌ها از چمن مصنوعی در فصل جدید لیگ برتر گفت: واقعیت این است که برای فصل جدید لیگ برتر این موضوع مطرح شده و امسال چمن مصنوعی نداریم. باید آرام آرام به سمت لیگ‌های پایین‌تر برویم. هر چند ایجاد زیرساخت خیلی مشکل است. در بحث برگزاری مسابقات مشکل زیرساخت داریم و در تهران بزرگ با این همه تراکم جمعیت فقط دو ورزشگاه استاندارد داریم. این اصلاً‌ خوب نیست خواهش می‌کنم سازندگان و مالکان ورزشگاه‌ها به سمت استانداردسازی ورزشگاه‌ها بروند و اگر کمکی هم از ما بخواهند در خدمت هستیم. تلاش می‌کنیم ورزشگاه‌ها زودتر به شرایط استاندارد برسند.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ تصریح کرد: واقعا نیاز داریم ورزشگاه‌ها را توسعه و ارتقاء بدهیم. از لحاظ زیرساخت به هیچ وجه شرایط خوبی نداریم و امیدوارم سازمان توسعه و اماکن ورزشی، شهرداری‌ها و سازمان‌های بزرگ که به جامعه خدمت می‌کنند، لطف کرده و کمک کنند تا تعداد ورزشگاه‌ها در مراکز استان‌ها و شهرهای فوتبال توسعه یابد.

مهدی در مورد اینکه با این تفاسیر تیم‌های مس رفسنجان و نساجی مازنداران دیگر از چمن مصنوعی استفاده نمی‌کنند گفت: آنها دیگر از چمن مصنوعی استفاده نمی‌کنند. احساس می‌کنم کارهای خیلی خوبی انجام شده تا ورزشگاه خود را به چمن طبیعی تجهیز کرده و به لیگ برتر برسانند. اگر شرایط به شکلی باشد که مجبور شوند یک تا دو بازی بیرون از خانه بازی کنند باید خودشان نام ورزشگاه جدید را اعلام کرده و ما هم در کنار این تیم‌ها هستیم و کمک‌شان می‌کنیم.

وی درباره قرعه‌کشی لیگ برتر عنوان کرد:‌ یک تا دو جا را در نظر گرفته بودیم تا با وجود شرایط کرونایی قرعه‌کشی لیگ برتر را با حداقل ظرفیت برگزار کنیم. گمانه‌زنی‌ها را انجام می‌دهیم تا تاریخ دقیق مشخص شود. قاعدتا باید ۱۵ تا ۲۰ روز قبل از شروع مسابقات قرعه‌کشی انجام شود و سعی می‌کنیم تا نهایت در دهه اول مهر مراسم قرعه‌کشی لیگ را برگزار کنیم.

وی در خصوص رفع مشکل جذب بازیکنان و مربیان خارجی برای تیم‌های لیگ برتری به شرط پرونده نداشتن آنها گفت: این موضوع به کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال و کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ باز می‌گردد و آنها جذب بازیکن و مربی خارجی را مدیریت می‌کنند. باید باشگاه به سمتی برود که بدهی نداشته باشد و البته باید تضمین‌هایی هم ارائه بدهد. ما مجری هستیم و هر چه بازیکنان با کیفیت وارد کشور بشوند خوشحال می‌شویم زیرا کیفیت بازی‌ها بالا می‌رود اما باشگاه برای جذب بازیکن خارجی جدا از بدهی نداشتن باید تضمین بدهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج