جاباما
۱ نظر
۱ نظر

احتمال وجود حیات در کهکشان راه شیری

بی بی سی: دانشمندان میزان قابل توجهی مولکول‌های ارگانیک را در اطراف ستاره‌های جوان در کهکشان راه شیری شناسایی کرده‌اند.

آنها می‌گویند این مولکول‌ها مواد خام مورد نیاز برای شکل‌گیری زندگی هستند، الگویی که در کره زمین اتفاق افتاد.

دکتر جان ایلی، یکی از دانشمندانی که تحقیق بر روی این موضوع را در دانشگاه لیدز، انگلستان، هدایت می‌کند گفته است: ' با این کشف احتمال وجود حیات در کهکشان راه شیری بیشتر از چیزی است که تصور می‌کردیم.'

احتمال وجود حیات در کهکشان راه شیری

وجود این مولکول‌ها قدم‌های نخست است برای ایجاد مولکول‌های پیچده مورد نیاز پدید آمدن حیات است.

مولکول‌های یافت شده به گفته دکتر ایلی، می‌توانند قند، اسید آمینه و حتی اجزای اسید ریبونوکلئیک یا آران‌ای را خلق کند. ‌
بیولوژیست‌ها معتقدند اولین حیات بر کره زمین بر پایه اسید ریبوئوکلنیک ایجاد شده که شبیه دی‌ان‌ای است.

این مولکول‌های مهم کشف شده عبارتند از: سیانواستیلن (HC۳N) - استونیتریل (CH۳CN) - سیکلوپروپنیلیدن (c-C۳H۲) با این حال دکتر ایلی می‌گوید فضاهایی که ما این مولکول‌های پیچیده ارگانیک را کشف کرده‌ایم با زمان و مکانی که به باور ما سیاره‌ها در آن شکل گرفته‌اند، فاصله بسیار دارد.

این کشف بر اساس یافته‌های تلسکوپ رادیویی آلما در صحرای آتاکاما در شیلی به دست آمده است. این تلسکوپ قادر است ضعیف‌ترین امواج را در فضا دریافت کند.

کهکشان راه شیری بیش از ۴۰۰ میلیارد ستاره دارد که هر کدام دست کم یک سیاره دارند.

اینقدزیادهست که وقت واسه خواسته های ماها نمیزارن..