جاباما
۱۱۵۴۷۹۵
۴۰ نظر
۵۰۱۰
۴۰ نظر
۵۰۱۰
پ

سرقت تجهیزات شهری تهران رکورد شکست!

امیر درفشه، مدیر اداره حقوقی و امور قرارداد‌های سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، از سرقت‌های عجیب یک‌سال گذشته در شهر تهران خبر داد.

روزنامه شرق: امیر درفشه، مدیر اداره حقوقی و امور قرارداد‌های سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، از سرقت‌های عجیب یک‌سال گذشته در شهر تهران خبر داد.

سرقت تجهیزات شهری تهران رکورد شکست!

اینکه میزان سرقت‌هایی که در بزرگراه‌ها و در بسیاری از معابر غیر‌بزرگراهی اتفاق می‌افتد، درمورد تجهیزات و گاردریل‌ها و در‌واقع علائم رانندگی، به‌شدت افزایش پیدا کرده است؛ گاردریل‌هایی که هر قطعه‌اش پیش از این ۲۵۰ هزار تومان خریده شده و حالا قیمتی حدود دو‌و‌نیم تا سه‌میلیون تومان قیمت دارد. او ادامه می‌دهد: هفته گذشته سه باند از این باند‌های سرقت را که این‌ها در کمال آرامش در اتوبان‌ها و خیابان‌ها خودرو‌های خود را کنار زده و با دستگاه‌های پیشرفته نسبت به قطع و برش و حمل و انتقال گاردریل‌ها به داخل وانت اقدام می‌کردند، دستگیر کردیم.

درفشه درباره دلیل این سرقت‌ها هم توضیح می‌دهد: با توجه به افزایش قیمت آهن‌آلات، فلزات مختلف، آلومینیوم و یک‌سری از اجناسی که ارزش‌افزوده بالایی پیدا کرده‌اند، در سال‌های اخیر، گاردریل و تابلو‌های راهنمای مسیر و انواع و اقسام وسایلی که در اتوبان‌ها قرار دارند به سرقت می‌روند. من به یاد دارم در سال‌های اخیر این افراد اقدام به سرقت تابلو‌های بهشت‌زهرا هم کرده بودند و آن زمان با نحوه نظارتی که انجام شد، این سرقت‌ها متوقف شد. درخواست ما این است که شهروندان هرجا چنین صحنه‌هایی از سرقت اموال عمومی دیدند، فورا با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند تا ما دیگر شاهد این جریانات نباشیم.

سرقت تجهیزات شهری اتفاق تازه‌ای نیست. دزدی دیوار‌های صوتی بزرگراه‌ها، کابل‌های برق، مجسمه‌های شهری، سطل‌های زباله و.. سال‌هاست که رخ می‌دهد، اما دور تند این دزدی‌ها در ماه‌های اخیر باعث توجه دوباره به این موضوع شده است؛ اینکه در یکی از خیابان‌های تهران، فردی در روز روشن در‌حال درآوردن پارکومتر از زمین باشد و تماس با پلیس هم نتواند مانع وی برای سرقت شود.

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران:

* (با پذیرش اینکه سرقت تجهیزات شهری در ماه‌های اخیر افزایش قابل‌توجهی داشته است): به‌طور متوسط هر‌شب دست‌کم ۵۰۰ سرقت تجهیزات شهری در سطح شهر تهران داریم؛ دزدی‌های کوچکی مانند بردن دریچه‌های فاضلاب، یا سرقت گاردریل بزرگراه‌ها، چراغ‌های پارک یا المان‌های ترافیکی، تابلو‌های راهنمایی‌ورانندگی و... این دزدی‌های خرد آن‌قدر زیاد شده که پیگیری آن دشوار شده است؛ مگر مواردی که به‌صورت باندی انجام می‌شود که پیگیری می‌شود، در غیر این صورت پیگیری‌ها برای پیدا‌کردن سارقان به نتیجه نمی‌رسد و متأسفانه بسیاری از این سرقت‌ها توسط معتادان متجاهر انجام می‌شود.

* بخشی از افزایش دزدی‌های خرد تجهیزات شهری به دلیل افزایش فشار‌های اقتصادی است که برخی مجبور به این نوع دزدی‌ها می‌شوند و تا زمانی که وضعیت معیشتی مردم این‌گونه است هم شاهد این نوع سرقت‌ها خواهیم بود.

* (درباره راهکار‌های کاهش سرقت‌های تجهیزات شهری): شهرداری یک‌سری راهکار‌های مقطعی را مانند افزایش گشت نواحی فعال کرده یا گشت‌های شهربان و حریم‌بان فعال شده است، اما این‌گونه نظارت‌ها در شهری مانند تهران پاسخ‌گو نیست، زیرا به محض اینکه گشت عبور کند، زمینه برای سرقت فرد فراهم می‌شود و راهکار ریشه‌ای آن این است که وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم ارتقا پیدا کند و دیگری اینکه یک‌سری المان‌ها نصب شود که به‌راحتی قابل‌حمل نباشد. در‌حال‌حاضر در برخی بزرگراه‌ها به‌جای گاردریل از نیوجرسی استفاده می‌کنند که بسیار سنگین است و قابل‌حمل نیست.

* درباره مخزن‌های زباله که ربوده می‌شود یا سایر تجهیزات شهری هم باید به دنبال راهکار‌های پیشگیرانه باشیم و از امکاناتی استفاده کنیم که به‌راحتی قابل بازکردن نباشد.

محمد قاسمی، جامعه‌شناس شهری درباره افزایش سرقت از تجهیزات شهری می‌گوید:

* تهران به قبله آمال تولیدکنندگان آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده است. البته این خاصیت تمام شهر‌های بزرگ دنیاست و مختص ایران نیست. شاهد هستیم اگر خشک‌سالی در منطقه‌ای رخ دهد، نیروی کار آن منطقه به تهران می‌آیند، معتادان رانده‌شده از خانه به تهران می‌آیند و... که باید در یک همفکری جمعی برای این مشکل چاره‌اندیشی شود و این حضور زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی است که سرقت‌های خرد بخشی از آن است.

* دزدی مجسمه‌ها یا سایر تجهیزات همچنین به مسائل اقتصادی و معیشتی جامعه برمی‌گردد؛ چرا‌که سرقت رابطه معناداری با این مسائل دارد و به‌جز نظارت و پیگیری‌های انتظامی، شهروندان هم باید به اموال شهر حساسیت داشته باشند و اگر مشاهده می‌کنند کسی این اموال را به سرقت می‌برد و دستبرد می‌زند، باید از آن جلوگیری کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دزد زیاده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قطعا مدیریت اسلامی جواب میده و باید خوشبین بود

      • بدون نام

        یکی دکل نفتی میدزده یکی 3000 میلیارد

      • بدون نام

        ایران ثروتمند مردمش فقیر

      • بدون نام

        نفت طلا معادن دلار ریال چیزای خوب مال دولتی هاست چیزای چرت رو بقیه میبرن

      • حر

        دزد زیاد نیست دزدی یک اصله

      • naser

        بایدمیگفتی دزدزیادشده بخاطربیکاری وفقر

      • من

        تا قانون قطع دست که تو قرآن اومده اجرا نشه از این هم بدتر میشه
        بزودی خودمون رو هم میدزند

      • @همراه@

        این عاقبت شهر بدون پلیس است
        تهران پلیس یوخ

      • بدون نام

        آقای من یکم فکر کنید مخت رو بکار بندازه اگه اقتصاد خوب باشه ملت مرض ندارن برن دزدی کسی که گرسنه باشه سرش برا این چیزا درد نمیکنه

    • دولت نامرد

      ملت گرسنه نیاز به نون دارند وقتی اشتغالزایی نمی کنید همه چیز گرون می کنید ملت دزد میشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه عزیزم ، آدمی که شرف داشته باشه دزدی نمیکنه حتی با شکم گرسنه
        دزدی با گرسنگی و بیکاری هم خانواده نیست ، دزدی با تن پروری و وقاحت و بی شرمی هم خانواده ست.

    • بدون نام

      یه نور افکن پارکی حدود ۱۱ میلیون تومان قیمت داره چیزی حدود ۸۰ روز کار کردن با حقوق پایه ولی باز کردنش ۸ دقیقه زمان می خواد تا وقتی چنین اختلاف وحشتناکی وجود داشته باشه نمیشه جلوی این اتفاق ها رو گرفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم... حرف حق

      • بهلول

        چه بسر مردم آوردید که بعضی ها دزدی میکنن چرا علت رو جویا نمیشین خودتون مردم ایران رو بیچاره کردین چکار کنن گرسنه هستن با یارانه ۴۵هزارتومان حتی پول نان شون هم نمیشه

      • بدون نام

        مردم گشنه نه ایمان دارد .نه می ترسد یکی رابگیرید ده تا می شود ده تا بگیرد صدتا می شود صدتا بگیرید هزارتا می شود الی آخر چاره ارزانی اشتغال باحقوق بین المللی وخدمت به مردم مثل بین المللی وگرنه مسعولین ایران راهی که می روند به ترکستان است نه به مکه

      • بدون نام

        بعضی از از ناراحتی واز اوغده گشایی می شکنند چندروز پیش بنده شاهد بودم یک نفر داشت باچاقو صندلی پی ارسی را خراب می کرد یک به او اعتراض کرد او گفت من بی کار هستم چندماه دنبال کار می کردم پیدا نمی کنم گشنه هستم ولی دولت به لبنان گازوییل مفتی می دهد

      • بدون نام

        اینها دوزد ها آمریکای هستند مسلمان دوزد نداریم

    • بدون نام

      علتش اوضاع خوب اقتصادي و رفاهي هست كه براي ملت به ارمغان آورديد .....!!!!!

      علتش را در خودتان جستجو كنيد نه در مردم و دزدان

    • شهرام

      این شرایطیه که مسئولان بوجود آوردن

    • بدون نام

      کاش دوربین های ترافیکی رو هم می بردند.

    • بدون نام

      همه اینها علتش .گرسنگی و فقر مردم بیچاره است.چیکار کنه بره بیفته خونه مردم دزدی کنه.شکم گرسنه دین و ایمان ندارد.تا کی میسعولین در خواب غفلت هستن.چرا بیخیال مردم شده اید.گرانی باعث شده وسایل دست چندم خانه را بفروشم تا نان بخرم.چرا دولت و مجلس و رهبری فکری به حال این گرانی که همه مردم را به جان هم انداخته نمیکنید.

    • بدون نام

      به خدا خجالت داره .این در شان مردم نیست.وضع معشیت مردم فاجعه بار است.به گاردیل .به سطل آشغال و هرچی که بازیافت میشه .انسان گرسنه رحم نمیکنه.شکم گرسنه جنایت هم میکنه.چرا فکری به حال این مردم گرسنه و محتاج نمیکنید.دولت تا بخواد بررسی کنه.مردم از گرسنگی هفت کفن پوسیده.تورو به خدا رهبری دستور ویژه صادر کنه.وضع مردم اصلا خوب نیست.فاجعه است.خدایا خودت نجات بده.

    • گرینچیک

      وقتی دولت نمیتونه معاش افراد تو جامعه رو تامین کنه اونم مجبوره سهم شو از بیت الهال برداره. همه یوسف پیامبر نیستن که

    • جعفری

      همه حای دنیا ولگردان ومعتادان همین رفتار را دارند در آمریکا هر شهر هزاران کارتن خواب دارد کارشان دست درازی به امکانات شهری است

    • بدون نام

      دزدی مسئولان وقتی زیاده همین میشه خب

    • بدون نام

      تا دست دزد را قطع نکنید دزدی ادامه دارد

    • خخخخخ

      حق تون هست چون یکم مردم رو درک کنید تا بفهمید برای یه گوشی جونشون از دست میدن در عوضش امنیت داریم

    • حسین ح

      مقصر دولته مردم بیکار و گرسنه هستند

    • حمید

      وقتی پول زور می گیرند اینجوری هم میره

    • بدون نام

      برگ دیگری بر شکست مردم ایران در تاریخ چند هزار ساله ایران اضافه شد.نسل های ما این خفت و خواری ها را خواهند خواندو تاریخ از ما به خجالت آورترین شکل یاد خواهد کرد واین ماجرا ادامه دارد.

    • مریم

      در فاضلاب؟ اگه کسی حواسش نباشه بیفته توی فاضلاب چی؟ چ وحشتناکه تصورش

    • بدون نام

      قوه قضا باید مثل عربستان بکند

    • بدون نام

      مملکت گل وبلبل به این میگن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقر که از درب بیاید ایمان از پنجره می رود گشنه هم ایمان ندارد

    • بدون نام

      تازه روز خوبمان است عزیزان ، مسئولان محترم سرشان را کردند زیر برف که چه عرض کنم زیر پتو و نمی بینند، صبر کنید خیلی هم دور نیست با این وضع اقتصاد شک نکنید روزهای سخت تری هم در انتظار مردم است.

    • رضا

      مثل جارو برقی شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاربر۹,۱۸دقیقه مثال عربستان می زنی عربستان رایانه به هرنفر چقدر می دهد موقع ازدواج به هر زوج چقدر می دهد ارزانی چطور است حقوق چقدر می دهد و...سوادت ابتدایی است

    • بدون نام

      درامدش خوبه
      ان شاالله كه بتونم موفق بشم
      ممنون كه راه حل دادين

    • بدون نام

      اول علت بعد ....درمان .....لطفا جوگیر نشید منم مجبور شم همین کارو میکنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج