۱۱۵۴۸
۱ نظر
۵۱۳۹
۱ نظر
۵۱۳۹
پ

بشقاب شما مي‌تواند مانـع از بـروز سرطان سينه شود

رژيم غذايي زنانه/ آقایان نخوانند لطفا!

رژيم غذايي بخش مهم- و لذتبخش- مبارزه با سرطان سينه و ساير سرطان‌هاست. مطالعات نشان داده، داشتن رژيم‌هاي غذايي مناسب مي‌تواند احتمال ابتلا به سرطان‌ها را – از جمله سرطان سينه در زنان- كاهش دهد.

رژيم غذايي زنانه/ آقایان نخوانند لطفا!
رژيم غذايي زنانه/ آقایان نخوانند لطفا!

رژيم غذايي بخش مهم- و لذتبخش- مبارزه با سرطان سينه و ساير سرطان‌هاست. مطالعات نشان داده، داشتن رژيم‌هاي غذايي مناسب مي‌تواند احتمال ابتلا به سرطان‌ها را - از جمله سرطان سينه در زنان- كاهش دهد. در ضمن اين نكته هم يادتان باشد كه رژيم غذايي ضدسرطان، از جهات ديگر هم براي شما مفيد خواهد بود و به سلامت شما كمك خواهد كرد.


سفره‌هاي‌تان را پر از ماهي كنيد
  • ۱. ماهي
احتمالا آن‌قدر اين جمله تكرار شده كه شما هم آن را مي‌دانيد «ماهي‌ها غني از امگا۳ هستند» اما اين را هم بدانيد كه امگا۳ با رشد سلول‌هاي سرطاني مبارزه مي‌كند. درضمن اين را هم بدانيد كه ماهي‌هايي مثل سالمون، تن و ماهي آزاد منبع ويتامين D هستند. (ويتامين D يا ويتامين خورشيد همان ويتاميني است كه با ايستادن مقابل نورخورشيد در بدن شما ساخته مي‌شود.) ويتامين D براي سلامت استخوان‌ها در بدن لازم است اما مسئله مهم اين است كه مطالعات جديد نشان داده، ويتامين D تاثير زيادي روي محدود كردن فعاليت‌هاي سلول‌هاي سرطاني دارد و آن‌هايي كه در رژيم غذايي‌شان ويتامين D به صورت فراوان مصرف مي‌كنند تا ۵۰درصد كمتر به سرطان سينه مبتلا مي‌شوند درضمن ويتامين D از عود مجدد سرطان سينه پس از درمان هم مي‌كاهد.


يك تغيير كوچك، يك سود بزرگ
  • ۲. چاي سبز
تقريبا اكثر انسان‌ها صبحانه‌شان را با چاي سياه يا قهوه مي‌خورند اما دكتر مايكل استاتوا، پزشك متخصص بيماري‌هاي سرطاني در مركز وايوسيك مي‌گويد: تنها با ايجاد يك تغيير ساده مي‌توان اتفاق مهمي در زندگي شاهد بود فقط كافي است به جاي چاي سياه يا قهوه، چاي سبز بخوريد؛ چاي سبز منبع غني از فلاونوئيدهاست؛ اين تركيبات خواص قوي آنتي‌اكسيداني دارند. شما با خوردن روزي ۳ يا ۴ فنجان چاي سبز در طول روز مي‌توانيد خطر ابتلا به سرطان سينه يا ساير سرطان‌ها را كاهش دهيد. اين مسئله به‌خصوص در خانم‌هايي كه در حدود سن يائسگي هستند ثابت شده است. درضمن در خانم‌هاي جوان هم نوشيدن ۳ تا ۴ ليوان چاي سبز در روز مي‌تواند از احتمال ابتلاي آن‌ها به سرطان رحم در سال‌هاي بعد بكاهد.


رژيم غذايي زنانه/ آقایان نخوانند لطفا!

سالاد خام‌خواري
  • 3. كلم بروكلي
كلم بروكلي (و ساير سبزي‌هاي موسوم به سبزي‌هاي برگ برگي مثل كلم، كاهو و...) از آن خوراكي‌هاي خوشمزه‌اي هستند كه سلامت شما را تضمين مي‌كنند. محققان دريافته‌اند، تركيبي در اين گياهان به‌خصوص در كلم بروكلي وجود دارد كه خصوصيات ضدسرطاني دارد. اين ماده كه به ايندول تري آربينول معروف است، باعث توقف رشد سلول‌هاي سرطاني مي‌شود. برخي مطالعات جديد نشان داده است، اين ماده شايد بتواند به تاثيرگذاري داروهاي ضدسرطاني هم كمك‌كند. البته اين تئوري هنوز ثابت نشده است و نياز به مطالعات بيشتري در اين زمينه است اما دكتر استاتوا مي‌گويد، حتي اگر اين موضوع صددرصد تاييد نشده باشد بهتر است به آن اهميت داد. يادتان باشد كه بهترين حالت خوردن كلم بروكلي خوردن خام آن، يا در حالي كه بسيار كلم بخارپز شده باشد، است زيرا حرارت اين مواد مفيد را از بين مي‌برد.


بمب ضدسرطان
  • 4. حبوبات
به‌طور معمول خانواده لوبياها و خانواده عدس‌ها جاي ثابتي در رژيم‌هاي غذايي بسياري از خانواده‌ها دارند؟ اما دانشمندان معتقدند، بايد بيشتر از حد فعلي اين غذاها را در سفره‌ها قرار داد. دكتر مادو زاسك، پزشك متخصص تغذيه در مركز تحقيقاتي بالادانيو در لس‌آنجلس مي‌گويد: «تحقيقات دامنه‌دار در سال‌هاي اخير نشان داده است، زناني كه به‌طور منظم از خانواده لوبياها و عدس‌ها استفاده كنند كمتر به سرطان سينه مبتلا مي‌شوند.» در مطالعه‌اي كه طي 10 سال در چند منطقه مختلف انجام گرفت مشخص شد كه زناني كه به‌طور منظم چندبار در هفته، انواع لوبياها و حبوبات مي‌خورند 30درصد كمتر از زناني كه اين مواد غذايي در رژيم‌هاي غذايي آن‌ها جايي ندارد به سرطان سينه مبتلا مي‌شوند. همه پزشكان مي‌دانند، رژيم‌هاي غذايي پرچربي كه فيبر بسيار كمي دارند باعث افزايش احتمال ابتلا به سرطان مي‌شوند، اما رژيم‌هاي غذايي كه از محصولات گياهي و ميوه‌ها تشكيل شده باشند احتمال ابتلا به سرطان‌ها را كاهش مي‌دهند. در مورد حبوبات به‌طور خاص بايد گفت كه آن‌ها غني از آنتي‌اكسيدان‌ها، فيبر به ميزان كافي و فيتواستروژن‌ هستند كه تمام اين مواد احتمال ابتلا به سرطان سينه در زنان را كاهش مي‌دهد.


نارنجي، زرد، قرمز و سبز
  • 5. ميوه‌ها و سبزي‌ها
تقريبا تمام انسان‌هاي روي زمين مي‌دانند، ميوه‌ها و سبزي‌ها در سلامت نگه داشتن آن‌ها مفيد هستند اما اكثر آن‌ها مكانيسم اين موضوع را نمي‌دانند. در مورد جلوگيري از ابتلا به سرطان سينه بايد گفت؛ ميوه‌ها و سبزي‌ها غني از آنتي‌اكسيدان‌ها و مواد موسوم به فتونوتريشن هستند كه با سرطان مي‌جنگند. درضمن اين موادغذايي با عود مجدد توده سرطاني يا گسترش سلول‌هاي سرطاني به مكان‌هاي غير از سينه جلوگيري مي‌كند. ميوه‌هاي نارنجي، زرد، قرمز تيره و سبز و تمامي سبزي‌ها خواص ضدسرطاني قوي دارند. البته بهتر است كه ميوه‌ها و سبزي‌ها را به صورت تازه مصرف كنيد و از نگهداري طولاني مدت آن‌ها در يخچال يا فريزر بپرهيزيد. درضمن در زمان استفاده از آن‌ها از شست‌و‌شوي كامل و ضدعفوني كردن آن‌ها مطمئن شويد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

رژيم غذايي زنانه/ آقایان نخوانند لطفا!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • tabasom

      در تازه های
      سایتتان قیمت سکه ا ماه پیش رو نوشتین ؟ خسته نباشین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج