جاباما
۱۱۵۴۹۰۸
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

واردات خودرو به کشور منتفی شد؟

گفته می‌شود مجمع تشخیص مصلحت نظام با واردات خودرو به کشور مخالفت کرده و احتمالا آزادسازی واردات خودرو به کشور منتفی است.

تجارت نیوز: گفته می‌شود مجمع تشخیص مصلحت نظام با واردات خودرو به کشور مخالفت کرده و احتمالا آزادسازی واردات خودرو به کشور منتفی است.

اولین بار این موضوع با اظهارات میرسلیم، نماینده مجلس مطرح شد و او همچنین گفته بود با توجه به مخالفت مجمع با واردات خودرو، شورای نگهبان نیز مخالفت خواهد کرد.

اما امروز داود دانش جعفری، عضو مجمع تشخیص مصلحت، مخالفت مجمع با واردات خودرو را رد کرده و گفته: اظهارات میرسلیم نظر مجمع نبوده و نظر شخصی ایشان است. البته او اصل مخالفت مجمع با واردات را رد نکرده است.

چون بر اساس طرح مجلس قرار بود واردات خودروهای هیبریدی و برقی از پرداخت عوارض گمرکی و تعرفه واردات معاف شود اما شورای نگهبان و مجمع مخالف حذف تعرفه واردات بود.بعد از اینکه شورای نگهبان با این بخش طرح مخالفت کرد، مجلس آن را حذف کرد و اکنون مشخص نیست مجمع تشخیص با کدام بخش این مصوبه مخالف است.

اختلافی که به گفته دانش جعفری اگر اختلاف حل نشود، تصمیم‌گیری درباره آزادسازی خودرو به مجمع تشخیص سپرده می‌شود و این مجمع باید درباره این مساله تصمیم بگیرد.

اما این اولین باری نیست که موضوع مورد اختلافی برای حل شدن به مجمع تشخیص می‌رود. آخرین بار تصویب لوایح FATF به مجمع تشیخص مصلحت نظام سپرده شد. اگر قرار باشد واردات خودرو هم به سرنوشت لوایح FATF دچار شود، احتمالا باید منتظر بود که مصوبه واردات خودرو به کشور هم مدتی در مجمع بماند.

حالا مشخص نیست که اختلاف و ابهام مجمع تشخیص مصلحت چیست و سرنوشت این طرح چه می‌شود. اما مشخصا طرح آزادسازی واردات خودرو به کشور مخالفان جدی دارد و حتی وزیر صمت هم با آن مخالف است.

این در حالی است که فعالان بازار خودرو می‌گویند اگر واردت آزاد شود، قیمت باعث کاهش قیمت خودروهای خارجی و حتی داخلی می‌شود. برخی از فعالان احتمال کاهش ۴۰-۵۰ درصدی قیمت را می دهند و در صورت مخالفت مجمع این کاهش قیمت منتفی است و حتی احتمال افزایش قیمت خودرهای خارجی هم وجود دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بر وجدانتون لعنت اینا که مخالف واردات خودرو هستن خودشون ذینفع خودروهای آشغال داخلی هستن جیب مردم براشون مهم نیست خدا نابودتون کنه

    • بدون نام

      خجالت بکشید نامردها ۰چرا نمیتونید یک تصمیم درست بگیرید

    • پدرام

      احتمالا می خواستند حق الحساب از خودرو سازان چاق تر بشه.
      مافیای خودرو وحق الحساب ها.
      علی برکت اله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج