۱۱۵۵۰۲
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

جزییات ابطال ۶ میلیون کارت سوخت

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با تشریح جزییات ابطال ۶ میلیون کارت سوخت، گفت: ابطال ۱۰۰ هزار کارت سوخت خودروهای غیرفعال در آژانس های مسافربری و اتوموبیل کرایه از هفته جاری آغاز می شود.

خبرگزاری ایرنا: معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با تشریح جزییات ابطال ۶ میلیون کارت سوخت، گفت: ابطال ۱۰۰ هزار کارت سوخت خودروهای غیرفعال در آژانس های مسافربری و اتوموبیل کرایه از هفته جاری آغاز می شود.

حسین هاشمی روز شنبه در نشست خبری با تشریح جزییات برنامه های این ستاد برای ساماندهی کارت های سوخت، اظهار داشت: در سال های گذشته، 250 هزار کارت سوخت برای آژانس های مسافربری و اتوموبیل کرایه صادر شده که ماهانه بین 200 تا 300 لیتر سهمیه بنزین یارانه ای دریافت می کنند.

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، افزود: براساس گزارش نهادهای نظارتی، بخشی از کارت های سوخت صادر شده در اختیار افرادی قرار گرفته است که هیج نقشی در جابجایی مسافر ندارند.

وی ادامه داد: برخی افرادی که پیش از این در آژانس های مسافربری فعالیت می کردند، پس از خروج از این مراکز هنوز از سهمیه بنزین یارانه ای آژانس استفاده می کنند.

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور اضافه کرد: برخی از جایگاه داران نیز سهمیه های آژانس را خرید و فروش می کنند.

هاشمی گفت: از سال گذشته ساماندهی کارت های سوخت آژانس های مسافربری را آغاز و اطلاعات ۱۵۰ هزار شاغل در آژانس ها را از مراکز مربوطه و اتحادیه ها دریافت کردیم.

وی اظهار داشت: پس از پایش اطلاعات از هفته جاری کار ابطال ۱۰۰ هزار کارت سوخت خودروهایی که فعالیتی در آژانس های مسافربری ندارند، انجام می شود.

صرفه جویی روزانه ۸۰۰ هزار لیتر بنزین از طریق ابطال کارت های سوخت غیرمعتبر آژانس ها

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور افزود: با ابطال ۱۰۰ هزار کارت سوخت مورد اشاره، مصرف روزانه ۸۰۰ هزار لیتر بنزین یارانه ای کاهش می یابد.

هاشمی خاطرنشان کرد: البته افراد شاغل در آژانس های مسافربری که اطلاعات آنها به دست ما نرسیده و کارت سوخت شان باطل می شود از ابتدای تیرماه به مدت دو هفته فرصت دارند به مراکز درنظرگرفته شده و اتحادیه ها مراجعه و نسبت به درج اطلاعات خود اقدام کنند تا سهمیه آنها احیا شود.

ابطال ۶ میلیون کارت سوخت از دی ماه سال گذشته

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: حدود ۲۴ میلیون کارت سوخت طی سال های اخیر صادر شده اما در این مدت، هیچ اقدامی برای پایش اطلاعات این کارت ها انجام نشده بود.

وی افزود: از دی ماه سال گذشته کار پایش و ابطال کارت های مربوط به خودروهای فاقد تردد شروع شد و تاکنون ۶ میلیون کارت سوخت باطل شده است.

ابطال کارت های سوخت خودروهایی که وجود خارجی ندارند

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اشاره به مصوبات قانونی مربوط به ابطال کارت های غیرقانونی، اظهار داشت: برخی از این کارت مربوط به خودروهایی بودند که اصلا وجود خارجی نداشتند.

هاشمی با تشریح جزییات ابطال ۶ میلیون کارت سوخت، تصریح کرد: کارت های سوخت باطل شده مربوط به خودروهای فرسوده و اسقاطی و موتورسیکلت های فاقد هویت است.

وی اضافه کرد: در زمان واگذاری کارت های سوخت، برخی افراد با مراجعه به کلانتری ها با ارایه یک مدرک، کارت سوخت برای موتورسیکلت دریافت می کردند در حالی که مشخص شده امروز چنین موتورسیکلت هایی وجود خارجی ندارند.

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور افزود: برخی خودروها در تصادفات از بین رفته و یا کار اسقاط آنها به پایان رسیده بود، اما همچنان از کارت سوخت آنها استفاده می شد.

صرفه جویی ۵۰۰ میلیون لیتر سوخت یارانه ای با ابطال ۶ میلیون کارت

وی اظهار داشت: با ابطال ۶ میلیون کارت سوخت تاکنون ۵۰۰ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شده که ارزش اقتصادی آن حدود یک هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، گفت: با ابطال ۶ میلیون کارت سوخت، روزانه حدود ۶ میلیون لیتر در مصرف بنزین یارانه ای صرفه جویی شده است.

ابطال سهمیه های ویژه مراکز آموزش رانندگی

هاشمی ادامه داد: برخی از کارت های سوخت متعلق به خودروهای آموزشگاه های رانندگی بود که هیچ نقشی در حمل و نقل عمومی نداشتند.

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور اضافه کرد: حدود ۲۶ هزار کارت سوخت برای خودروهای مراکز آموزشی رانندگی صادر شده بود که روزانه ۲۶۰ هزار لیتر بنزین یارانه ای مصرف می کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      موتور ما که هم اصالت داشت هم پلاک ملی داشت هم بیمه معتبر اینو چرا باطل کردید و سوزوندید بنزین رو توش ذخیره کرده بودم برای مسافرت اون رو هم سوزوندید بدون اطلاع رسانی . جوابشو بزارید برای قیامتتون اونجاس که میایید حلالیت میهایید اون موقع ماهم ....

    • امیر

      با اینکه بنزین ماشینای اموزش رانندگی رو سوزوندن ولی باز قیمتا همونه این چه وضعشه یه باره بگین بریم بمیریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج