۱۱۵۵۱۱۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

قایدی خیلی زود درخشش در امارات را آغاز کرد

درخشش قایدی در همین هفته‌های ابتدایی لیگ زنگ خطری جدی برای مدعیان این فصل لیگ امارات است تا برابر این مهاجم تکنیکی و گلزن با احتیاط بیشتری بازی کرده و به‌دنبال برنامه‌ای برای مهار او باشند. استقلال که در غیاب ستاره خود برابر الهلال عربستان در لیگ قهرمانان آسیا شکست خورد حالا بیش از قبل حسرت از دست دادن او را خواهد خورد.

فرهیختگان: ستاره بوشهری استقلال در این تابستان بالاخره تصمیم گرفت تا فوتبالش را در خارج از ایران دنبال کند و پس از ۴ سال حضور در این تیم راهی امارات شد تا چالش تازه‌ای را در دوران فوتبالش آغاز کند. مهدی قایدی که یکی از ستاره‌های محبوب هواداران استقلال بود شنبه‌شب در لیگ امارات تنها ۴۵ دقیقه زمان نیاز داشت تا توفان به‌پا کند و شبی خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی را برای خود و تیمش در این رقابت‌ها رقم بزند.

زدن ۲ گل و تاثیرگذاری روی یک گل تیمش سبب شد تا تمام توجهات را به سوی خود جلب کرده و ستاره هفته چهارم لیگ امارات لقب بگیرد. حالا به نظر می‌رسد جادوگر ایرانی جدیدی در فوتبال امارات ظهور کرده که می‌تواند سرنوشت این فصل را به سوی تیمش تغییر دهد.

ردپای ستاره ایرانی در 3 گل

مهدی علی، سرمربی ایرانی‌الاصل تیم شباب‌الاهلی در دیدار هفته چهارم تیمش برابر شارجه ترجیح داد ستاره تازه‌وارد خود را روی نیمکت بنشاند. او در مصاف با تیمی که هر سه بازی قبلی خود را برده بود و شروع خوبی در این فصل داشت ترجیح داد کمی محتاطانه بازی را آغاز کند اما تیمش در همان دقیقه نخست گل خورد تا در بین دونیمه قایدی به‌جای احمد نوراللهی، دیگر خرید ایرانی این فصل تیم راهی زمین شود. ستاره تکنیکی و ۲۲ساله الاهلی تنها ۳ دقیقه زمان نیاز داشت تا بازی را به تساوی بکشاند.

اما این پایان کار او در این دیدار نبود. روزنامه البیان امارات درباره این دیدار می‌نویسد: «شباب‌الاهلی با درخشش ستاره ایرانی خود توانست بردی پرگل را برابر تیم شارجه کسب کند و در پایان این تیم میزبان بود که با نتیجه ۴ بر ۳ به برتری رسید. در شب مهدی قائدی، این بازیکن ایرانی با کمک تکنیک بالا و منحصربه‌فرد خود توانست یک‌تنه ۳ امتیاز را به حساب تیمش واریز کند. او که در ابتدای نیمه‌دوم راهی زمین شده بود در یک نیمه دوبار دروازه حریف را باز کرد که گل دومش در چهارمین دقیقه وقت‌های تلف‌شده بازی به ثمر رسید و برتری این تیم را رقم زد. در دقیقه ۸۰ نیز ارسال او را سالم سلطان به اشتباه وارد دروازه شارجه کرد تا در این گل به خودی هم ردپای قایدی دیده شود. به این ترتیب این تیم توانست با این برد ۱۰ امتیازی شده و خود را در رتبه سوم جدول قرار دهد. شارجه نیز که به‌تازگی در یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر الوحده شکست خورده بود در فاصله کوتاهی دومین شکست این فصل خود را نیز تجربه کرد.»

با غوغایی که قایدی در دبی به‌پا کرد حالا شاید هواداران این تیم و لیگ امارات حسرت می‌خورند که چرا زودتر نام جعلی این رقابت‌ها تغییر نکرد تا تیم‌های این کشور از نعمت حضور ستاره‌های فوتبال ایران محروم نشوند و تماشاگران نیز از دیدن عملکرد عالی آنها لذت ببرند.

سایت «امارات الیوم» نیز درباره این دیدار نوشته است: «شباب‌الاهلی در دیداری دشوار و تماشایی توانست ۳ امتیاز را از شارجه بگیرد تا شوالیه‌های دبی ۱۰ امتیازی شوند. تعویض مهندس بین دو نیمه سبب شد تا در مسابقه‌ای عجیب، الاهلی نخستین شکست فصل را به شارجه تحمیل کند. این تیم درحالی که با یک گل از میهمانش عقب بود به رختکن رفت اما بین دو نیمه مهدی علی برگ‌برنده خود را رو کرد و ستاره جوان و ایرانی خود را به زمین فرستاد تا روند بازی را به سود تیم خود تغییر دهد. پس از شوکی که شارجه در ۴۰ ثانیه ابتدایی به تیم میزبان داد حالا نوبت شباب‌الاهلی بود که حریفش را شوکه کند و درنهایت با نمایش عالی قایدی توانست ۳ امتیاز این دیدار را در آخرین دقایق کسب کرده و خود را به جمع مدعیان در بالای جدول برساند. قایدی هر دو گل خود و به‌خصوص گل دوم را به زیبایی و با گذشتن از سد چند بازیکن حریف به ثمر رساند تا استعداد و توانایی‌های خود را به رخ بکشد.»

آینده‌ای درخشان

درخشش قایدی در همین هفته‌های ابتدایی لیگ زنگ خطری جدی برای مدعیان این فصل لیگ امارات است تا برابر این مهاجم تکنیکی و گلزن با احتیاط بیشتری بازی کرده و به‌دنبال برنامه‌ای برای مهار او باشند. استقلال که در غیاب ستاره خود برابر الهلال عربستان در لیگ قهرمانان آسیا شکست خورد حالا بیش از قبل حسرت از دست دادن او را خواهد خورد و بدون‌شک جای خالی‌اش در این فصل در ترکیب آبی‌ها حس خواهد شد. قایدی در فصل قبل هر زمان که راهی زمین شد توانست تعیین‌کننده و تاثیرگذار ظاهر شود و شاید اگر در مصاف با الهلال می‌توانست این تیم را همراهی کند در پایان نتیجه‌ای متفاوت در زمین رقم می‌خورد.

به هرحال قایدی حداقل در فصل پیش‌رو در فوتبال امارات بازی خواهد کرد و باید منتظر درخشش بیشتر این ستاره ملی‌پوش در این رقابت‌ها باشیم. سایت «الاهرام» مصر درباره این دیدار جذاب لیگ امارات چنین نوشته است: «شاید وقتی در ابتدای مسابقه شارجه به گل رسید بسیاری منتظر شکستی سنگین برای شباب‌الاهلی بودند اما سرمربی این تیم با یک تعویض لایی بین دو نیمه اوضاع را به سود تیمش تغییر داد. این وینگر جوان و ایرانی الاهلی بود که در نیمه دوم ستاره زمین لقب گرفت و با گل‌هایش باعث شد شارجه بازنده زمین را ترک کند. اوج درخشش او هم در دقیقه ۳+۹۰ بود و درحالی که به نظر می‌رسید دو تیم امتیازات را تقسیم کرده‌اند با یک حرکت انفرادی و زیبا گل چهارم تیمش را زد تا بازی ۴ بر ۳ به سود الاهلی تمام شود. این مهاجم ایرانی در تابستان از تیم استقلال ایران راهی امارات شد و درحالی که تنها ۲۲ سال دارد می‌تواند آینده‌ای درخشان در پیش داشته باشد.»

قایدی یکی از چندین ستاره فوتبال ایران است که در سال‌های اخیر توانسته نام خود را در لیگ برتر خلیج‌فارس مطرح کند و حالا در مسیر لژیونرشدن قرار گرفته است. او با ادامه این روند می‌تواند امیدوار باشد که راه بازیکنانی چون علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و همشهری‌اش، مهدی طارمی را ادامه داده و به یکی از ستاره‌های ایرانی شاغل در فوتبال اروپا تبدیل شود. سایت اماراتی «مرکاتودی» نیز در پایان این مسابقه به تمجید از نمایش عالی این مهاجم ایرانی پرداخته و می‌نویسد: «هفته چهارم لیگ امارات شاهد یکی از عجیب‌ترین دیدارهای خود در سال‌های اخیر بود. جایی‌که شباب‌الاهلی در مصاف با شارجه با وجود اینکه سه‌بار از حریف عقب افتاد اما با تلاش و البته به لطف نمایش درخشان مهدی قایدی، بازیکن تازه‌وارد خود در این فصل توانست بازی را به تساوی کشاند و درنهایت و در کمال شگفتی در آخرین دقایق گل برتری را نیز توسط این بازیکن ایرانی زد تا هواداران این تیم شادی زاید‌الوصفی را تجربه کنند. جالب اینکه مهدی علی در ابتدا این بازیکن را در ترکیب اصلی تیمش قرار نداده بود اما بین دو نیمه وقتی دید بازیکنانش نتوانسته‌اند گل‌خورده را جبران کنند به سراغ قایدی رفت. این بازیکن نیز در ۴۵ دقیقه دوم جواب اعتماد سرمربی خود را داد و بی‌تردید مرد اول این مسابقه بود که با گلزنی و تاثیرگذاری‌اش سه امتیاز حساس را به حساب الاهلی واریز کرد. او در دقیقه ۳+۹۰ برتری را از حریف دزدید تا هم خود را به‌عنوان یکی از مدعیان آقای گلی لیگ مطرح کند و هم تیمش را بین تیم‌های بالای جدول حفظ کند.»

آنالیز قایدی

حالا هواداران شباب‌الاهلی بیش از قبل ارزش خرید تابستانی خود را می‌دانند و امیدوارند به لطف درخشش او در طول فصل بتوانند پس از ۶ سال دوباره جام قهرمانی در لیگ امارات را از نزدیک لمس کنند. این تیم آخرین‌بار در فصل ۱۶-۲۰۱۵ توانست قهرمانی در لیگ را تجربه کند و پس از آن اگرچه قهرمانی در جام ریاست امارات، سوپرجام و جام حذفی را تجربه کرده اما دیگر نتوانست طعم فتح لیگ را بچشد. البته این تیم دو فصل پیش درحالی که تا هفته نوزدهم با ۶ امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم در صدر جدول قرار داشت امید زیادی به کسب قهرمانی داشت اما شیوع کرونا در امارات باعث شد فدراسیون این کشور مسابقات را بدون اعلام تیم قهرمان لغو کند و به این ترتیب فرصت خوبی برای الاهلی از دست رفت.

نمایش خوب قایدی در شروع کارش در فوتبال امارات توجهات زیادی را به سمت او جلب کرده است. یکی از کاربران توئیتر که به آنالیز دیدارهای فوتبال نیز مشغول است، درباره شیوه بازی این مهاجم ایرانی نوشته است: «قایدی همواره تلاش می‌کند تا نزدیک به محوطه جریمه حریفان بازی کند و در این منطقه خطرناک‌تر است. اگر تیم‌های حریف تلاش کنند تا با یک بازیکن فیزیکی و قدرتی او را مهار کنند می‌توانند خطرش را تا حد زیادی کاهش دهند اما اگر فضای زیادی در اختیارش قرار گیرد با چنین بازیکنی نیز نمی‌توان مانع سرعت بالای او در حملات شد. او در حمل توپ نیز مهارت زیادی دارد و می‌تواند با استفاده از سرعت خود حریف را به دردسر بیندازد. او در این دیدار تکنیک بالای خود را به‌خصوص روی گل دوم به رخ کشید و نشان داد بی‌دلیل نیست که لقب نیمار آسیا را به او داده‌اند. او توپ را در فاصله بسیار نزدیکی به خود نگه می‌دارد و توان بالایی در حفظ آن دارد.»

هواداران این تیم نیز در صفحه‌های اجتماعی خود به تمجید از نمایش قایدی در این دیدار پرداخته و معتقد بودند این بازیکن می‌تواند خاطرات علی کریمی را در این باشگاه زنده کند و همانند ستاره سابق فوتبال ایران که لقب جادوگر فوتبال آسیا را در اختیار داشت می‌تواند با سحر و جادوی خود در این فصل لیگ این کشور نامش را به‌عنوان یکی از بهترین‌های فصل به ثبت برساند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج