۱۱۵۵۱۱۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

این روز‌ها همه از مهدوی‌کیا می‌شنوند

این روزها در لابه‌لای خبرهای فوتبالی نام مهدی‌ مهدوی‌کیا را زیاد می‌شنویم. نه تنها در اردوی تیم امید که از روز جمعه شروع شده که او این روزها نسبت به هیچ اتفاقی در فوتبال بی‌تفاوت نیست.

ایران ورزشی: این روزها در لابه‌لای خبرهای فوتبالی نام مهدی‌ مهدوی‌کیا را زیاد می‌شنویم. نه تنها در اردوی تیم امید که از روز جمعه شروع شده که او این روزها نسبت به هیچ اتفاقی در فوتبال بی‌تفاوت نیست. از میزبانی از مربیان کلاس مربیگری A در اردوی تیمش تا تماس با سرمربی تیم فوتسال و آرزوی موفقیت برای او در مسابقات جام جهانی فوتسال که در لیتوانی در حال برگزاری است.

حالا این حضور همه جانبه یا به روحیات خاص مهدوی‌کیا برمی‌گردد یا به توافق‌ها و پروژه‌ای که قرار است با فدراسیون فوتبال پیش ببرد اما در هر حال حضور او در فوتبال ایران این روزها حسابی خبرساز است و این خبرسازی را به هر حال باید به حساب اهمیت خود مهدوی‌کیا بدانیم که حضورش در تیم امید و بدنه فوتبال، سال‌هاست خواسته اهالی فوتبال بوده و حالا که محقق شده، خواه ناخواه به تیتر خبرها تبدیل می‎شود.

او و دستیارانش باید تا ۵ مهر از بین ۶۶ بازیکن دعوت شده به اردوی تیم امید ۵۰ بازیکن را برای لیست کردن به کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب کنند. شرایط تیم امید هم در حال حاضر به این شکل است که در صورت صعود به دور نهایی مسابقات مقدماتی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا یک سال فرصت خواهد داشت تا برای رقابت با دیگر تیم‌ها آماده شود. دور نهایی مسابقات با حضور ۱۶ تیم در سال ۲۰۲۲ در تاشکند برگزار می‌شود و امیدها در مرحله مقدماتی برای صعود باید با تیم‌های تاجیکستان، نپال و لبنان در شهر دوشنبه مسابقه دهند.

همه اینها در شرایطی اتفاق می‌افتد که تیم امید از بهمن ۹۸ هیچ اردویی را برگزار نکرده و عملاً به حال خود رها شده بود. یعنی یک سال و نیم تعطیلی بعد از ناکامی در صعود به المپیک ۲۰۲۰ که کار مهدوی‌کیا را برای حضور در برنامه‌های پیش رو، سخت می‌کند. آخرین بار، قبل از شیوع ویروس کرونا بود که امیدهای ایران زیر نظر حمید استیلی و با بازیکنانی مانند مهدی قایدی، امید نورافکن و ... راهی مسابقات شد و در نهایت از صعود به المپیک ژاپن بازماند. بعد از به تعویق افتادن یک‌ساله المپیک و همین‌طور سایر رویدادهای ملی، تیم ملی امید این بار به مهدی مهدوی‌کیا واگذار شده که طی سال‌های اخیر با سپری کردن دوره‌های مربیگری، در آکادمی باشگاه هامبورگ مشغول بوده و از راه دور مدیریت آکادمی کیا در لیگ نونهالان و نوجوانان را زیر نظر داشته و در این زمینه موفق‌ترین آکادمی استان تهران محسوب می‌شود. حضور مهدوی‌کیا در تیم امید، پروسه‌ای بود که در نوع خود فراز و نشیب‌های زیادی داشت و حتی امید زیادی به تحققش نبود اما در نهایت فدراسیون فوتبال توانست آکادمی هامبورک را راضی کند که پروژه ایرانی - آلمانی کیا را برای تیم‌های پایه و تیم امید ایران پیاده کند.

در همین راستا هم عزیزی‌خادم هفته گذشته سفری به آلمان داشت تا با مسئولان فوتبال آلمان پیمان همکاری ببندد. در نتیجه همه این رفت و آمدها و مذاکرات، مهدوی‌کیا بعد از رایزنی با مسئولان فدراسیون از چندی قبل به تهران آمد و بعد از عقد قرارداد به عنوان سرمربی تیم ملی امید، پروژه پایان طلسم ناکامی‌های ایران در صعود به فوتبال المپیک را برعهده گرفته تا به نیم قرن ناکامی این تیم خاتمه دهد. تمرینات تیم ملی از روز جمعه با حضور ۲۲ بازیکن و همین‌طور رهبری مهدی مهدوی‌کیا و دستیاران داخلی و خارجی او آغاز شد و قرار است تا پنجم مهر، ۴۴ بازیکن دیگر هم در این اردو شرکت کنند و در نهایت فهرست بازیکنان مدنظر مهدوی‌کیا به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شود.

در نخستین روز این اردو، جان لامرز هلندی، دستیار اول مهدوی کیا در کنار او حضور داشت و همچنین دو دستیار ایرانی که سابقه کار با مهدوی‌کیا در آکادمی فوتبالش را دارند، در تمرین تیم ملی حاضر شدند. در روزهای آینده نیز یک مربی بدنساز آلمانی به نام روزنبرگ به تیم ملی ملحق خواهد شد.

همچنین در میان اولین گروه از این اردو، بازیکنان نسبتاً شناخته شده‌ای مانند سینا شاه‌عباسی، محمد سلطانی‌مهر، ابوالفضل بابادی عکاشه، علیرضا کوشکی، محمدرضا غبیشاوی، علیرضا اسدآباد، حسین نخودکار، سبحان پسندیده و ... حضور داشتند و در ادامه بازیکنانی از استقلال و پرسپولیس هم در تمرینات شرکت خواهند کرد.
تیم ملی امید بعد از اردوی مقدماتی خود که به منظور شناسایی استعدادهای فوتبال ایران تشکیل شده، برای مسابقات مقدماتی در تاجیکستان آماده می‌شود. تیم المپیک در دور مقدماتی با تیم‌های تاجیکستان، نپال و لبنان همگروه است و در تاریخ‌های سوم، ششم و نهم آبان برابر رقبای خود صف‌‌آرایی می‌کند که تیم صدرنشین به طور مستقیم راهی مسابقات نهایی انتخابی المپیک در خرداد ۱۴۰۱ در ازبکستان خواهد شد.

هدف نهایی این تیم صعود به المپیک ۲۰۲۴ فرانسه است که شاید آخرین دوره حضور فوتبال به عنوان یک رشته در المپیک باشد. پیش‌تر اخبار ضد و نقیضی درباره جایگزینی فوتسال به جای فوتبال از سوی کمیته بین‌المللی المپیک و فیفا مطرح شده است.

فدراسیون فوتبال، صعود به المپیک و شکسته شدن این طلسم را هدف اصلی تیم امید بیان کرده که این تنها بخشی از فرآیند همکاری با مهدوی‌کیا در پروژه نسل‌سازی برای دوره‌های بعدی جام جهانی در سال‌های 2026 و 2030 است. مهدوی‌کیا راهی طولانی را پیش رو دارد که شروع اولین اردوی او با بازیکنان امید، شروع این مسیر خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج