۱۱۵۵۳۶۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

عبادی‌پور: تا زمانی که لایق تیم‌ملی باشم، می‌مانم

خوشحالم که حضور آقای عطایی در تیم‌ملی همراه با قهرمانی بود. روز‌های سختی را پشت‌سر گذاشتیم، اما سعی کردیم با آنالیز رقبا، شرایط را برای خودمان ساده کنیم. ما سعی می‌کردیم در میدان بجنگیم و به روز‌هایی که پشت‌سر گذاشتیم فکر نکنیم تا تمرکزمان از دست نرود.

فرهیختگان: والیبال ایران در ماه‌های اخیر بحران‌های بسیاری را پشت‌سر گذاشت؛ از حضور ناموفق در لیگ ملت‌های والیبال تا ناکامی در المپیک. پس از جدایی آلکنو از تیم‌ملی والیبال، بسیاری نگران جانشین او بودند، به‌ویژه آنکه نسل طلایی ایران نیز از تیم‌ملی خداحافظی کرده بود و سیدمحمد موسوی و سعید معروف جای خود را به جوان‌تر‌ها داده بودند. در میان همه این نگرانی‌ها اما حضور بهروز عطایی امید را به والیبال بازگرداند. سرمربی موفق تیم‌ملی که پیش از المپیک می‌دانست قرار است با تیم‌ملی به چیبای ژاپن برود، از همان روزها طرح حضور برخی جوان‌ها ازجمله علی رمضانی را در تیم‌ملی ریخته بود.

او می‌دانست که اعتماد به بازیکنانش می‌تواند نتیجه‌ای درخشان را رقم بزند. در این میان البته نقش میلاد عبادی‌پور هم پررنگ بود. کاپیتان جدید تیم‌ملی فشار بسیاری را به دوش کشید تا جوان‌ترها اعتمادبه‌نفس لازم را برای دیدار مقابل کره‌جنوبی که چندی‌پیش به‌سختی شکست‌شان دادیم، چین که پدیده مسابقات بود و ژاپن که در المپیک و جام ملت‌ها موفق شد ایران را شکست بدهد، پیدا کنند. او البته علاوه‌بر به‌دوش کشیدن بار کاپیتانی تیم‌ملی، عنوان بهترین دریافت‌کننده مسابقات را هم گرفت تا با دست پر به ایران بازگردد. گفت‌وگوی عبادی‌پور را در ادامه می‌خوانید.

ایران برای چهارمین‌بار موفق به کسب عنوان قهرمانی در آسیا شد. سطح این مسابقات را چطور دیدی؟

بسیاری تصور نمی‌کردند پس از المپیک بتوانیم به‌سرعت تیم را جمع کرده و راهی مسابقات آسیایی شویم. به هرحال روزهای دشواری را پشت‌سر گذاشتیم و در این روزها والیبال ایران شرایط بحرانی را تجربه کرد، اما شکر خدا موفق شدیم با همدلی و به پشتوانه کادر ایرانی تیم‌ملی، رقبا را یکی‌یکی شکست داده و عنوان قهرمانی را به‌دست آوریم. مسابقات در سطح بالایی برگزار شد و دیدید که ژاپن از چین شکست خورد. این نشان می‌دهد تیم‌هایی مثل چین با تمام قدرت به مسابقات آمده بودند. ازسوی دیگر ما هم انگیزه بسیاری داشتیم تا انتقام المپیک و جام ملت‌ها را از ژاپن بگیریم و خوشحالم که توانستیم به این عنوان دست پیدا کنیم.

چین پس از شکست دادن ژاپن، با ایران بازی کرد، اما نتوانست بازی‌ای را که مقابل سامورایی‌ها ارائه کرده بود مقابل شما به نمایش بگذارد. آنها خسته بودند؟

بدون شک فشار مسابقات روی دوش تمام تیم‌ها بود و نمی‌توانیم بگوییم یک تیم خسته بود و دیگری کاملا ریکاوری شده بود. ما انگیزه بسیاری برای نمایش توانایی‌هایمان داشتیم و در این راه هیچ تیمی حریف‌مان نمی‌شد. خوشحالم که به موفقیت رسیدیم.

یکی از موضوعاتی که نگرانی بسیاری از دوستداران والیبال را به‌همراه داشت، جوانگرایی در تیم‌ملی بود. کاپیتانی این تیم دشوار نبود؟

کار سختی داشتم و فشار زیادی روی من بود. تیم جوان شده بود و ازسوی دیگر باید بار کاپیتانی را به دوش می‌کشیدم، اما سعی کردم از تجربه خودم استفاده کنم و به هیچ‌چیزی جز مدال طلا فکر نکنم.

بهروز عطایی هم جانشین آلکنو شد، کادر ایرانی تیم‌ملی را چطور دیدی؟

خوشحالم که حضور آقای عطایی در تیم‌ملی همراه با قهرمانی بود. روزهای سختی را پشت‌سر گذاشتیم، اما سعی کردیم با آنالیز رقبا، شرایط را برای خودمان ساده کنیم. ما سعی می‌کردیم در میدان بجنگیم و به روزهایی که پشت‌سر گذاشتیم فکر نکنیم تا تمرکزمان از دست نرود. خوشحالم که بازیکنان با تمام قوا به میدان آمدند و یکی پس از دیگری عناوین را کسب کردند. بدون شک این قهرمانی حاصل تلاش بازیکنان و کادر ایرانی تیم‌ملی است.

بسیاری از بازیکنان از شرایط میزبانی گله داشتند. اوضاع چطور بود؟

خیلی بد. واقعا از ژاپن انتظار نداشتیم اینچنین میزبانی را به‌عهده گیرد. شرایطی که دیدیم دور از انتظار بود، ولی ما سعی کردیم درکنار یکدیگر نشان دهیم لایق مدال طلا هستیم. تیم ایران بسیار یکدل و هماهنگ بود و نتیجه آن را هم دید.

و سوال پایانی؛ تا چه زمانی در تیم‌ملی حضور خواهی داشت؟

بدون شک من تلاش می‌کنم تا زمانی‌که آمادگی لازم را داشته باشم برای تیم‌ملی کشورم بجنگم و فعلا به خداحافظی فکر نمی‌کنم. درواقع می‌توانم بگویم تا زمانی‌که خودم آمادگی لازم را داشته باشم و مربیان به من اعتماد کنند و لایق دعوت به تیم‌ملی باشم، از پیراهنی که به تن دارم دفاع خواهم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج