۱۱۵۵۳۶۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

رحمتی، سومین مربی نفتی‌ها قبل از شروع فصل؟

مدیرعامل باشگاه نفت مسجدسلیمان در مصاحبه‌ای تند و آتشین گفته است پورموسوی اگر می‌خواهد برگردد باید در تیم‌های پایه باشگاه نفت مسجدسلیمان مشغول به کار شود.

فرهیختگان: تیم نفت مسجدسلیمان در سال‌های ۹۶-۹۷ برای بار دوم و این بار با محمود فکری به لیگ برتر صعود کرد. این تیم اما در لیگ برتر هرگز روی خوش به خود ندید و به دلیل عدم حمایت وزارت نفت از تیم‌های دولتی نتوانست بر مشکلات فائق آید و در نتیجه هر روز وضعیتی بدتر از دیروز پیدا کرد. این تیم اما در فصل گذشته بیش از هر فصل دیگری با مشکل روبه‌رو بود و علاوه‌بر مشکلات مالی از نظر ساختاری نیز بارها دستخوش تغییرات زیادی شد.

نفتی‌ها فصل قبل را در شرایطی آغاز کردند که مجوز حضورشان در لیگ برتر در آخرین روزها آماده شد و هیات‌مدیره جدید بر مسند کار آمد. نفتی‌ها که با وجود جوانگرایی با مجتبی حسینی خوب پیش می‌رفتند ناگهان با جدایی این مربی روبه‌رو شدند و تیم چند هفته‌ای بلاتکلیف بود تا اینکه داریوش یزدی مربیگری این تیم را پذیرفت. همکاری یزدی با نفتی‌های مسجدسلیمان با وجود قرارداد پایینی که بسته بود چندان دوام نیاورد و او خیلی زود جای خود را به محمود فکری داد. درنهایت تیم بحران‌زده نفت مسجدسلیمان با وجود همه مشکلات با محمود فکری در لیگ برتر ماند. فکری پیش از این هم به دلیل صعود این تیم به لیگ برتر نزد هواداران مسجدسلیمانی محبوب بود و حالا بر محبوبیتش افزوده شده بود. از این رو هواداران خواهان تمدید قرارداد او بودند و دقیقا مشکلات اخیر تیم نفت مسجدسلیمان از همین جا شروع شد.

فکری چرا بی‌تیم ماند؟

مدیرعامل باشگاه نفت مسجدسلیمان هر از گاهی مصاحبه کرده و از مذاکرات موفقیت‌آمیز با فکری صحبت می‌کرد. او مدعی بود فکری فصل پیش رو هم سرمربی نفت خواهد بود. با انتخاب وزیر نفت و تعیین‌تکلیف وضعیت این باشگاه، مدیرعامل باشگاه اعلام کرد با فکری به توافق رسیدند و او یک فصل دیگر سرمربی است ولی ناگهان فکری رفت. خودش در مورد اینکه چرا با این تیم ادامه نداد می‌گوید: «بندهایی در قرارداد من گنجاندند که برایم قابل قبول نبود. تیمی که مشکلات مالی دارد و پرداختی‌هایش به موقع نیست چطور توقع دارد تیمش هرگز سه باخت متوالی ندهد. به نظرم مرا نمی‌خواستند و بعد هم با پورموسوی قرارداد بستند.»

با این حال مدیرعامل تیم نفت مدعی است این فکری بود که شرایط سختی برای آنها گذاشته و شرایط باشگاه را هم نپذیرفته است. ابوذر شجاعی، عضو هیات‌مدیره باشگاه نفت مسجدسلیمان هم در این مورد می‌گوید: «ما هرگز سه باخت متوالی را در قرار داد نگنجاندیم بلکه گفته بودیم پنج باخت متوالی نداشته باشد. شاید فکری برای این جدایی دلایل شخصی داشته باشد اما آنچه باشگاه در مورد عدم همکاری با او اعلام کرد کاملا واقعی است.»

پورموسوی چرا نماند؟

فکری در بخشی از صحبت‌هایش به حضور مدیر حقوقی باشگاه نفت مسجدسلیمان اشاره کرده است. او مدعی است پورموسوی را هم او فراری داده است. مصطفی سلیمانی که چندی پیش نیز با جدایی از این باشگاه علیه مسئولان باشگاه نفت مسجدسلیمان مصاحبه کرده بود بار دیگر به این باشگاه برگشت. او که همیشه در نقل‌وانتقالات باشگاه نفت نقش پررنگی داشته است ظاهرا محبوب فکری نیست و این مربی او را عامل جدایی‌اش می‌داند.

با این حال پورموسوی به این مدیر حقوقی اشاره‌ای ندارد. او از این ناراحت است که در لیست مورد نظر او دست بردند. پورموسوی از مدیران باشگاه گله دارد؛ چراکه مدعی است در شرایطی که او در هر پست سه سطح بازیکن معرفی کرده است چرا به جای توافق با بازیکن لیست اول او سراغ بازیکنان لیست سوم رفتند و همان پول را به آنها دادند. این دست بردن در لیست پورموسوی باعث شد تا این مربی به جای گله‌گذاری کلا خانه‌نشین شود. پورموسوی لیستی از بازیکنان مورد نظرش را به باشگاه ارائه داده بود و خواهان قرارداد با آن بازیکنان بود ولی باشگاه همان مبالغ را به بازیکنانی با کیفیت پایین‌تر پیشنهاد داد و لیست اولیه تیم نفت زیرسایه رفت. پورموسوی به «فرهیختگان» می‌گوید: «من هر چه بگویم آنها می‌خواهند جواب بدهند پس سکوت بهترین گزینه است.»

او البته از اینکه باشگاه چنین رفتاری داشت ناراحت است و می‌گوید: «لیستی داده و گزینه‌های اول، دوم و سوم هر پست را مشخص کرده بودم، شنیدم با گزینه‌هایی که در لیست سوم من بودند به مبالغی برابر با قیمت‌های گزینه‌های اول و دوم من، به توافق رسیده‌اند. در لیست من گزینه اول، دوم و سوم تفکیک شده بودند و اولویت‌ها به‌طور کامل مشخص بود و حالا باید ببینیم چرا با همان قیمتی که می‌شد گزینه‌های اول و دوم را گرفت، گزینه‌های لیست سوم را گرفتند! پورموسوی درحالی این دلایلی را برای ناراحتی خود عنوان می‌کند که مدیرعامل باشگاه نفت مسجدسلیمان بارها مصاحبه کرده و می‌گوید نمی‌داند چرا پورموسوی تمرینات تیم را ترک کرد و راهی اردوی تهران نشد.

شجاعی اما برای پورموسوی جواب دارد. او به «فرهیختگان» می‌گوید: «پورموسوی ۵ بازیکن در لیست اولیه به ما اعلام کرد که ۳ نفر از آنان قرارداد داشتند و نتوانستیم رضایت بگیریم و پورموسوی قهر کرد و ما دیگر پیگیر دو نفر دیگر نشدیم.»

رقیب زنوزی

مدیرعامل باشگاه نفت مسجدسلیمان در مصاحبه‌ای تند و آتشین گفته است پورموسوی اگر می‌خواهد برگردد باید در تیم‌های پایه باشگاه نفت مسجدسلیمان مشغول به کار شود.

کاری به پورموسوی نداریم ولی این سوال از نظری مدت‌هاست ذهن ما را مشغول کرده است که چرا در دوره مدیریت او این همه تغییر رخ می‌دهد. او با تغییرات اخیر و همچنین تغییرات فصل قبل رکورد خوبی از خود به جا گذاشته است و گویی با زنوزی تراکتور رقابت دارد. نظری فصل قبل سه مربی عوض کرد و این فصل نیز بعد از توافق با فکری و عقد قرارداد با پورموسوی به دنبال گزینه سوم است. تیم نفت مسجدسلیمان هنوز فصل شروع نشده رکورد فصل قبل در تغییر سرمربی را شکست و مشخص نیست با شروع فصل چند تغییر دیگر را در این تیم شاهد خواهیم بود. این که مربیان می‌آیند و می‌روند مهم نیست. مهم این است که تیمی با این وضعیت به ثبات نمی‌رسد، بازیکن بلاتکلیف می‌شود و تیم صدمه می‌بیند. نظری یک فصل دیگر از قراردادش به‌عنوان مدیرعامل باشگاه نفت مسجدسلیمان باقی است و احتمال تغییرات کادرفنی بالاست!

سرمربی فصل بعد کیست؟

نفتی‌ها نه امروز بلکه چند روزی است با جانشین پورموسوی وارد مذاکره شدند. از مهدی رحمتی نام برده می‌شود درحالی که آنها به چند گزینه دیگر و حتی نکونام نیز پیشنهاد دادند ولی تقریبا اغلب مربیان به دلیل مشخص نشدن چارت مالی این باشگاه حاضر به گفت‌وگو نشدند. در نتیجه به نظر می‌رسد رحمتی محتمل‌ترین گزینه است مگر اینکه او هم پای میز مذاکره به توافق نرسد و بار دیگر پای مربیان بومی به میان بیاید.

شجاعی تاکید می‌کند: «جای نگرانی نیست. زمان را کمی از دست دادیم ولی این بار با کسی صحبت می‌کنیم که پای تعهدش بماند. به اندازه کافی به پورموسوی زمان دادیم ولی زمان آن است که با توجه به بی‌احترامی‌هایی که به ما شد این بار ما به دنبال مربی دیگری که حق‌مان است برویم و برای آینده این باشگاه که یک هفته است درگیر بی‌تفاوتی‌های پورموسوی بود تصمیم بگیریم.»

به این ترتیب پرونده پورموسوی و نفت مسجدسلیمان نیز بسته شد و از این پس باید منتظر مربی سوم برای این تیم باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج