۱۱۵۵۳۸۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

فرهاد، بازی‌های فردا را هم می‌برد؟

جدایی برخی بازیکنان شاخص لیگ بیستم (ریگی، قایدی، دیاباته، میلیچ و...) استقلال را در ظاهر به عقب برده اما در عین حال بازیکنانی به خدمت گرفته شده‌اند که فرهاد مجیدی همه آنها را مورد تأیید فنی قرار داده است.

ایران ورزشی: جدایی برخی بازیکنان شاخص لیگ بیستم (ریگی، قایدی، دیاباته، میلیچ و...) استقلال را در ظاهر به عقب برده اما در عین حال بازیکنانی به خدمت گرفته شده‌اند که فرهاد مجیدی همه آنها را مورد تأیید فنی قرار داده است. تأیید سرمربی استقلال احتمالاً به این معناست که بازیکنان تازه‌وارد در حد و اندازه استقلال هستند و بالقوه قابلیت بازی در چنین باشگاهی را دارند.

از لیستی که هفته‌ها قبل سرمربی استقلال به مدیران باشگاه ارائه کرده تنها شیمبا جذب نشد اما آنچه وضعیت استقلال را تا حدی نگران‌کننده کرده، جدایی ستاره‌های فصل پیش است وگرنه چنانچه مدیران استقلال می‌توانستند از جدایی بازیکنان فصل پیش جلوگیری و همین بازیکنانی که اکنون به خدمت گرفته شده‌اند را نیز در اختیار کادر فنی قرار دهند، بدون شک می‌شد گفت بهترین عملکرد ممکن نقل‌و‌انتقالاتی را در سال‌های اخیر رقم زده‌اند، اما به هر دلیل این اتفاق رخ نداده است.

در سوی دیگر بازی‌های پیش‌فصل گرچه مجیدی برخی چهره‌های مهم خود را از دست داد اما در عین حال که تا حد زیادی به لیست ورودی‌های خود دست یافت، توانست عرصه را برای مدیریت استقلال چنان تنگ کند که مددی ناچار به استعفا شود. در واقع با استعفای مددی عرصه برای فرهاد مجیدی بازتر شده تا حرفش را به کرسی بنشاند و یک‌تنه به سمت فصل بیست‌و‌یکم پیش برود و به یکه‌تاز باشگاه استقلال بدل گردد.

در این میان حمایت مهدی پاشازاده که اکنون معاونت ورزشی باشگاه استقلال را بر عهده دارد و جایگاهش به‌لحاظ سازمانی بالاتر از دیگر مسئولان این باشگاه محسوب می‌شود نیز بیانگر آن است که بالادستی‌ها نیز بر ادامه کار او در این باشگاه اهتمام کافی دارند. حال ممکن است پاشازاده بعد از تغییرات احتمالی مدیریتی در روزهای آتی از سمتش کنار برود یا در پست دیگری گمارده شود اما به هر شکل مجیدی تا کنون توانسته به‌خوبی در همه عرصه‌ها عرض اندام کرده و کفه ترازو را به سمت خود سنگین کند و بعید است مدیران بعدی نیز تاب تحمل هزینه برکناری او را پیش از شروع فصل داشته باشند و به یقین با او به همکاری ادامه خواهند داد.

با این وجود اما نباید از مهم‌ترین بخش ماجرا غافل بود. مجیدی هرقدر هم که خود را برنده اتفاقات روزهای اخیر بداند و اکنون در بالاترین سطح از قدرت قرار داشته باشد، آنچه او را در وضعیت باثباتی در لیگ آینده قرار می‌دهد ساختن تیمی است که از همه ابعاد فنی مدعی و قابل احترام باشد.

آنچه در لیگ قهرمانان آسیا دیدیم نشان داد تیمی که او ساخته چندان هم ناامیدکننده نیست و با برخی تغییرات و جذب نفرات جدید قابلیت موفقیت در لیگ بیست‌و‌یکم را دارد.

استقلال در لیگ قهرمانان آسیا به‌واقع آن تیم دست‌و‌پا بسته‌ای نبود که انتظارش را می‌کشیدند. استقلال حتی می‌توانست با اندکی جسارت برنده میدان بازی با الهلال عربستان باشد که این وضعیت نشأت‌گرفته از ظرفیت قابل قبول بازیکنان و البته تمریناتی است که در روزهای اخیر انجام شده.

مع‌الوصف استقلال مجیدی نباید از مسیر تقویت هرچه بیشتر برای ورود بهتر به لیگ بیست‌و‌یکم غافل شود. بازی‌های نقل‌و‌انتقالاتی و خبرهای مربوط به اینکه چه کسی مدیر می‌شود و چه کسی از استقلال می‌رود به‌زودی تمام خواهد شد و آنچه اهمیت می‌یابد داشتن تیمی است که از هر نظر آماده و مهیای حضور در لیگ برتر باشد.

استقلال با همه امیدواری‌هایی که ایجاد کرد اما در بازی با الهلال هرگز تصویر تیمی زهردار در خط حمله را به نمایش نگذاشت و مهاجمان این تیم در مقابل تیم بزرگی همچون الهلال بزرگی نکردند.

یکی از مأموریت‌های فرهاد مجیدی برای روزهای آتی می‌تواند جذب مهاجم درجه یک باشد. در خط میانی نیز نیاز به جذب یک بازیکن باتجربه عمیقاً حس می‌شود. بدون شک اگر قرار بر حذف قطعی فرشید اسماعیلی باشد، فرهاد مجیدی باید بازیکنی در حد و اندازه او را به مدیران و تصمیم‌گیران آینده استقلال معرفی کند تا در راستای تقویت تیمش اقدامی اساسی انجام شود. برای فرهاد بازی تازه شروع شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج