۱۱۵۵۳۹۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

منتظر درخشش این ۵ نفر باشید!

این پنج ستاره می‌توانند در لیگ قهرمانان اروپا این فصل چشم‌ها را به خود خیره کنند.

خبرآنلاین: سرانجام انتظارها به پایان رسید و سوت شروع فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به صدا درآمد تا هواداران فوتبال در سراسر جهان، یک بار دیگر به تماشای هنرنمایی‌های تیم‌های باشگاهی اروپا میخکوب شوند. هوادارانی که تشنه دیدن ستاره‌های جدید هستند تا بهانه‌ای تازه برای عاشقی بیابند. به همین بهانه تصمیم گرفتیم پنج ستاره فصل جدید لیگ قهرمانان را معرفی کنیم؛ ۵ چهره‌ای که قطعاً باید منتظر درخشش روز افزون آنها باشید.

دونیـِل مالِن (بوروسیا دورتموند)

«دونیل مالن» قبلاً با لباس تیم سابقش یعنی «PSV» نیز طعم شیرین حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را چشیده بود و در هر شش بازی تیمش در فصل ۱۹-۲۰۱۸ در گروه مرگ مقابل تیم‌های بزرگ بارسلونا، اینتر و تاتنهام به میدان رفت.

مالن اکنون ۲۲ سال سن دارد و در این فصل امیدوار است در رقابت‌های اروپایی عملکرد به مراتب موفق‌تری نسبت به حضور قبلی‌اش از خود بجای بگذارد. دونیل در ترکیب تیم تحت رهبری «مارکو رُز» به عنوان زوج «ارلینگ هالند» در خط حمله «زنبورها» به میدان می‌رود. این در حالی‌ست که گفته میشد او به عنوان جانشین «جیدن سانچو» راهی «سیگنال ایدونا پارک» شده ولی مشخصات بازی این ستاره هلندی، بیشتر از هر پست دیگری، به یک مهاجم مرکزی شباهت دارد. مالن از سرعت فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد و حتی در زمان تصاحب توپ نیز بسیار سریع حرکت می‌کند. ضمن اینکه باید اعتراف کنیم توانایی و قدرتش در دریبلینگ، بسیار چشم‌نواز است.

ادواردو کاماوینگا (رئال مادرید)

«ادواردو کاماوینگا» ستاره ۱۸ ساله و تازه‌وارد مادریدی‌ها، در همان بدو ورودش نشان داد چه بازیکن ارزشمندی است. او در اولین حضورش در میادین با لباس قوهای سپید، تور دروازه رقیب را به لرزه درآورد و در دومین مسابقه - جدال مقابل اینتر - پاس گل برتری تیمش را برای «رودریگو» ارسال نمود تا هواداران رئال مادرید مطمئن شوند ستاره جوان فرانسوی می‌تواند سالیانِ سال خط میانی تیم‌شان را بیمه کند.

هافبک سابق باشگاه رن فرانسه، پکیجی متنوع از مهارت‌های گوناگون را در اختیار دارد و به خوبی می‌تواند سرعت بازی را کنترل و حملات را آغاز کند. انرژی جوانی به او اجازه می‌دهد تا منطقه وسیعی را تحت سلطه خود دربیاورد و با تسلط چشم‌نوازش روی توپ، قادر است یار مستقیم و مقابل خود را به راحتی از صحنه محو نماید.

کاماوینگا در حرکات بدون توپ هم نقش مهمی در روند بازی تیمش ایفا می‌کند؛ مخصوصا با بهره‌مندی از توانایی بالایش در بازپس‌گیری مالکیت توپ. او این روزها به خوبی از مصدومیت «تونی کروس» استفاده کرده و توانایی‌های واقعی خودش را مقابل چشمان مادریدیسموها و از همه مهم‌تر «کارلو آنچلوتی» به نمایش گذاشته است. ستاره فرانسوی فصل گذشته هم با تیم رن در لیگ قهرمانان حضور داشت و اکنون دومین فصل اروپایی خود را تجربه می‌کند.

فیکایو توموری (میلان)

پس از یک نیم‌فصل حضور قرضی موفق در روسونری، حالا قرارداد «فیکایو توموری» با مبلغ ۲۵ میلیون پوند دائمی شده است. توموری ۲۳ ساله، فصل گذشته تجربه موفقی در لیگ اروپا کسب نمود و در بازگشت میلان به لیگ قهرمانان، نام خود را به عنوان یکی از نفرات مهم «استفانو پیولی» سر زبان‌ها انداخت.

او از زمان حضورش در «سن سیرو»، در سمت راست و چپ خط دفاعی و کنار «آلسیو رومانیولی» و «سیمون کیائر» به ایفای نقش پرداخته و خیلی زود با هر دو هم‌تیمی‌اش به هماهنگ رسیده. سبک بازی توموری به صورتی است که ترجیح می‌دهد به جای گرفتن فضا از رقیب، به صورت مستقیم با مهاجم حریف درگیر شود و شعاع حرکتی او را تنگ کند. بازی‌خوانی هوشمندانه و دقیقش نیز باعث شده در هر ۹۰ دقیقه میانگین ۲.۳ بلاک را ثبت کند؛ آماری که او را در بین ۵ مدافع برتر سری‌آ قرار داده. تنها نقطه ضعف او روی توپ‌های هوایی است که باید هر چه سریع‌تر برای رفع این نقیصه چاره‌ای بیاندیشد.

با این حال فراموش نکنید که فیکایو توانایی لازم برای تبدیل شدن به یک مدافع بزرگ را دارد و حالا رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا مکانی مناسب برای پرورش او جهت حضور در آزمون‌های سخت است. «گرت ساوتگیت» سرمربی تیم ملی انگلیس هم اخیراً گفته عملکرد توموری مقابل تیم‌های بزرگ را زیر نظر دارد.

اشرف حکیمی (پاری‌سن‌ژرمن)

«اشرف حکیمی» مدافع راست مراکشی جهان فوتبال در فصل ۱۸-۲۰۱۷ قهرمانی در قاره سبز را همراه با سفیدپوشانِ رئال مادرید تجربه نمود ولی با توجه به انتقال اخیرش به پاری‌سن‌ژرمن، هنوز یک گزینه جذاب برای تماشا است. او با وجود تنها ۲۲ سال سن، تجربه شگفت‌انگیزی از حضور در تیم‌های بزرگ در کارنامه‌اش می‌بیند؛ از رئال مادرید و دورتموند گرفته تا اینتر و حالا PSG. ستاره‌ای که بدون شک در فاز هجومی و حملات، یکی از بهترین مدافع راست جهان به حساب می‌آید.

با توجه به همین ویژگی‌ها تعجبی ندارد که بدانید او توانسته تا هفته پنجم لیگ یک فرانسه، یک گل و ۲ پاس گل از خود به ثبت برساند و شاید امسال بتواند رکورد ۱۰ پاس گل که قبلاً با لباس دورتموند به آن رسیده بود را تکرار کند. او فصل گذشته هم در اینتر ۸ پاس گل داد و با آمار ۰.۲۷ پاس گل در هر مسابقه، عنوان یکی از بهترین پاسورها در بین مدافعان هم‌سن‌وسال خودش را به سینه سنجاق کرد. اشرف همچنین یکی از سریع‌ترین بازیکنان در پنج لیگ معتبر اروپایی است و علیرغم حضور ستارگان پرتعداد در پاریس، یکی از نفرات کلیدی میلیونرهای پاریسی برای صعود از مرحله گروهی خواهد بود.

رودریگو دی‌پُل (اتلتیکو مادرید)

کمتر کسی به یاد دارد که «رودریگو دی‌پُل» در فصل ۱۶-۲۰۱۵ لیگ قهرمانان اروپا پا به مستطیل‌های سبز گذشته؛ یک ستاره آرژانتینی که آن زمان از تیم «رسینگ کلوب» راهی باشگاه «والنسیا» شده بود! حالا همان چهره پس از پنج فصل درخشان در اودینزه، با انتقالی ۳۱.۵ میلیون پوندی به لالیگا برگشته تا اینبار با لباس اتلتیکومادرید به هنرنمایی‌های خود در اروپا ادامه دهد.

این هافبک ۲۷ ساله، فصل گذشته در سری‌آ آمار ۹ گل و ۹ پاس گل را به ثبت رساند و بهترین فصل دوران ورزشی خود را رقم زد تا نشان دهد هافبکی‌ست که هم می‌تواند گل بزند و هم بسازد. او یکی از بهترین بازیکنان در انتقال توپ به مناطق خطرناک است و فصل گذشته در سری‌آ فقط «لوئیز آلبرتو» موفق شد رکورد بهتری نسبت به او از این حیث به جای بگذارد. آماری که اثباتی‌ست بر توانایی‌های خیره‌کننده رودریگو.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج