۱۱۵۵۴۱۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

محمودی: حضور آلکنو در ایران ۱۰ میلیارد آب خورد

پیشکسوت والیبال اعلام کرد مدت‌هاست که می‌گوید باید به مربیان داخلی اعتماد کرد.

ایلنا: بهنام محمودی پیشکسوت والیبال ایران در خصوص قهرمانی تیم ملی والیبال ایران در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: ابتدا باید این قهرمانی را به همه مردم ایران و والیبال دوستان تبریک عرض کنم. پیش بینی می‌شد که ما در فینال حاضر باشیم و قهرمان شویم. با توجه به ناکامی های که در المپیک و لیگ ملت‌ها داشتیم و تغییرات ایجاد شده در تیم ملی و حضور بازیکنان جوان و تلاش آنها باید منتظر روزهای خوبی برای والیبال ایران در آینده باشیم و باید امیدوار باشیم تا در مسابقات جهانی که قرار است سال آینده برگزار شود منتظر درخشش این بازیکنان جوان و تیم ملی باشیم.

وی افزود: این را باید شفاف عرض کنم، سطح فنی مسابقات آسیایی با لیگ ملت‌ها و المپیک کاملا متفاوت است و نباید بگویم چون ما قهرمان آسیا شده‌ایم قهرمان جهان می‌شویم. سطح والیبال ایران یک سر و گردن بالاتر از آسیا است و این قهرمانی قابل پیش بینی بود.

بازیکن سابق تیم ملی در خصوص حضور کادرفنی ایران و تاثیر آن در موفقیت تیم ملی خاطرنشان کرد: باید یک تبریک ویژه به بهروز عطایی و مصطفی کارخانه گفت. من اعتقاد داشتم حضور کادر ایرانی باید زودتر اتفاق می‌افتاد اما به این موضوع هرگز اهمیت داده نشد اما بعد از المیپک این اتفاق رخ داد. همیشه منابع مالی ما به جای توسعه در اختیار مربیان خارجی بود است درحالی که ما در رده های پایه با مربیان داخلی موفق ظاهر می‌شویم. به عنوان مثلا حضور آلکنو در ایران برای ما ۱۰ میلیارد آب خورد که می‌شد با این پول زیر ساخته های والیبال را درست کرد تا بازدهی داشته باشد.

وی در مورد علت دو شکست ایران برابر ژاپن در المپیک و لیگ ملت‌ها بیان داشت : شرایط فنی و فیزیکی بازیکنان ما کاملا بالاتر از آسیاست و اگر در المپیک و لیگ ملت‌ها در برابر ژاپن شکست خوردیم به واسطه استرس و فشار روانی زیادی بود که روی بازیکنان بود. بازیکنان ما از هر نظر برتر هستند و تنها برتری ژاپنی ها در جنگدگی و دریافت است و در تمامی فاکتورها ما از این تیم بهتر هستیم.

وی در مورد نبود ستاره های همچون امیر غفور، سعید معروف و محمد موسوی و تاثیر آن در تیم ملی نیز عنوان داشت: در نسل ما نیز بازیکنان بزرگی همچون پیمان اکبری، محمد ترکاشوند و امیرحسین حضور داشتند اما بعد از ما با توجه به توجه ویژه رسانه به والیبال و حضور والیبال در لیگ ملت‌ها و مسابقات جهانی نگاه ها به سمت این ورزش تغییر کرد و مورد کانون توجه‌هات قرار گرفت و بازیکنانی همچون شهرام محمودی، سعید معروف، امیر غفور و محمد موسوی دیده و در نهایت تبدیل به یک چهره شدند و مسلما جوانی که اکنون در تیم ملی هستند ادامه دهنده راه آنها خواهند بود و این یک چرخه است و من واقعا خوشحال شدم که علی اصغر مجرد و میثم صالحی و جواد کریمی از الگوهای خود در تیم ملی رخصت گرفتند و لباس آنها را بر تن کردند و این نشان دهنده علاوه بر بحث فنی، فهم بازیکنان نیز بالا است. مسلما کار این عزیزان نیز تمام نشده و در ادامه در عرصه مربیگری و مدیریت باید از تجربه آنها برای والیبال ایران استفاده کرد.

محمودی در خصوص حضور و عملکرد بازیکنان جوان تیم ملی نیز گفت: میثم صالحی، علی اصغر مجرد و صابر کاظمی پتانسیل بالایی از خود دارند و در عین جوانی بسیار پخته عمل می‌کنند و من مطمین هستم این دو روزی تبدیل به بزرگ‌ترین بازیکنان والیبال جهان خواهند شد. حضرت‌پور پتانسیل خوبی در پست لیبرو نشان داد و با حضور وی قدرت ما در زمینه دریافت‌ها افزایش یافت. جواد کریمی نشان داد جانشین خوبی برای سعید معروف است و از فیزیک خوبی برخوردار است و به زودی تبدیل یکی از برترین پاسورهای جهان خواهد شد. من فقط نگران وضعیت زانو‌های صابر کاظمی هستم به هر حال او پشت خط زن است و این موضع برای آینده او بسیار حائز اهمیت است.

بازیکن سابق تیم ملی در مورد عملکرد میلاد عبادی پور به عنوان کاپیتان جدید تیم ملی اظهار داشت: من همیشه گفته ام میلاد عبادی جز برترین بلندزن‌های تاریخ والیبال است. با توجه به همین توانایی و توقع فشار روی او همیشه زیاد است. ما همیشه در دریافت ها ضعیف بوده‌ایم اما با حضور او این موضوع مرتفع شده و حضور او برای تیم ملی یه وزنه است.

محمودی در پایان در مورد در گذشت حسین کاظمی بیان کرد: حسین کاظمی در کنار بسیاری از مربیان داخلی برای والیبال ایران زحمت کشید و نقش پررنگی در موفقیت های والیبال ایران داشت. من چند باری با ایشان ملتفت داشتم و گفتگوی داشتیم اما متاسفانه ایشان را از دست دادیم که جا دارد به خانواده ایشان و جامعه والیبال تسلیت عرض کنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج