جاباما
۱۱۵۵۶۱۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

مکرون امکان خروج از ناتو را بررسی می‌کند

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: در سایه مشارکت امنیتی جدید (آکوس) بین استرالیا، آمریکا و انگلیس، پاریس به دنبال خروج از فرماندهی نظامی ائتلاف آتلانتیک شمالی "ناتو" است.این روزنامه افزود: به رغم اظهارات مکرون در سال ۲۰۱۹ مبنی بر مرگ مغزی ناتو ایده خروج از این ائتلاف گامی "رادیکالی" است.

ایسنا: روزنامه نیویورک تایمز نوشت: در سایه مشارکت امنیتی جدید (آکوس) بین استرالیا، آمریکا و انگلیس، پاریس به دنبال خروج از فرماندهی نظامی ائتلاف آتلانتیک شمالی "ناتو" است.

به نوشته این روزنامه، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در پاسخ به گام‌های محرمانه آمریکا و انگلیس برای فروش زیردریایی‌هایی اتمی به استرالیا موضع تندی را انتخاب کرد. استرالیا قرارداد خرید زیردریایی‌های معمولی از فرانسه را لغو کرده و این گام تنها شش ماه قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه برداشته شده است.

مکرون امکان خروج از ناتو را بررسی می‌کند

این روزنامه اشاره می‌کند، یکی از ایده‌هایی که مطرح است خروج فرانسه از ساختار فرماندهی نظامی گسترده ائتلاف ناتو است که بعد از غیبت ۴۳ ساله در سال ۲۰۰۹ به آن پیوست. فرانسه سال ۱۹۹۶ از ساختار فرماندهی نظامی ناتو خارج شد و حضورش را به عضویت در ائتلاف محدود کرد.

این روزنامه افزود: به رغم اظهارات ماکرون در سال ۲۰۱۹ مبنی بر مرگ مغزی ناتو ایده خروج از این ائتلاف گامی "رادیکالی" است.

به نوشته این روزنامه، فرانسه احساس می‌کند به آن اهانت شده و راحت سیلی آمریکا به صورتش را فراموش نخواهد کرد.

روزنامه نیویورک تایمز ادامه داد: فرانسه از زبانی بدور از دیپلماسی به خصوص دیپلماسی بین هم‌پیمانان استفاده کرد. اظهارات فرانسه شامل کلماتی نظیر "دروغ‌ها، دوگانگی معیار و وحشی‌گری و اهانت" بود. فرانسه همچنین سفیرش در آمریکا را برای اولین بار در سایه بحران‌ زیردریایی‌های هسته‌ای فراخواند.

کلمنت بون، وزیر فرانسه در امور اروپا امروز، سه‌شنبه گفت، توافقنامه تجاری و پیامدهای توافق امنیتی موسوم به آکوس را با همتایانش در بروکسل مطرح خواهد کرد. فرانسه به بررسی این مساله در اجلاس سران اتحادیه اروپا و نشست‌های وزارتی در ماه آینده میلادی اصرار خواهد کرد.

بون گفت، مساله اعتماد مطرح است زمانی که ما قولی می‌دهیم بین هم‌پیمانان و بین دموکراسی‌ها و شرکا باارزش است و در این حالت اگر به وعده داده شده احترام گذاشته نشود نوعی خیانت به اعتماد است.

او تصریح کرد: باید به عنوان اروپایی‌ها نه فقط فرانسوی‌ها جدی برخورد کنیم زیرا مساله مربوط به شیوه‌ای است که براساس آن به عنوان هم‌پیمانان همکاری می‌کنیم.

وی درباره اینکه آیا فرانسه خواستار توقف مذاکرات تجاری با استرالیا خواهد شد؛ مذاکراتی که از ۲۰۱۸ درجریان است، گفت، این مساله‌ای است که باید همه ما آن را بررسی کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج