جاباما
۱۱۵۵۶۲۴
۵۶ نظر
۵۳۳۸
۵۶ نظر
۵۳۳۸
پ

واقعا روحانی کجاست؟ اتریش؟ یا در کنج انزوا؟

شایعه پیرامون حسن روحانی فراوان است؛ از اعلام استراحت مطلق او تا طرد وی توسط یارانش تا جایی که به درخواست‌های وی پاسخ منفی‌ داده‌اند.

روزنامه آفتاب یزد - می‌گل هشترودی: حسن روحانی کجاست؟ شاید این مهم‌ترین سوالی باشد که طی روز‌های اخیر بار‌ها و بار‌ها در رسانه‌های مختلف و فضای مجازی تکرار شده است. حالا بیش از یک ماه از خداحافظی حسن روحانی از نهاد ریاست‌جمهوری گذشته و بعد از حضور در مراسم تنفیذ و تحلیف دیگر از او خبری نیست. حتی حکمی برای عضویتش در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم صادر نشده است. این در حالی است که حسن روحانی در آخرین شب ریاست‌جمهوری خود در تلویزیون اعلام کرد که به کار‌های علمی و فرهنگی بازخواهد گشت، اما حالا بیش از یک ماه است که از همه میادین فاصله گرفته و همین امر نیز تنور گمانه زنی‌ها در مورد رئیس جمهور دولت یازدهم و دوازدهم را داغ کرده است.

واقعا روحانی کجاست؟ اتریش؟ یا در کنج انزوا؟

‏تنور داغ گمانه زنی‌ها

برخی می‌گویند رئیس جمهور سابق حالا برای استراحت به اتریش رفته و در کنار دخترش به سر می‌برد، عده‌ای نیز بر این اعتقادند که دلخوری‌های حسن روحانی سبب شده تا این روز‌ها منزوی شده و کنج عزلت بگزیند. برخی شایعات نیز از این حکایت دارد که حسن روحانی پس از دوره ریاست جمهوری‌اش از تیم جدید ساکن پاستور خواسته تا دفتری را به او اختصاص بدهند، چون در حال حاضر اگر مراجعه کننده‌ای داشته باشد دفتری ندارد که از او پذیرایی کند و، چون این اتفاق نیفتاده تصمیم گرفته است که منفعل و منزوی باشد!

برخی هم از آب گل آلود ماهی می‌گیرند و می‌گویند مگر روحانی برای روسای جمهور پیش از خود دفتر تهیه کرده که حالا انتظار دفتر از رئیس جمهور جدید دارد! از سوی دیگر برخی نیز موضوع غیبت روحانی را به حکم او در مجمع تشخیص مصلحت نظام گره می‌زنند و بر این باورند که، چون حکمی برای او صادر نشده روحانی تصمیم به انزوا گرفته است.

واقعا روحانی کجاست؟ اتریش؟ یا در کنج انزوا؟

در این بین برخی نیز بر این باورند که روحانی به این دلیل که کارنامه موفقی در زمان ریاست جمهوری خود ارائه نداده است و از آن جایی که اهل مشورت نیست، حکمی برای حضور او در مجمع صادر نشده، برخی دیگر هم غیبتش را به قهر او با یارانش نسبت می‌دهند و می‌گویند بعد از اتمام دوره ریاست جمهوری‌اش، چون از طرف یاران طرد شده تصمیم به انزوا گرفته است. حتی شایعاتی در خصوص تماس‌های او با یارانش برای کوهپیمایی که مورد اجابت واقع نشده هم مطرح است. البته که همه موارد ذکر شده چیزی جز شایعه نیست و هنوز مشخص نیست دلیل اصلی این غیبت چه می‌تواند باشد.

‏غیبت روحانی در مجمع تشخیص مصلت نظام

هرچند این شایعه وجود دارد که حسن روحانی یکی از گزینه‌های ریاست بر مجمع تشخیص مصلحت نظام است؛ اما تا کنون حکمی برای او صادر نشده و آخرین حضور او در مجمع به حدود پنج ماه قبل از فوت مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی برمی‌گردد.

روحانی از اسفند سال ۷۵ با حکم مقام معظم رهبری به‌عنوان عضو حقیقی به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت. البته در مردادماه سال ۹۶ او و علی لاریجانی به‌عنوان عضو حقوقی در مجمع حضور یافتند. علی لاریجانی بعد از پایان مسئولیت خود در مجلس در خرداد سال گذشته دوباره به‌عنوان عضو حقیقی به مجمع تشخیص مصلحت نظام برگشت؛ اما این اتفاق هنوز برای حسن روحانی رخ نداده است.

واقعا روحانی کجاست؟ اتریش؟ یا در کنج انزوا؟

پیشتر محمد عطریافر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران درباره حضور مجدد روحانی در مجمع به خبرآنلاین گفته بود: «درباره صلاحیت‌ها و قابلیت‌هایی که در آقای روحانی سراغ دارم، فکر می‌کنم که مقام معظم رهبری در صورت اعلام تمایل او و توافق ایشان علاوه بر مسئولیت عضویت او در مجمع تشخیص چه بسا در دوره‌ای که مسئولیت آقای صادق لاریجانی تمام شود، بنا بر احراز صلاحیت و قابلیت‌های منحصربفرد آقای روحانی در قیاس با اعضای فعلی مجمع، ریاست را برعهده آقای روحانی واگذار خواهند کرد».

با این حال شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی از افرادی که در زمان ریاست جمهوری حسن روحانی به سمت‌هایی رسیده بودند در تلاشند تا هر چه زودتر رئیس جمهور سابق وارد مجمع تشخیص مصلحت نظام شود، حال باید دید حسن روحانی بعد از غیبت طولانی مدتش مانند سیدمحمد خاتمی قید حضور در مجمع تشخیص مصلحت نظام را خواهد زد یا خود را برای ریاست بر آن و نشستن بر صندلی مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی آماده‌ می‌کند.

‏حسن روحانی در استراحت مطلق!

برای بررسی این موضوع و واکاوی دلیل غیبت رئیس جمهور سابق با محمدعلی نمازی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی به گفتگو نشستیم. او در این خصوص به ما گفت: «ما هم از آقای روحانی بی‌خبر هستیم و ظاهرا ایشان در حال استراحت مطلق هستند! همان زمانی هم که ایشان رئیس جمهور بود، اگر مجبور نبود حرفی نمی‌زد و در ملاء عام حاضر نمی‌شد. ما می‌دیدیم که در هیات دولت نشسته بود و اگر خبرنگاری از صدا و سیما به سراغشان می‌رفت صحبتی می‌کرد. همان زمان ریاست جمهوریشان هم پر هیاهو نبودند و زیاد مورد سوال خبرنگاران قرار نمی‌گرفتند بنابراین به نظر می‌رسد غیبت ایشان در حال حاضر بر گرفته از شخصیتشان باشد و طبیعی است.»

واقعا روحانی کجاست؟ اتریش؟ یا در کنج انزوا؟

وی تصریح کرد: «اما در حال حاضر موضوعاتی مطرح می‌شود که نیاز است دولت گذشته بایستد و درباره آن‌ها پاسخگو باشد. مثلا این روز‌ها روی واردات واکسن مانور داده می‌شود، همه می‌دانند که واردات واکسن دارای مراحلی است و تا آن مراحل طی نمی‌شد امکان واردات واکسن وجود نداشت، اما برخی این روز‌ها می‌گویند دولت قبل واردات واکسن را به FATF منوط کرده بود، در صورتی که همه می‌دانیم واردات واکسن و دارو هیچ ارتباطی با تحریم‌ها و بحث پذیرش FATF ندارد! این در حالی است که می‌بینیم رسانه ملی این روز‌ها به صورت مداوم بر این موضوع مانور می‌دهد بنابر این دولت قبل باید در این خصوص پاسخگو باشد و صحبت کند.»

این فعال سیاست افزود: «اخیرا هم آقای رئیسی گفتند عضویت در سازمان همکاری‌های شانگ‌های موضوع FATF بوده، اما ما رفتیم و عضو شدیم؛ اولا باید گفت نزدیک به ۱۲ سال است که دولت‌های گذشته همه تلاششان را انجام داده‌اند که ایران عضو سازمان همکاری‌های شانگ‌های شود حالا حاصل دست رنج دولت‌های قبل در دولت سیزدهم به ثمر رسیده است، دولت سیزدهم نمی‌تواند صرفا آن را به عنوان دسترنج تلاش خودش تلقی کند.

در حال حاضر که به صورت مداوم روی FATF و تحریم‌ها مانور می‌دهند و می‌گویند که نگاه به داخل قطعا می‌تواند مشکلات را بر طرف سازد، مردم انتظار دارند که دولت قبل نسبت به این مسائل پاسخگو باشد.» نمازی تاکید کرد: «الان می‌گویند یک سری خودرو در گمرک بوده و حالا و در دولت جدید آزاد‌سازی شده است، دولت قبل باید بیاید و توضیح بدهد که چرا این خودرو‌ها در گمرک بوده است تا مدیران جدید از ترخیص خودرو به عنوان باز شدن گره‌های اقتصادی یاد نکنند! باید مشخص شود چرا این خودرو‌ها در دولت قبل توقیف بوده است!

واقعا روحانی کجاست؟ اتریش؟ یا در کنج انزوا؟

مشخص است که طی سال‌هایی که واردات خودرو ممنوع بوده افرادی که خودرو وارد کرده‌اند خودرو هایشان در گمرک مانده است. حالا باید مشخص شود که چرا در دولت قبل رفع توقیف نشده و حالا و در دولت سیزدهم این اتفاق رخ است؟ موضوع تحریم‌هایی که وجود دارد یا در مسئله مراودات بانکی، این طور که پیداست همه مشکلات و کمبود‌ها را می‌خواهند بر گردن دولت گذشته بیندازند و بگویند تحریم‌ها و FATF بهانه بوده برای کم کاری دولت قبلی، بنابراین لازم است که دولت قبل وشخص آقای روحانی در خصوص این مسائل پاسخگو باشند و توضیح بدهند که مشکلات از کجا نشات می‌گیرد.»

او در خصوص حضور حسن روحانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم گفت: «اولا که مجمع تا کنون هیچ جلسه‌ای در سال جاری نداشته و ما ندیدیم که جلسه‌ای برگزار کنند، ثانیا اگر آقای روحانی بخواهند عضو مجمع باشند باید حتما برای ایشان حکم جدیدی صادر شود. اگر خودش علاقه‌ای ندارد و به همین دلیل حکمی برای او صادر نشده باید بیاید و در موردش توضیح بدهد، اگر هم علاقه دارد، اما حکمی برای او صادر نشده مجددا باید بیاید و درباره آن صحبت کند، مردم از آقای روحانی انتظار دارند که توضیح بدهد و آن‌ها را در جریان اتفاقاتی که افتاده قرار بدهد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بره دیگه بر نگرده انشاله

      پاسخ ها

      • یه شهروند

        مردم رو چی فرض کردید ؟؟ که تقصیر رو گردن اون میندازید . همه چشم داریم و ضمیر بصر

      • بدون نام

        کاش همشون برن دیگه برنگردن!

      • بدون نام

        الهی امین

      • علی

        همه شون سر و ته یه کرباس هستند .

    • بدون نام

      دست از سرش بردارید دیگه تو خونه ش پیش زن وبچه ش هم ولش نمیکنید همه تقصرها انداختید گردنش

      پاسخ ها

      • محمد

        بشین بینیم بابا

      • دادا

        آره مثل آدمی که بدن گواهینامه مطب زده.یا رانندگی میکنه آخه هرکی خوشگل حرف میزنه رئیس میشه

      • بدون نام

        ووی ووی بذار یه کم بگذره بعد از این ... مظلوم بساز

      • بدون نام

        فک کنم پیداش کردم... خودشه روحانیه

    • پرنیان باباش

      چرا اتریش ایشون سیتی زن اسکاتلند هستن

    • بدون نام

      دارید. می میرید. از فضولی. میخواهید ببینید چکار می‌کنه. دوباره ایراد بگیرید خوب همه رو گذاشته توی. خماری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی هم راحتیم خبری از گند کاری هاش نیس

    • مهدی

      هر جا هستید خداوند نگهدارتان باشد، خیلی شما را اذیت کردند, حلال کنید.

      پاسخ ها

      • حر

        و ...تمام واکسن‌هایی را خریدید دراین دولت بصورت صفی تزریق میکنندوبه نام خودشون ثبت میکنند

      • mostafa

        از اقوام بیدید

      • تو

        از زمین به آسمون می باره ؟ ؟ اذیت کردند یا اذیت شدند ؟ حلال کنند یا حلال شوند ؟

    • بدون نام

      هر کجا باشد زیر آسمان خدای بزرگ است والان شک نکنید درگیر با وجدان خود است که چه کارهای برای هم نوعان خود می توانست انجام دهد ولی نکرد آری وجدان از نعمت های الهی برای آدم هاست .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وجدان؟؟؟

      • بدون نام

        فعلا" تا زمان روبرو شدن با ما ملت با وجدانش کلنجار بره!....

      • بدون نام

        وجدان کیلیویی چند

    • بدون نام

      اتریش بیشتر می خوره ها

    • بدون نام

      از جون حسن چی می خواهید

    • بدون نام

      مگه میگن

    • بدون نام

      دوربینش پلاک صورت مردم رو میگرفت رو داد به بعدی

    • بدون نام

      دلم براش تنگ شده !

    • naser

      روحانی بایدیه کنفرانس خبری برگزارکنه وشفاف وصریح تمام حقایق روبگه وخودمردم قضاوت کنن که ماجرای واکسن وپیمان شانگهای چی بوده

      پاسخ ها

      • هامون

        آخه روحانی تا حالا تو عمرش یه راست گفته که بخواد بیاد حقیقت روبگه

      • بينام

        مردم اگه شعور داشته باشن بدون كنفرانس خبرى هم ميتونن بفهمن قضييه چيه

    • بدون نام

      بجزدروغ،واقعیتی نداره که بگه.

    • بدون نام

      وقتی همه تریبون ها بر علیه اوست

    • بدون نام

      منفورترین چهره تاریخ. مردم رو به خاک سیاه نشوند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا ازش نگذره

    • بدون نام

      یه نفر چطوری میتونه۸سال استراحت مطلق داشته باشه،
      زخم بستر نگیره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احتمالا گرفته رفته پی دوا درمون

    • بدون نام

      خوب حال ایرانی جماعت را گرفته
      منتظرن که حالا روحانی یه سرفه کنه و تفسیر براش بنویسن ولی شما رو شناخته خخخخ

    • بدون نام

      هر کجا باشه بهش بد و نمیگذره

    • بدون نام

      آقای نمازی اگر همه جیز را انکار کنید اینکه روحانی واکسن وعضویت در شاگهای را منوط به پذیرش ای اف تی اف کردا بودرا نمی توانید انکار کنید

    • یه شهروند

      خدا رو خوش نمیاد . چرا چهار سال اول همه چی اوکی بود ؟؟ اون وقت خوب بود و همه بهش رای دادن ،، الان اخ شده . جناب خان هم به خودی خود نمیتونه تکون بخوره .

    • محمد

      خوشم میاد این عزیزانی که در حال تهطیر ایشون می باشند، چی گیرشون میاد

      پاسخ ها

      • رضا

        احسنت

    • بدون نام

      بابا 70 سالشه افتاده تو بستر دیگه

    • مننمنم

      هشت سال استراحت مطلق بود هنوزم داره استراحت میکنه

    • بدون نام

      آخه حالام مثل دوره دکتر روحانی...دیروز روغن خریدم امروز رفتم بگیرم گرون شده آقای رئیس جمهور ملت رو چی فرض کردی

    • رضا

      ماراکه بیچاره و ورشکست کردا باع این قیمتهای نجومی ارزاق مصالح آهن الات و هرچی که فکرشو کنی و بورس ماشین چی را بگه ادم

    • بدون نام

      مگه قبلا هم بود؟

    • بدون نام

      والا سخنگو دولت و خود روحانی میگفتن که واردات واکسن مربوط به fatf و تحریم هست
      هیچ کس از فضا نیومد بگه

      پاسخ ها

      • رحیمی

        آقای روحانی خسته نباشی تو کاشتی
        دیگران برداشتن بی رنج وزحمت

    • مصطفی ارتا

      خداراشکرکه نیستش نصف ایرانیهاروبا خاک یکسان کردفقط برای نوره چشمیها که عالی بود انشاالله دیگه هیچوقت نیاد توی سیاست

    • H.Yari

      بابا به شما چه؟ یه زمانی میگفتید کی میره حالا میگید کجاست. رفته استراحت با خیالی راحت..

    • هاشموس باباجانی

      من رییسی را بیشتر از روحانی دوست دارم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر ذو تا خوبن یکی از یکی بهتر

      • بدون نام

        امیدوارم نظرت عوض نشه.

      • خدایی

        جواب (رحیمی ۱۵:۳۳)اشتباه نتیجه گیری
        میکنی.
        ملت در بورس کاشتن
        روحانی برداشتن بدون رنج و زحمت

    • بینام

      انشالله که تااخرعمرش دراستراحت مطلق باشد

    • بدون نام

      نمیدونم چرا دستاوردهای دولت روحانی تو این چند هفته بیش از ۸ سال قبل بوده.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج