۱۱۵۵۶۳۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پروژه سوپرلیگ اروپا زنده شد؟

یک قاضی اسپانیایی از اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) خواست تا از حکم صادر شده مبنی بر تعلیق اقدامات تنبیهی علیه سه باشگاه رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس در رابطه با پرونده پروژه سوپرلیگ اروپایی تبعیت کرده یا با عواقب عدم تمکین از حکم دادگاه روبرو شود.

ایرنا: یک قاضی اسپانیایی از اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) خواست تا از حکم صادر شده مبنی بر تعلیق اقدامات تنبیهی علیه سه باشگاه رئال مادرید،بارسلونا و یوونتوس در رابطه با پرونده پروژه سوپرلیگ اروپایی تبعیت کرده یا با عواقب عدم تمکین از حکم دادگاه روبرو شود.

پروژه سوپرلیگ اروپا زنده شد؟

شرکت سوپرلیگ در ماه آوریل و همزمان با اعلام خبر راه‌اندازی تورنمنتی تازه‌ تاسیس به همین نام، پرونده‌ شکایتی را در دادگاهی در مادرید تشکیل داد و در آن استدلال کرد که براساس قوانین تجارت آزاد اروپا، یوفا باید از هرگونه اقدام تنبیهی علیه باشگاه‌های درگیر در این تورنمنت منع شود.

«مانوئل روئیز دو لارا» قاضی مادریدی با صدور حکمی موقت دستور داد تا زمانی‌که دیوان عالی اروپا حکم خود را در این خصوص صادر نکرده است، از باشگاه‌های مذکور محافظت شود.

با این حال، یوفا در ماه مه اعلام کرد که سه باشگاه موسس که این پروژه را رها نکرده‌اند، باید با جریمه روبرو شوند.

بدنبال ابلاغ حکم دادگاه مادرید از طریق وزیر دادگستری سوئیس به یوفا در ماه ژوئن، این اقدامات تنبیهی متوقف شد.

این در حالی است که قاضی مذکور با صدور حکمی از یوفا خواست تا ظرف مدت پنج روز از ابلاغ، ثابت کند که به حکم موقت اعلام شده در 20 آوریل، ترتیب اثر داده و در غیر اینصورت با جریمه مالی مقتضی روبرو شود.

یوونتوس به همراه دو تیم دیگر سری‌آ، سه باشگاه اسپانیایی و ۶ باشگاه انگلیسی، در ماه آوریل از راه‌اندازی تورنمنتی موسوم به سوپرلیگ اروپایی خبر دادند.

به غیر از یوونتوس، بارسا و رئال، ۹ باشگاه باقیمانده در مجموع به پرداخت ۱۵ میلیون یورو جریمه به عنوان نشانه حسن نیت و اهدای آن در راستای توسعه فوتبال کودکان و پایه و همچنین به کسر پنج درصد از درآمدهایشان از قِبل تورنمنت‌های یوفا برای یک فصل محکوم شده‌ بودند؛ علاوه بر این، باشگاه‌های مذکور تعهد داده‌اند تا در صورتی که دوباره به تورنمنتی غیرقانونی ملحق شوند، ۱۰۰ میلیون یورو جریمه بدهند.

واکنش شدید هواداران به این تورنمنت تازه تاسیس، بلافاصله به انصراف باشگاه‌های چلسی، منچسترسیتی، منچستریونایتد، لیورپول، تاتنهام و آرسنال و سپس سه باشگاه اینترمیلان، اتلتیکومادرید و آث‌میلان از این رقابت‌ها منجر شد.

باشگاه یوونتوس بدنبال اعلام ضرر ۲۱۰ میلیون یورویی سالانه، به تازگی بار دیگر بر «مشروعیت» سوپرلیگ اروپایی تاکید کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج