۱۱۵۵۸۲۹
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

موضع کانون سردفتران درباره بخشنامه جدید ثبت

رییس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: با حذف تاییدیه صادره از مراکز تعویض پلاک، تنظیم اسناد مربوط به خودرو در دفاتر اسناد رسمی تسهیل شد.

ایرنا: رییس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: با حذف تاییدیه صادره از مراکز تعویض پلاک، تنظیم اسناد مربوط به خودرو در دفاتر اسناد رسمی تسهیل شد.

علی خندانی، رییس کانون سردفتران و دفتریاران، با اشاره به بخشنامه امروز معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درخصوص عدم لزوم ارایه تاییدیه صادره از مراکز تعویض پلاک در تنظیم اسناد قطعی خودرو، گفت: با عنایت به امتناع مراکز تعویض پلاک از صدور و تحویل تاییدیه مربوط به پلاک و در نتیجه، بروز مشکلاتی در راستای تنظیم سند برای مراجعین در دفاتر اسناد رسمی، بخشنامه شماره ۱۱۵۸۵۴/۱۴۰۰ مورخ ۳۱/۶/۱۴۰۰ معاونت محترم امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مبنی بر حذف تاییدیه پلاک بمنظور تسریع و تسهیل تنظیم اسناد خودرو صادر شد، لذا همانگونه که سابقا نیز در رای وحدت رویه صادره از کمیسیون وحدت رویه کانون سردفتران و دفتریاران تصریح شده، دفاتر اسناد رسمی جهت تنظیم سند به هیچ وجه نیازی به اخذ تاییدیه نخواهند داشت.

موضع کانون سردفتران درباره بخشنامه جدید ثبت

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز امروز با تکذیب خبر جایگزینی برگ سبز به جای گواهی نقل و انتقال مراکز تعویض پلاک برای صدور سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی گفت: صدور سند رسمی خودرو نیازی به گواهی تعویض پلاک ندارد.

مهدی اقبال افزود: بخشنامه جدید سازمان ثبت اسناد ارتباطی به جایگزینی برگ سبز با گواهی نقل و انتقال ندارد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه در صراحت ماده ۲۹ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی مصوب سال ۱۳۸۹ تصریحی در خصوص ملاحظه گواهی نقل و انتقال خودرو، قبل از انتقال خودرو ندارد و سران دفاتر مستقلا می توانند نسبت به صدور سند خودرو اقدام کنند.

اقبال اضافه کرد: بر اساس بخشنامه جدید، برگ سبز صادره از مراکز تعویض پلاک، ابرازی از طرف دارنده خودرو که مبین احراز، بررسی و طی تشریفات قانونی مصرحه بوده کفایت می کند و از این پس به گرفتن تاییدیه از مراکز تعویض پلاک قبل از انتقال قانونی خودرو در دفاتر اسناد رسمی نیازی نیست.

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یادآور شد: قبلا بخشنامه ای از سوی معاونت امور اسناد سازمان ثبت صادره شده بوده که از سوی دیوان عدالت اداری ابطال شد و بر مبنای آن باید گواهی تأییدیه انتقال خودرو دریافت می شد.

اقبال تأکید کرد: بعضا متاسفانه بخشنامه جدید امور اسناد را مبنی بر قبول برگ سبز به جای گواهی نقل و انتقال تلقی کرده اند در حالی که چنین نیست و بخشنامه صادره ارتباطی به برگ سبز ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج