جاباما
۱۱۵۵۸۷۰
۲۸ نظر
۵۰۱۶
۲۸ نظر
۵۰۱۶
پ

اکسیوس گزارش داد؛

طرح آمریکا علیه ایران در صورت عدم مذاکره

پایگاه اکسیوس گزارش داده آمریکا و اسرائیل در روزهای گذشته جلسه مخفیانه‌ای درباره برجام برگزار کرده‌اند. طبق این گزارش، جلسه مذکور به صورت یک کنفرانس ویدئویی محرمانه به ریاست «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «ایال هولاتا»، مشاور امنیت داخلی اسرائیل برای بحث درباره طرح جایگزین آمریکا در صورت عدم بازگشت ایران به مذاکرات برجام برگزار شده است.

خبرگزاری فارس: پایگاه اکسیوس گزارش داده آمریکا و رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته جلسه مخفیانه‌ای درباره برجام برگزار کرده‌اند.

طبق این گزارش، جلسه مذکور به صورت یک کنفرانس ویدئویی محرمانه به ریاست «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «ایال هولاتا»، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی برای بحث درباره طرح جایگزین آمریکا در صورت عدم بازگشت ایران به مذاکرات برجام برگزار شده است.

طرح آمریکا علیه ایران در صورت عدم مذاکره

یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی به آکسیوس گفته آمریکا قصد دارد در صورت عدم از سر گیری مذاکرات وین درباره برجام تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کند.

چند هفته پیش یک روزنامه صهیونیستی بعد از دیدار «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا با «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی جزئیاتی از طرح کابینه جدید این رژیم برای همکاری با دولت آمریکا ضد ایران منتشر کرده بود.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص روز ۹ شهریور گزارش داد یکی از نقاط مشترک در دیدار «نفتالی بنت» با بایدن در کاخ سفید، مخالفت هر دوی آنها با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر سابق این رژیم بوده و هر دوی آنها امیدوار بوده‌اند که از بازگشت نتانیاهو به قدرت جلوگیری کنند.

هاآرتص نوشته یکی از دستاوردهای سفر نفتالی بنت تعمیق و تقویت روابط راهبردی میان واشنگتن و تل‌آویو در زمینه‌ همکاری‌های اطلاعاتی بوده است.

پیشبرد همکاری‌های اطلاعاتی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران از طریق کانال مخفیانه‌ای انجام خواهد شد که در فلسطین اشغالی «دیوید بارنیا»، رئیس جدید سازمان جاسوسی موساد هدایت آن را بر عهده خواهد داشت.

با این حال، هاآرتص نوشته شخص کلیدی در مقابله با برنامه هسته‌ای ایران «ایال هولاتا»، رئیس جدید شورای امنیت داخلی اسرائیل خواهد بود. او همان فردی است که نفتالی بنت را برای دیدار با بایدن آماده کرد.

هاآرتص نوشته مأموریت او در مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران مانند یک مدیر پروژه است و کارشناسان موساد، وزارت خارجه و کمیسیون انرژی اسرائیل به او یاری می‌رسانند.

روزنامه صهیونیستی نوشته هولاتا و همکارانش حتی اگر در محافل علنی به این مسئله اذعان نکنند برایشان واضح و مبرهن است که اسرائیل در برابر ایران چه گزینه‌هایی در اختیار دارد و قادر به انجام چه اقداماتی نیست.

هاآرتص درباره اینکه رژیم صهیونیستی قادر به انجام چه اقداماتی علیه ایران نیست نوشته است: «دو گزاره در اینجا مطرح است: ۱- ایالات متحده به سایت‌های هسته‌ای ایران حمله نخواهد کرد. ۲- اسرائیل حتی اگر طرحی برای حمله آماده کرده باشد یا آنکه سناریوهای خلاقانه دیگری داشته باشد هیچ توانایی نظامی عملی برای انجام حمله به تنهایی و دستیابی به نتایج محسوس نخواهد داشت. اضافه بر این، حتی اگر اسرائیل طرحی اصیل، جرأتمندانه و شدنی در این زمینه داشته باشد مورد قبول ایالات متحده واقع نخواهد شد، زیرا واشنگتن نگران است که هر اقدام نظامی این کشور را بر خلاف خواستش وارد جنگ خواهد کرد.»

هاآرتص در بخش دیگری از این گزارش به توضیح درباره ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره برنامه ایران در خصوص بازگشت یا عدم بازگشت به برجام پرداخته است.

در بخشی از گزارش آمده است: «ارزیابی‌ها در اسرائیل و ایالات متحده این است که ایران با بازگشت به توافق هسته‌ای موافقت خواهد کرد، اما این کار را با شروط خودش انجام خواهد داد، از جمله اینکه مطالبه خواهد کرد واژه‌های پردازی‌های توافق تغییر پیدا کنند تا اطمینان حاصل شود محدودیتی علیه آنها ایران اکنون به آن دست یافته اعمال نخواهد شد.»

طبق طرح هولاتا، چنانچه ایران به توافق هسته‌ای بازگردد، دولت آمریکا بایستی روابطش با ایران را بر اساس رویکرد چماق و هویج (طرحی متشکل از تشویق و تنبیه به صورت توأم) تنظیم کند. هویج‌هایی که ارائه می‌شوند بایستی جذاب باشند و علاوه بر رفع تحریم‌ها، ارائه کمک‌های سخاوتمندانه از سوی غرب برای بازسازی اقتصاد ایران را در بر بگیرند.

در عوض، ایران بایستی با گسترده‌تر شدن دامنه برجام موافقت کند به گونه‌ای که توافق جدید، نظارت دقیق از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر تمامی سایت‌های هسته‌ای ایران از جمله اماکن نظامی را در بربگیرد.

هاآرتص نوشته اجرای موثر رویکرد چماق و هویت به ائتلاف گسترده‌ای فراتر از مشارکت صرفاً کشورهای غربی نیاز دارد. این روزنامه نوشته است: «ما باید تلاش کنیم روسیه و چین را هم با خودمان همراه کنیم، اگرچه که شانس موفقیت در این زمینه زیاد نیست.»

هاآرتص نوشته تلاش‌های بین‌المللی علیه ایران بایستی کشورهای عربی را نیز شامل شود و اسرائیل در اینجا می‌تواند وارد ائتلافی پنهان با این کشورها شود.

با آنکه نفتالی بنت و «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی هر دو جزو سیاستمداران تندرو افراطی در قبال ایران محسوب می‌شوند رسانه‌های صهیونیستی مدعی هستند بنت قصد دارد سیاست‌های تل‌آویو را به مسیر جدیدی هدایت کند.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بدبخت شدیم
      به ... رفتیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گویا این چنین خواهد شد سرنوشت ما.

    • بدون نام

      قطر و عمان و عراق و... پیغام و پسغام دادن که اوضاع خطرناکه، اینا دویدن برن مذاکره!!!

    • ذهن زیبا

      مسئولین ما هم عشق تحریم و کاسبی از تحریم ، هرگز این مسئولین دست از سر تحریم بر نمیدارند و هرگز نخواهند خواست مذاکرات به نتیجه برسه، دولت قبل هم تلاشش کرد همین کاسبان تحریم نگذاشتند به نتیجه برسه و مدعی برهم زدن بازی از طرف آمریکا شدند،

    • بدون نام

      خداوکیل نفتالی هم شد شاخ

    • بدون نام

      فقط حرف مفت میزنند هیچ غلطی نمیتوانند بکنند البته ملت ایران هنوز منتظر پاسخ ترور شهید فخری است

    • بدون نام

      آمریکاسریعاوواقعاتحریم هاعلیه ایران لغوکند!آنگاه ایرانیان،متقابل عمل خواهندکرد!حمله نظامی اسرائیل،حماقتی بزرگ برای اوبوجودخواهدآورد!چون تیرهای آتشین رادریافت خواهدکردکه غیرقابل تصوره!این تیرهاازآمریکاهم ترسی ندارنند!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا همینطور است ولی مردم در چه قسمتی قرار گرفته اند.

    • بدون نام

      ایران اهمیتی به مذاکره نمیده و پرونده ایران میره شورای امنیت .بعدش ببینیم کار جهادی کار جهادی که میگن میتونه نگذاره دلار بشه ۵۰تومن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حتی صحبت و فکرش هم دردآور است و همین طور خواهد شد.

      • بدون نام

        ما زیر میز می زنیم و نمونه ای می شویم برای مثال زدنمان برای عبرت به دیکران.

    • ....

      هر دو شما گورتان را گم کنید ایران صدام حسین نیست که به بهانه داشتن فیوز اتمی رفتید اتاق خواب صدام را بازدید کردید مگر شما کی هستید که به بهانه. هسته ای بودن بخواهید از پایگاههای ایران بازدید بکنید در ثانی اسرائیل از جاسوسی صحبت میکند ما در ایران هر کس در حد جاسوس رده پنجم هم باشد بگیریم اعدام میکنیم دو اسرائیل فاسد حرف از حمله نظامی میزند از حد و قواره خودش کنده تر میزند فکر نمیکند ما هم در تل آویو و دیگر شهرهای را ویران میکنیم اسرائیل فاسد بداند هر گونه اقدام تروریستی و حمله و یا خرابکاری را با دوبرابر پشیمان کننده خواهد گرفت.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نفس گرمی داریم ما با اینکه کم کم هوا رو به سردی می رود.

    • ....

      شما امریکایها جای و چیزی دیگر باقی مانده که تحریم نکرده باشید شما امریکایها بخاطر این تحریمها خیلی وقت است که متحدان خود را از دست دادید آیا این صهیونیستها اینقدر برای شما مهم هستند که اعتبار خودتاتن را از دست دادید.

    • مهرداد

      ایران رو از تحریم دیگه نترسونید،دیگه جا برا تحریم ندارین مگر این که شروع کنید دونه دونه همه ایرانی ها رو تحریم کنید

    • بدون نام

      ای خدا مردم چقدرسختی میکشند گرانی های وحشتناک

    • بدون نام

      چرا ما را تهدید میکند اینهمه

    • بدون نام

      غلط های تکراری دیگه منافق ها هم از بی بخاری اینها با خبر شده اند

    • یی سو

      شرقگداها دوباره زمینه چینی برای دشمن فرضی درست کردن ... کی از کاسبی تحریمی ودشمن درست کردن فرضی کوتاه می اید

    • مهدی

      آمریکا نگران نباش، در دولت سیزدهم قرار است تمام خطوط قرمز و ممنوعه برداشته شود.

    • سید

      پس یه باره بگید اگر مذاکره نشه یا بهانه گیری بکنه امریکا دیگه کارمان تمامه یعنی بدتر از این میخواهندتحریم کنند یا خدا پس بگید یه بارههباید نفس همنکشیم تحریم خواهیمشد ؟؟

    • بدون نام

      آمریکا هیچ غلطی نمیتواندبکند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله وضعیت فعلی این نکته را ثابت کرده است.

    • ایرانی

      آمریکا کلمات مترادف میگوید گفتارش خوب اما در معنی و عمل بد ما ایرانیان مردم خوش ضرری هستیم تاب ضرر را داریم اما اگر روزی جان به لب مان رسید اسرائیل را هزاران تکه میکنیم باشد به روزش عزیزان ما را شهید کردید حواستون باشد

    • بدون نام

      که چی.

      آرامش تو بازار رو با این اخبار بهم نریزید

      پاسخ ها

      • انسان

        آرامش!!!؟

    • محسن بافقی

      دیگه چیزی مونده که تحریم کنن

    • بدون نام

      این کار امریکا در میانه مذاکرات غیر مسئولانه نیست؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج