جاباما
۱۱۵۵۸۷۲
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

نماینده ولی فقیه در خوزستان:

زنان امروز اگر هنر کنند چهار فرزند به دنیا می‌آورند

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: هرگز اسلام با کار کردن زن مخالف نیست بلکه باید بستر آن فراهم شود و در زمینه‌های مختص بانوان فعالیت کنند.

ایسنا: نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: هرگز اسلام با کار کردن زن مخالف نیست بلکه باید بستر آن فراهم شود و در زمینه‌های مختص بانوان فعالیت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد در دیدار با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که امروز (۳۱ شهریورماه) در اهواز انجام شد، با تسلیت ایام اربعین حسینی و تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: زمانی که تاریخ مطالعه می‌شود می‌بینیم کنار هر مرد موفق یک زن موفق قرار دارد؛ حضرت خدیجه(س) کنار حضرت محمد(ص)، حضرت فاطمه(س) کنار امیرالمومنین(ع) و وجود زینب کبری(س) در حادثه عاشورا نشان‌دهنده این واقعیت است.

زنان امروز اگر هنر کنند چهار فرزند به دنیا می‌آورند

وی افزود: نقشی که زن در جامعه ایفا می‌کند بی‌بدیل است؛ مسئولیت تربیت فرزند در سبک زندگی اسلامی از مهم‌ترین رسالت‌های بانوان بزرگوار است.

موسوی‌فرد با اشاره به تاثیر زن در ساخت جامعه و مرد، بیان کرد: در کتاب حماسه حسینی که نقش اهل بیت(ع) در عاشورا تبیین می‌شود، شاهد اثرگذاری بانوان در جامعه هستیم. به حادثه عاشورا نگاه کنیم نمونه‌های فراوان چنین زنانی را می‌بینیم.

وی به نقش برجسته بانوان در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: رسالت اولیه زنان، پرداختن به خانواده، تربیت فرزند و اثرگذاری بر همسر است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: هرگز اسلام با کار کردن زن مخالف نیست بلکه باید بستر آن فراهم شود و در زمینه‌های مختص بانوان فعالیت کنند.

وی با اشاره به افزایش آمار طلاق در مدت اخیر تصریح کرد: آماری ارائه شده است مبنی بر اینکه در تهران از هر دو ازدواج یک مورد به طلاق ختم می‌شود که اگر صحت داشته باشد، آمار تکان‌دهنده‌ای است.

موسوی‌فرد افزود: در دوران پدران و مادران ما، زنان تحصیل نمی‌کردند و برخی مدرسه نیز نمی‌رفتند اما به محض اینکه پیوند ازدواج ایجاد می‌شد، دیگر طلاق مطرح نمی‌شد اما با کمال تاسف هر چه تحصیلات بالاتر رفته است، این بخش از پیکره خانواده نتوانسته است کانون خانواده را مستحکم کند.

وی بیان کرد: بخشی از ناهنجاری و بزهکاری، مربوط به بانوان و بخشی مربوط به فرزندآوری است. در بخشی از ایران توجه ویژه‌ای به فرزندآوری می‌شود اما بین بانوان تابع ولایت کمتر دیده می‌شود. امروزه زنان دو سه فرزند یا اگر هنر کنند چهار فرزند به دنیا می‌آورند که جای تاسف است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: یکی از عوامل این مساله، اشتغال بانوان است. نمونه‌های موفقی از زنان شاغل با فرزندآوری خوب داریم اما یکی از عوامل کاهش فرزندآوری در کشور، اشتغال زنان است زیرا فکر می‌کنند فرزندآوری مزاحم کارشان است که باید برای این موضوع فکری شود.

وی افزود: یکی از دانشجویان زن به دلیل سختی درس می‌خواست جنین خود را سقط کند؛ البته یک نفر، ملاک و معیار نیست اما در این قسمت برجسته است که باید به این موضوع توجه شود.

موسوی‌فرد با بیان اینکه نیمی از پیکره اجتماع را زنان تشکیل می‌دهند بنابراین در امور زنان کار فراوان است، گفت: ۳۳ هزار زن بی‌سرپرست در خوزستان داریم که آمار خیلی بالایی است و شاید از تهران بیشتر باشد و باید در این راستا برنامه ریزی شود تا بانوان به رسالت اصلی خود که تربیت جامعه اسلامی و انسانی است، بیشتر توجه کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج