۱۱۵۶۱۵۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

طالبان: منتظر جواب سازمان ملل هستیم

معاون وزیر فرهنگ و اطلاع‌رسانی طالبان در مصاحبه‌ای گفت، این گروه منتظر دریافت پاسخ از سازمان ملل درباره انتصاب سهیل شاهین به عنوان نماینده دائم طالبان افغانستان در این نهاد بین‌المللی است.

ایسنا: معاون وزیر فرهنگ و اطلاع‌رسانی طالبان در مصاحبه‌ای گفت، این گروه منتظر دریافت پاسخ از سازمان ملل درباره انتصاب سهیل شاهین به عنوان نماینده دائم طالبان افغانستان در این نهاد بین‌المللی است.

به نقل از اسپوتنیک، ذبیح‌الله مجاهد، معاون وزیر فرهنگ و اطلاع‌رسانی طالبان افغانستان گفت: ما سهیل شاهین را برای پست نمایندگی دائم افغانستان در سازمان ملل منصوب کرده‌ایم اما هنوز منتظر دریافت پاسخ از سوی سازمان ملل هستیم و در این‌باره در پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: دولت جدید افغانستان که توسط جنبش طالبان شکل گرفته است، به دنبال استرداد اشرف غنی رئیس جمهور پیشین افغانستان نیست اما می‌خواهد منابع مالی را که وی با خود از کشور خارج کرده، به افغانستان بازگردانده شود.

ماه گذشته میلادی، اشرف غنی پس از آنکه کابل به توسط طالبان تصرف شد، به امارات گریخت.

مجاهد ادامه داد: ما به دنبال استرداد غنی نیستیم اما پول‌های دولتی که او با خود به سرقت برد، باید برگردانده شود و ما می‌خواهیم آنها به بانک افغانستان عودت داده شود. آنها به مردم و بانک‌های افغانستان تعلق دارد.

معاون وزیر فرهنگ و اطلاع‌رسانی افغانستان همچنین در ادامه صحبت‌هایش گفت: دولت جدید این کشور به دنبال مسدود کردن تمامی مسیرهای قاچاق مواد مخدر از افغانستان به سایر کشورها است و به دنبال کمک روسیه در این مساله است .

وی ادامه داد: ما می‌خواهیم قاچاق مواد مخدر را از افغانستان به سایر کشورها متوقف کنیم و امیدواریم که بتوانیم تمامی این مسیرها را مسدود کنیم. کاشت خشخاش در افغانستان یک مشکل جدی است و مهم است که برای کشاورزان محصول جایگزین در نظر گرفته شود. در این باره بسیاری از کشورها از جمله روسیه می‌توانند به ما کمک کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج