جاباما
۱۱۵۶۱۶۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پیش‌فروش بلیت اتوبوس سفر‌های اربعین

مدیرکل دفتر حمل‌و‌نقل مسافر سازمان راهداری با اشاره به پیش‌فروش بلیت زمینی سفرهای اربعین، گفت: ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران تامین شده است.

تسنیم: مدیرکل دفتر حمل‌و‌نقل مسافر سازمان راهداری با اشاره به پیش‌فروش بلیت زمینی سفرهای اربعین، گفت: ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران تامین شده است.

داریوش باقرجوان با اعلام این که در مسیر برگشت مرز مهران برای بازگشت زائران آماده است، اظهار کرد: هماهنگی با استان‌ها و تشکل‌های صنفی انجام و پایانه مرزی برای استفاده زائران آماده شده است. همچنین در مسیر کربلا تا مرز مهران دیده‌بان نیز تعبیه شده تا شرایط مرزی سنجیده شود که بر همان منوال زائران وارد مرز مهران خواهند شد.

وی با اشاره به این‌که سازمان راهداری برای بازگشت ۶۰ هزار زائر اربعین تامین ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس پیش بینی کرده است، افزود: یک روز قبل و بعد از اربعین، اوج تقاضا خواهد بود. به‌طور معمول بعدازظهر اربعین زائران به سمت مرز مهران حرکت می‌کنند که آمادگی سازمان راهداری برای بازگشت زائران فراهم است.

وی در ادامه به بلیت اتوبوس و شرایط خرید آن و بازگشت زائران اشاره کرد و یادآور شد: شرایط پیش‌فروش بلیت به استان‌ها ابلاغ شده و شرکت‌های حمل‌ونقلی می‌توانند از هم اکنون پیش‌فروش بلیت سفرهای اربعین را نیز انجام دهند، در این خصوص کاروان‌ها می توانند با شرکت‌های حمل و نقلی قرارداد مربوطه را امضا کنند.

باقرجوان توصیه کرد: حتما زائران بر اساس شماره تماسی که از شرکت حمل و نقل دریافت می‌کنند هماهنگی لازم را انجام بدهند تا در بازگشت سفری آرام داشته باشند. برای افرادی نیز که در مرز بلیت تهیه نکرده‌اند تامین ناوگانی پیش بینی شده تا زائران به مقاصد خود بازگردند.

مقام مسئول سازمان راهداری بیان کرد: پلیس راه نیز برنامه‌ریزی کرده است تا ناوگان سازمان راهداری را اسکورت و به مرز کرمانشاه برسانند و از کرمانشاه نقطه عزیمت به استان‌ها انجام خواهد شد.

با توجه به گرانفروشی بلیت پروازهای اربعین از سوی برخی ایرلاین‌های داخلی، وزارت راه و شهرسازی تصمیم گرفت امکان بازگشت زائران اربعین از مرز زمینی فراهم شود. به این ترتیب هزینه بازگشت زائران به صورت زمینی حدود ۱.۸ میلیون تومان خواهد شد که حدود ۱.۵ میلیون تومان از سفر هوایی این مسیر ارزان تر خواهد بود.

چند روز قبل معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اعلام این‌که بازگشت زمینی از سفر اربعین تنها از مرز مهران امکان‌پذیر است، گفت: هزینه بازگشت از طریق مرز زمینی ۱.۸میلیون تومان است.

بابک طالبی با اشاره به آمادگی این سازمان برای خدمت‌رسانی به زواری که به‌صورت زمینی از عراق به کشور باز خواهند گشت، گفت: با توجه به آخرین تصمیماتی که در ستاد مرکزی اربعین با هماهنگی دولت مرکزی عراق گرفته شد، مقرر شد که ۶۰ هزار نفر از طریق مرزهای هوایی وارد کشور عراق شود، اما برای بازگشت این امکان وجود دارد که صرفاً از مرز مهران تردد کنند و وارد خاک کشور شوند.

وی ادامه داد: مکاتباتی با سازمان حج و زیارت و سازمان هواپیمایی کشوری داشتیم که آمار بلیت‌هایی را که به‌صورت یک‌سره خریداری شده است به سازمان راهداری اعلام کنند تا برای عزیزانی که اراده بر تردد زمینی دارند، امکانات لازم پیش‌بینی شود، هرچند ظرفیت برای تمامی تعداد ۶۰ هزار نفر فراهم شده است. با بخش خصوصی هماهنگ شده است و با توجه به آمار و عملکردی که در سال‌های گذشته ثبت شده است، درصد سهم استان‌های مختلف را مشخص کردیم. چون تعداد زائران به‌نسبت گذشته ناچیز است، هیچ مشکلی برای جابه‌جایی امن و راحت این عزیزان وجود ندارد.

وی تأکید کرد: توصیه ما به مسافران این است که با توجه به اینکه از منظر اقتصادی برابر برآوردهایی که انجام شده سفر هوایی بسیار بصرفه‌تر است، مسافران سفر هوایی را انتخاب کنند. از دبیرخانه ستاد مرکزی به‌طور مشخص و صریح اعلام شد هزینه‌های بازگشت به‌صورت زمینی بیش از هوایی است.

وی افزود: در نظام سفرهای هوایی، بلیت یکطرفه حدود ۷۰ الی ۷۵ درصد مجموع بلیت رفت و برگشت قیمت دارد. اکنون هزینه سفر رفت و برگشت تهران ـ نجف ۵ میلیون و بلیت رفت به‌تنهایی ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. از سمت دیگر هزینه بازگشت به‌صورت زمینی بیش از یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود، چراکه تنها حدود یک‌میلیون تومان هزینه سفر زمینی از عتبات عالیات تا صفر مرزی است و هزینه‌های تردد تا شهر مقصد و سایر هزینه‌های جانبی نیز به این هزینه اضافه خواهد شد، با این حال اگر عزیزی اراده بر تردد زمینی داشته باشد، برای خدمت‌رسانی به وی آماده‌ایم.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در انتها گفت: هزینه‌های سفر زمینی برابر مصوبات شورای‌عالی ترابری کشور و مصوبات سال‌های قبل وزارت کشور، به‌منظور پوشش هزینه‌های سفرهای یک‌سر خالی، در این بازه دو برابر هزینه‌های مصوب در طول سال است، چراکه در این ایام اتوبوس بدون مسافر به‌سمت مرز می‌رود و با مسافر بازمی‌گردد، بنابراین قیمت بلیت باید هزینه سفر رفت و برگشت را پوشش دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج