۱۱۵۶۳۵۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

مبعلی: خوشبختانه تیم‌ملی تهاجمی‌تر شده

هافبک سابق تیم ملی می‌گوید اسکوچیچ نشان داده تعریف‌ها از او بی‌منطق نبوده است

روزنامه همشهری: ایمان مبعلی که در پیکان و استقلال خوزستان به‌عنوان بازیکن، شاگرد عبدالله ویسی بود حالا در کادر فنی فولاد خوزستان حضور دارد. ایمان بعد از اینکه با پیشنهاد ویسی و فولاد مواجه شد درنهایت این پیشنهاد را پذیرفت و حالا دوباره به تیمی برگشته که در دوران فوتبالش روزهای فوق‌العاده‌ای را در آن پشت‌سر گذاشت. با مبعلی درخصوص شرایط فعلی فولاد صحبت کرده‌ایم.

در مورد حضورت در فولاد صحبت کن. به‌نظر می‌رسد احساس خوبی بابت بازگشت به تیم سابقت داری؟

من زمانی که افشین قطبی در فولاد بود به‌مدت نیم‌فصل در کادر فنی حضور داشتم. فولاد تیمی است که کارم را اینجا شروع کردم و خاطرات زیادی از حضور در این تیم دارم. من یک خوزستانی هستم و خوشحالم که دوباره به فولاد برگشتم. در پیکان و استقلال خوزستان به‌عنوان بازیکن با عبدالله ویسی کار کرده بودم، او مربی باتجربه‌ای است و عملکردش در این سال‌ها مشخص است. امیدوارم که فصل خوبی را رقم بزنیم.

فولاد با جواد نکونام در سال اول سهمیه آسیا گرفت و در سال دوم به قهرمانی رسید. فکر نمی‌کنی عملکرد فولاد در 2 سال گذشته توقعات را از شما بالا ببرد؟

طبیعتا فولاد در این دو سال عملکرد خوبی داشت و نمی‌توان زحمات مربیان قبلی را نادیده گرفت. البته فولاد فصل گذشته در لیگ برتر هفتم شد ولی طبیعتا وقتی تیمی در جام حذفی قهرمان می‌شود باید گفت که عملکرد خوبی داشته است. شاید نتایج در لیگ چندان خوب نبود ولی در مجموع فولاد فصل خوبی را پشت‌سر گذاشت و باید از کادر فنی و بازیکنان به نیکی یاد کرد. طبیعتا ما هم این هدف را دنبال می‌کنیم که بتوانیم از شروع مسابقات نتایج خوبی بگیریم ولی اعتقادم این است که انتظارات باید منطقی باشد.

منظورتان چیست؟

به‌هرحال فولاد چند بازیکن مهم خودش را از دست داد و از طرفی پنجره نقل و انتقالاتی بسته است و ما هنوز نتوانستیم بازیکن بگیریم. این در حالی است که تیم‌های دیگر بازیکنان مورد نظرشان را جذب کرده‌اند و با این شرایط الان خیلی سخت است بتوانیم بازیکنی را به فولاد اضافه کنیم که از لحاظ فنی در سطح بالایی باشد. منظورم این است که اکثر بازیکنان خوب جابه‌جا شده‌اند و البته فعلا اجازه جذب بازیکن هم نداریم. با این حال هم‌اکنون بازیکنان خوبی در اردو هستند و تلاش می‌کنیم تا کار را به‌خوبی جلو ببریم. ما به هیچ عنوان از حالا خودمان را شکست‌خورده نمی‌دانیم و تلاش ما این است که بهترین عملکرد را داشته باشیم.

در مورد عملکرد تیم ملی چه صحبتی داری؟

زمانی که دراگان به تیم ملی آمد من گفتم که او مربی خوبی است. من با اسکوچیچ کار نکرده‌ام ولی خیلی از دوستان با این مربی کار کرده بودند و همیشه از دراگان تعریف می‌کردند و این تعریف‌ها نمی‌توانست بی‌جهت و بدون ‌منطق باشد. خدا را شکر که تا اینجا خوب جلو آمدیم هرچند که در ادامه کار سخت‌تر می‌شود ولی امیدوارم به جام جهانی صعود کنیم.

تفاوت کی‌روش و اسکوچیچ را در چه می‌بینی؟

این دو مربی ۲ سبک مختلف را دنبال می‌کنند. تیم ما با اسکوچیچ تهاجمی‌تر شده و جدا از اینکه خوب گل می‌زنیم کم هم گل می‌خوریم. ما نباید انتظار داشته باشیم که تیم ملی برابر تیم‌های ضعیف‌تر از خودش هم دفاعی بازی کند ولی متأسفانه این شرایط در گذشته وجود داشت. اگر قرار باشد مقابل تیم‌های قوی‌تر از خودمان تدافعی بازی کنیم شاید این موضوع قابل دفاع باشد. خوشبختانه تیم ملی الان تهاجمی‌تر از گذشته بازی می‌کند.

راستی چرا فوتبال ایران مثل سال‌های گذشته پلی‌میکرهای زیادی ندارد؟

پلی‌میکر ساختنی نیست و این بستگی به ذات فوتبالیست دارد که بتواند در زمین مسابقه مثل یک مهندس باشد. البته سبک بازی تیم‌ها هم می‌تواند تأثیرگذار باشد که تعداد پلی‌میکرها کم شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج