جاباما
۱۱۵۶۴۷۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

جانمایی VAR در استادیوم آزادی تغییر کرد

فدراسیون فوتبال در تلاش برای استفاده از VAR برای دیدار با کره جنوبی است، اما هنوز در مرحله فراهم کردن شرایط و آماده‌سازی زیرساخت‌ها قرار دارد.

خبرگزاری تسنیم: هر طور شده، فدراسیون فوتبال باید برای بازی ۲۰ مهرماه مقابل کره جنوبی شرایط استفاده از کمک داور ویدئویی (VAR) را فراهم کند. بر همین اساس کارگروه تشکیل شده در تلاش برای فراهم کردن زیرساخت‌هاست و مهلت زیادی هم برای انجام این کار باقی نیست.

پیش از این جانمایی‌ها برای اتاق VAR در ورزشگاه آزادی انجام شده بود. اتاق قدیمی کنترل دوپینگ در تونل استادیوم و زیر ورودی شرقی برای حضور کمک داوران ویدئویی در نظر گرفته شده بود، اما حالا قرار است اتاقی که در اختیار صدا و سیما و مقابل میکسدزون قدیمی ورزشگاه آزادی قرار داشت، به این کار اختصاص یابد. همچنین رختکن داوران نیز به همین اتاق انتقال خواهد یافت تا همه استانداردها در این زمینه رعایت شود.

تغییر اتاق کمک داوران ویدئویی از این جهت بود که برای کابل کشی، فراهم کردن زیرساخت‌های اینترنتی و دیگر موارد مربوط به این کار در جانمایی قبلی دشوارتر بود و حالا این تغییر می‌تواند کار را نیز تسریع ببخشد. البته به شرطی که تمام شرایط، امکانات و تغییرات فنی، عمرانی و تاسیساتی در ورزشگاه آزادی نیز به سرعت انجام شود تا همه چیز در موقع مقرر به پایان رسیده باشد.

تیم ملی فوتبال کشورمان روز ۱۵ مهرماه در امارات باید به مصاف تیم ملی این کشور برود و ۲۰ مهرماه در ورزشگاه آزادی میزبان کره جنوبی است. با این حال برای ورود VAR و نصب آن، گرفتن تاییدیه‌ها، تست‌های لازم و سایر موارد لازم باید تا ۱۵ مهرماه شرایط فراهم شده باشد تا استفاده از این تجهیزات در دیدار با کره جنوبی بدون مشکل انجام شود.

از همین‌رو آنچه اهمیت دارد، زمان است که نباید در شرایط فعلی از دست برود و تمام دست اندر کاران باید هر چه سریع‌تر موانع را از سر راه بردارند. از آنجایی هم که فدراسیون اشاره دارد میزبانی دیدار به کره جنوبی به مسئله VAR گره خورده، نباید این موضوع عاملی برای به خطر افتادن میزبانی باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج