جاباما
۱۱۵۶۷۰۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

آزمون سخت آجرلو در استقلال

مصطفی آجرلو چندی پیش قصد داشت کرسی ریاست فدراسیون فوتبال را به دست بیاورد. با این حال در انتخابات شکست خورد. حالا، اما به جرات می‌توان گفت منصب مدیریتی جدید او از حیث حواشی و عظمت کار، چیزی کم از اداره فدراسیون ندارد. آیا او از این آزمون سربلند بیرون خواهد آمد؟

دنیای اقتصاد: «سرانجام دوران بلاتکلیفی باشگاه استقلال به پایان رسید و آبی‌پوشان مدیران جدید خود را شناختند. به این ترتیب وزارت ورزش دولت سیزدهم نخستین کادر مدیریتی‌اش را برای استقلال معرفی کرد؛ کادری که از پرویز مظلومی، محمد مومنی، مجتبی عبداللهی، مهدی افضلی و مصطفی آجورلو به عنوان اعضای هیات‌مدیره تشکیل شده و پیرو گمانه‌زنی‌های گسترده چند روز اخیر با اعلام رسمی نام آجورلو به عنوان مدیرعامل باشگاه همراه است.

حالا مدیر سابق باشگاه‌هایی مثل پاس تهران، استیل‌آذین و تراکتور به عنوان جانشین احمد مددی و همه‌کاره باشگاه استقلال معرفی شده است. آجورلو گام در مسیری می‌گذارد که بسیار دشوار است و از همین حالا می‌توان لمس کرد که چه ماموریت سختی برای احیای استقلال پیش روی اوست. او چندی پیش قصد داشت کرسی ریاست فدراسیون فوتبال را به دست بیاورد. با این حال در انتخابات شکست خورد. حالا اما به جرات می‌توان گفت منصب مدیریتی جدید آجورلو از حیث حواشی و عظمت کار، چیزی کم از اداره فدراسیون ندارد. آیا او از این آزمون سربلند بیرون خواهد آمد؟

بازگرداندن استقلال به اوج

ماموریت اصلی و مهم مصطفی آجورلو در استقلال اما بازگرداندن این تیم به مسیر موفقیت است. سکان مدیریت آبی‌ها بعد از سال‌ها ناکامی به دست او سپرده شده است. هواداران در این مدت خیلی اذیت شدند و شاید دیگر صبر و تحمل چندانی برای آنها باقی نمانده باشد. همه انتظار دارند مدیریت جدید در کوتاه‌مدت شرایط را مطلوب کند. بی‌گمان کارکردن زیر بار این همه فشار و توقع کار سختی است.

حقیقت آن است که چیزهای زیادی در استقلال باید تغییر کند. ذهنیت بازنده در این مجموعه باید به یک تفکر مثبت و مشتاق پیروزی تغییر ‌بیابد و نظم و انضباط دوباره در تیم حاکم شود. در این سال‌ها مصداق‌های بی‌شماری از بی‌نظمی و بازیکن‌سالاری در این باشگاه دیده شده و حتی همین اواخر قرارداد دو تن از بازیکنان اسمی استقلال به دلایلی از همین دست تمدید نشده است. روبه‌راه کردن این شرایط واقعا کار سختی است؛ مخصوصا در وضع فعلی که استقلال دو رقیب گردن‌کلفت مثل پرسپولیس و سپاهان را کنار خود می‌بیند.

چهارمین مدیرعامل مجیدی

شاید جمع سه مقطع دوران حضور فرهاد مجیدی روی نیمکت سرمربیگری استقلال عدد قابلی نشود اما طی همین مدت یک سال و خرده‌ای، او با سه مدیرعامل کار کرده است. در دو دوره ابتدایی سرمربیگری مجیدی، به ترتیب امیرحسین فتحی و احمد سعادتمند مدیرعامل استقلال بودند. دوره سوم و کنونی هم با احمد مددی شروع شد و حالا مصطفی آجورلو چهارمین مدیرعاملی است که مجیدی با او کار می‌کند.

از قضا هیچ‌یک از مدیران پیشین استقلال همکاری آسانی با مجیدی نداشتند و اصطکاک‌های جدی و بی‌شماری بین آنها و فرهاد به وجود آمد. در چنین شرایطی، کار مدیریت کردن این رابطه برای خود آجورلو هم دشوار است. پیش از هر چیز دیگری باید روشن شود دیدگاه آجورلو درباره کادر فنی فعلی استقلال چیست. در صورت بقای مجیدی هم باید بردبار بود و دید آبا بالاخره آب مجیدی با یکی از مدیران باشگاه داخل‌ یک جوی می‌رود یا باز هم قرار است شاهد یک مجادله دیگر باشیم.

مصائب مالی

حالا دیگر تصورکردن پرسپولیس و استقلال بدون معضلات مالی غیر ممکن است. انگار مشکل مالی روی پیشانی این دو باشگاه نوشته شده است؛ حتی اگر پرسپولیس سه میلیون دلار از کنفدراسیون فوتبال آسیا طلبکار باشد و حتی اگر استقلال مهدی قائدی را دو میلیون دلار فروخته باشد. به هر تقدیر در طول همین هفته‌ای که منتهی به معرفی آجورلو به عنوان مدیرعامل استقلال شد، مجموعه ورزشی انقلاب از پذیرفتن بازیکنان این تیم برای تمرین خودداری کرد؛ آن چه به وضوح عمق مشکلات مالی در این باشگاه را روشن می‌کند.

روز جمعه و ساعاتی پیش از معرفی آجورلو به عنوان مدیرعامل استقلال نیز یک لیست بلندبالا و حیرت‌انگیز از طلبکاران باشگاه رسانه‌ای شد؛ کسانی که در صورت شکایت و پافشاری، حتی می‌توانند تیم را از مسابقات بین‌المللی محروم کنند. مصطفی آجورلو در چنین فضایی مدیرعامل استقلال می‌شود و باید دید نسخه او برای درآمدزایی و تعدیل هزینه‌های باشگاه چیست. البته که مدیر جدید کار آسانی پیش‌ رو ندارد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج