۱۱۵۶۸۸۲
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

جهان عاری از معلولیت؛ شاید در آینده‌ای نزدیک!

هوش مصنوعی می‌تواند یک برگ برنده برای افراد معلول باشد.

برترین‌ها: هوش مصنوعی می‌تواند یک برگ برنده برای افراد معلول باشد. هوش مصنوعی پتانسیل بسیار بالایی در توانمند سازی افراد با معلولیت‌های بینایی، شنوایی، کند ذهنی، ناتوانی‌های اعضای بدن و سایر بیماران با معلولیت‌های ذهنی در سه سناریوی خاص، اشتغال، زندگی مدرن و ارتباط انسانی، دارد. در سال‌های اخیر، دستگاه «واسط مغز و رایانه» توسط فناوری «برین گیت» آمریکا این امکان را ایجاد کرده که افراد صرفا با استفاده از افکارشان یک بازوی رباتیک را برای کار با تبلت کنترل کنند.

جهان عاری از معلولیت؛ شاید در آینده‌ای نزدیک!

دیجیاتو در این باره نوشت: به گفته ائتلاف قطع عضو، سالانه تقریبا ۱۸۵ هزار قطع عضو در ایالات متحده رخ می‌دهد و ۳.۶ میلیون نفر تا سال ۲۰۵۰ با این مشکل زندگی خواهند کرد. مشخصا این آمار را نمی‌توان نادیده گرفت و اکنون دانشگاه MIT از برنامه‌های خود برای حل این معضل جهانی صحبت کرده و با مرکزی جدید به دنبال پیوند انسان و ماشین است.

راه‌حل آن‌ها که تاکنون در فیلم‌های علمی دیده شده بود، به ترکیب انسان‌ها و ماشین‌ها اشاره دارد تا ناتوانی‌های جسمی و عصبی انسان‌ها در آینده رفع شود. مرکز تحقیقاتی جدید MIT، «مرکز بیونیک K. Lisa Yang» نام دارد و به لطف کمک ۲۴ میلیون دلاری فردی بشردوست به نام «لیزا یانگ» تاسیس شده است.

«رافائل ریف»، رئیس MIT در بیانیه‌ای گفت:«مرکز بیونیک K. Lisa Yang یک مرکز پویا برای دانشمندان، مهندسان و طراحان سراسر MIT ایجاد شده است تا با کمک یکدیگر برای حل چالش‌های مربوط به معلولیت انسان‌ها همکاری کنند.»

ریف در ادامه عنوان می‌کند که هدف یانگ از اهدای مالی به این مرکز، نشان دادن اهمیت بالای زندگی افراد دارای معلولیت در سراسر جهان است.

جهان عاری از معلولیت؛ شاید در آینده‌ای نزدیک!

لازم به ذکر است که مرکز جدید MIT توسط «هیو هر»، مدیر تحقیقات دانشگاه ام‌آی‌تی اداره خواهد شد که خود نیز دچار قطع عضو شده است. هر در بیانیه خود عنوان کرد: «جهان به شدت نیازمند رهایی از معلولیت‌هایی است که توسط فناوری‌های خراب یا معدوم امروز ایجاد شده‌اند.»

او در ادامه عنوان کرد که باید به صورت مداوم برای رسیدن به آینده‌ای تلاش کرد که ناتوانی دیگر یک تجربه مشترک زندگی نباشد. هر در کنار «ادوار بویدن»، پروفسور نوروتکنولوژی MIT کار خواهد کرد که خالق مشهور ابزار تجزیه و تحلیل و کنترل مغز است.

در آخر باید اشاره کرد که شرکت نورالینک ایلان ماسک نیز برنامه‌های مشابهی را اعلام کرده و به دنبال ترکیب کردن ذهن انسان‌ها با کامپیوتر است. با این وجود به نظر می‌رسد در آینده شرکت‌های بیشتری در این زمینه سرمایه‌گذاری خواهند کرد و حتی ممکن است تلاش دانشمندان به مسائلی فراتر از ترکیب انسان و ماشین وارد شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ع،ر

      البته‌باطرح‌مجلس‌انقلابی‌درایران‌کاربرد‌ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج