۱۱۵۶۸۹
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

جام جهانی پیر و پاتال ها!

این جام جهانی شاید پایان جام جهانی برای بسیاری از بازیکنان فوتبال جهان باشد؛ بازیکنانی که به همراه تیم های ملی شان به جام جهانی صعود کرده اند و بالای ۳۰ سال سن دارند.

جام جهانی پیر و پاتال ها!





مجله چلچراغ: این جام جهانی شاید پایان جام جهانی برای بسیاری از بازیکنان فوتبال جهان باشد؛ بازیکنانی که به همراه تیم های ملی شان به جام جهانی صعود کرده اند و بالای 30 سال سن دارند. البته جواد نکونام هم می توانست جزو این فهرست باشد اما خب بی تعارف باشیم، نکونام در جام جهانی ستاره نیست بلکه یک بازیکن بالای 30 سال است.

آندرانیک تیموریان هم همینطور، البته فوتبال ایران طوری است که شاید هر دو بازیکن را در جام جهانی 2018 روسیه هم دیدیم. در هر حال 15 ستاره بالای 30 سال جام جهانی را بررسی می کنیم که شاید در جام جهانی آینده دیگر هیچ اثری از آنها نباشد.

یحیی توره - ساحل عاج

جام جهانی پیر و پاتال ها!

توره ۳۱ ساله در سه سال گذشته با منچسترسیتی کولاک کرده و دو بار موفق به فتح لیگ جزیره شده است اما در این فصل این هافبک مستحکم بسیار خوب ظاهر شد و موفق شد ۲۰ گل هم به ثمر برساند. وجودش برای تیم ملی ساحل عاج یک نعمت موهبت وار است. حالا توره می خواهد در تابستان در جام جهانی با تیم ساحل عاج شگفتی ساز شود. سیاه ها همیشه دوست دارند شگفتی ساز باشند و توره خیلی خوب می داند که باید چه کند اما همه چیز به ۱۰ بازیکن دیگر تیمش هم بستگی دارد، ندارد؟

ساموئل اتوئو- کامرون

جام جهانی پیر و پاتال ها!

باز هم یک رنگین پوست دیگر و او کسی نیست جز مهاجم ۳۳ ساله تیم ملی کامرون. اتوئو از آمادگی خوبی برای جام جهانی برخوردار است و امید اول شیرهای رام نشدنی کامرون در جام جهانی به حساب می آید. با وجود ۳۳ سال سن، او در چلسی فصل خوبی را پشت سر گذاشته و گلزن ترین مهاجم تیمش بوده است و باید همه تیم ها از او بترسند اما مشکل اصلی آفریقایی ها این است که همه آنها مثل هم کیفیت بالایی ندارند اما اتوئو، کلا چیز دیگری است.

په په - پرتغال

جام جهانی پیر و پاتال ها!

این مدافع مستحکم، فصل بسیار خوبی با رئال مادرید پشت سر گذاشت؛ در فینال لیگ قهرمانان اروپا حضور داشت و کاپ را بالای سرش برد. حالا په په در تیم ملی پرتغال آن هم با ۳۱ سال سن ستون خط دفاعی تیمش به حساب می آید و امیدوار است بالاخره با پرتغال به جمع چهار تیم پایانی جام جهانی صعود کند. په په در مصاحبه ای گفته که برای کریس رونالدو دعا می کند که گل بزند و قول می دهد که خیلی خوب از دروازه پرتغالی ها دفاع کند چون آخرین جام جهانی را تجربه می کند، می خواهد خاطرات خوبی به جا بگذارد.

فرد - برزیل

جام جهانی پیر و پاتال ها!

اسکولاری در کادر فنی برزیل از بازیکنانی نظیر کاکا و رونالدینهو برای حضور در جام جهانی چشم پوشی کرد ولی به فرد ۳۰ ساله اعتماد کرد و او را دعوت کرد. شاید زیاد نام او را نشنیده باشید اما فرد ۳۰ ساله که در عین حال مسن ترین بازیکن تیم ملی برزیل در جام جهانی ۲۰۱۴ محسوب می شود، مهاجم باشگاه فلومنینزه است و می خواهد برزیل را به ششمین قهرمانی جام جهانی برساند. اگر بازی های باشگاهی برزیل را دنبال کنید می دانید که او چه بازیکن تاپی است و در برزیل چقدر خواهان دارد.

ژاوی - اسپانیا

جام جهانی پیر و پاتال ها!

ژاوی، نامی که برای اسپانیایی ها می درخشد. بی شک این جام جهانی آخرین فرصت حضور ژاوی در جام جهانی خواهد بود و خودش هم می داند که چهار سال بعد ۳۸ سال دارد و نمی تواند مثل این روزها باشد.
هافبک خوش اخلاق و خلاق تیم ملی اسپانیا مثل اینیستاست و می خواهد جام را برای اسپانیا دبل کند و از عنوان قهرمانی اسپانیا در جام جهانی دفاع کند. بازیکن خوش اخلاق اسپانیا، به لمس جام طلایی جهانی برای دومین بار فکر می کند و البته با قیافه معصومی که دارد، یکی از محبوب ترین های جام جهانی برزیل خواهد بود.

استیون جرارد - انگلستان

نامش حسابی آشناست. استیون جرارد با لیورپول در آخرین هفته از رقابت های لیگ جزیره نتوانست به قهرمانی برسد اما او فصل بسیار خوبی را پشت سر گذاشت و همه هواداران تیم ملی انگلیس بار سنگینی روی دوشش گذاشته اند تا بتواند قفل دروازه های حریفان را باز کند.

جام جهانی پیر و پاتال ها!

جرارد ۳۴ ساله هم آخرین جام جهانی را تجربه می کند و البته فعلا خیال خداحافظی ندارد. او تیم روی هاجسون را پر امید و جوان می داند و در مصاحبه هایش گفته است که زیاد هم پیر نیست. ۳۴ سالگی فقط در فوتبال ایران سن بالایی نیست!

آندرس اینیستا - اسپانیا

اینیستا ۳۰ ساله است و اتفاقا وقتی به برزیل می رود که ۳۰ سالش به پایان رسیده است. اینیستا که با گلش اسپانیا را به قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۰ رساند، با بارسا روزهای خوبی نداشته و البته می خواهد جبران کند. به همین دلیل این بازیکن ۳۰ ساله می خواهد در برزیل کولاک کند و خودش می گوید آنقدر انگیزه دارد که حتی اگر آماده نباشد، ولی در پیراهن تیم ملی اسپانیا بدرخشد و قهرمانی اسپانیا را دبل کند.

جام جهانی پیر و پاتال ها!

او یک بازیساز بزرگ است و مطمئنا مهاجمان اسپانیا از اینکه او پشت سرشان بازی و بازیسازی می کند و پاس گل می دهد و گل می زند خوشحال هستند. ۳۰ سال برای اینیستا زیاد نیست اما خودش هم خوب می داند ممکن است جام جهانی ۲۰۱۸ را تجربه نکند.

آندره پیرلو - ایتالیا

او تک ستاره آسمان ایتالیاست. پیرلو که فرمانده تیم ملی ایتالیاست، ۳۵ سال دارد، اما پراندلی خیلی خوب می داند که دود هنوز از کنده بلند می شود و این پیرلو است که مغز متفکر تیم پراندلی در جام جهانی به حساب می آید.

جام جهانی پیر و پاتال ها!

پیرلو با ۹۸ بازی ملی در کارنامه می داند که می تواند از مرز ۱۰۰ بازی بگذرد و وارد باشگاه ۱۰۰ تایی ها شود اما امید بسیاری از طرفداران ایتالیا هم به اوست. پیرلو میانگین سنی ایتالیا را بالا برده اما در هر حال شرایط بدنی پیرلو هنوز هم آنقدر خوب هست که امیدوار باشد با حذف تیم ملی ایتالیا، یکی دو سال دیگر هم برای ایتالیا بازی کند. هر چند خودش گفته است ممکن از از فوتبال ملی خداحافظی بکند.

آرین روبن - هلند

روبن سومین ستاره بایرن مونیخ فهرست پیر و پاتال هاست که البته با ۳۰ سال سن فصل تقریبا خوبی داشت. اگر لیگ قهرمانان اروپارا فاکتور بگیریم، او با بایرن به هر افتخاری که فکرش را بکنید، در فصل گذشته رسیده است و با همین بایرن دو سال پیش قهرمان اروپا هم شد.

جام جهانی پیر و پاتال ها!

روبن ۳۰ ساله در سال ۲۰۱۰ به فینال جام جهانی رسید اما به گردن آویز نقره کفایت کرد ولی این بار مصمم است که بعد از سه عنوان نایب قهرمانی هلند در جام جهانی، سرانجام دست هلند را به جام برساند. تمرینات هلند پیش از حضور در برزیل خیلی شاداب بوده و بی دلیل نیست که روبن می گوید هلند شادترین تیم جام است.

فن پرسی - هلند

جام جهانی پیر و پاتال ها!

فن پرسی هم ۳۱ سال دارد و البته از مصدومیت فاندرفارت حسابی ناراحت است. فن پرسی هم درست مثل روبن می خواهد شکست در فینال جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی را جبران کند. البته فن پرسی با منچستر روزهای خوبی نداشت و به همین دلیل بود که فشار زیادی را تحمل می کرد و دچار مصدومیت های سختی شد، ولی زیر نظر پزشکان تیم ملی هلند حسابی آماده شد و می خواهد در جام جهانی چشم ها را خیره کند.

دیدیه دروگبا - ساحل عاج

جام جهانی پیر و پاتال ها!

مهاجم ۳۶ ساله ساحل عاج خوب می داند که این آخرین جام جهانی اوست. مطمئنا با ۴۰ سال سن دیگر نمی تواند به بازی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه امیدوار باشد. این جام جهانی آخرین فرصت برای درخشش با پیراهن تیم ملی کشورش است. او تاکنون ۹۹ بازی ملی در کارنامه خود دارد. در بسیاری از سایت ها و برنامه ها، یکی از خطرناکترین مهاجمان حاضر در جام جهانی به حساب می آید و به همین دلیل این مسئله به او اعتماد به نفس ویژه ای داده است. دروگبا امسال شاید نتواند زیاد بدود اما خوب بلد است گل بزند.

میروسلاو کلوزه - آلمان

جام جهانی پیر و پاتال ها!

کلوزه ۳۶ ساله ۱۳۱ بازی ملی در کارنامه اش دارد و برای چهارمین بار در تابستان امسال جام جهانی را تجربه می کند. البته کلوزه می خواهد با زدن فقط یک گل رکورد رونالدو را بشکند و با زدن یک گل دیگر رکورد بیشترین گلزنی را از آن خود کند، ضمن اینکه کلوزه به دنبال این هم هست که رکورد بیشترین گل زده برای آلمان را در جام جهانی هم بشکند. البته کلوزه در مصاحبه ای گفته است که پس از جام جهانی شاید خداحافظی کند. البته گفته شاید خداحافظی کند!

جیان لوییجی بوفون - ایتالیا

جام جهانی پیر و پاتال ها!

بوفون با ۱۳۱ بازی ملی رکورددار بازی ملی در ایتالیاست و البته خیلی محبوب هم هست. او به دیوار آجری ایتالیات شهرت دارد و طرفداران ایتالیا از اینکه او درون دروازه است، اطمینان خاصی دارند. مرد شماره یک پراندلی در تیم ملی ایتالیا در جام جهانی نمی خواهد گل بخورد و با ۳۶ سال البته از پیرترین هاست و شاید هم پیرترین باشد اما در هر حال از جام جهانی ۲۰۰۲ این دروازه بان ۳۶ ساله سنگربان ایتالیا بوده و در سال ۲۰۰۶ موفق به فتح جام جهانی هم شده است. بوفون نگفته است تا کی می خواهد دروازه بان ایتالیا بماند اما مثل اینکه در سر دارد رکورد پیتر شیلتونه را که تا ۴۶ سالگی درون دروازه انگلستان می ایستاد، بشکند.

فیلیپ لام - آلمان

فیلیپ لام هم ۳۰ ساله است اما از امیدهای یوآخیم لو به شمار می رود. او در فینال جام حذفی آلمان دچار مصدومیت جزیی شد و به همین دلیل خیلی دیرتر از دیگر ملی پوشان آلمان به اردوی آماده سازی جام جهانی آلمان در اتریش اضافه خواهد شد.

جام جهانی پیر و پاتال ها!

این مدافع ۳۰ ساله از مهره های کلیدی یوگی به شمار می رود و عاشق فوتبال مکانیکی آلمان است و با توجه به انتظارات بالا از تیم ملی آلمان در این رقابت ها، به عنوان کاپیتان وظیفه ای سنگین دارد. از آلمان انتظارات زیادی وجود دارد و به همین دلیل است که لام گفته آلمان قطعا قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل می شود!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاربر

      این 30 سال به بالاها بخوان برن منم با فوتبال خدافظی میکنم

    • بدون نام

      سن و سال مهم نیست ، مهم اینه که خوب بازی می کنند..... در ضمن عنوان این مطلبتون اصلا جالب نیست (کلمه پیر و پاتال)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج