۱۱۵۷۱۴۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

کامرانی‌فر: میزبانی همه بازی ها‌ی مان را می‌خواهیم

با اینکه رقابت‌های فوتسال در جام‌جهانی لیتوانی و مسابقات مقدماتی آسیایی فوتبال زنان حسابی نگاه‌ها را از ساختمان فدراسیون فوتبال به سمت تیم‌های ملی پرت کرده است

ایران ورزشی: با اینکه رقابت‌های فوتسال در جام‌جهانی لیتوانی و مسابقات مقدماتی آسیایی فوتبال زنان حسابی نگاه‌ها را از ساختمان فدراسیون فوتبال به سمت تیم‌های ملی پرت کرده است اما اتفاقات مهمی در فدراسیون در حال وقوع است؛ از مذاکراتی که هفته گذشته با نمایندگان فیفا درباره اصلاح بند اول اساسنامه مطرح شد تا حل مشکل VAR که موضوع میزبانی ما در بازی با کره جنوبی به آن وابسته است.

حسن کامرانی‌فر، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال گرچه این روزها کمتر مصاحبه می‌کند اما حاضر شد درباره این دو موضوع مشخص با خبرنگار ایران ورزشی صحبت کند. البته در ادامه سوالاتی هم درباره انتقادهایی پرسیده شد که درباره نواب رئیس فدراسیون فوتبال مطرح می‌شود و یا موضوع پایان دوره سرپرستی نایب رئیس اول و دوم و تشکیل مجمع فوق‌العاده برای تغییر آنها اما کامرانی‌فر ترجیح داد درباره این موارد اظهارنظری نداشته باشد.

خیلی مسائل دیگر در کسب میزبانی دخیل هستند

به همین خاطر سوالات ما با سرپرست دبیرکلی فدراسیون از آخرین وضعیت مذاکرات درباره VAR شروع شد. کمتر از 20 روز دیگر به بازی تیم ملی فوتبال ایران مقابل تیم ملی کره جنوبی باقی‌مانده است و هنوز تکلیف میزبانی ما در این بازی نامشخص است. با اینکه در خبرها آمده بود که شهاب عزیزی‌خادم برای رایزنی با یکی از شرکت‌های مورد تأیید فیفا در زمینه تجهیزات کمک داور ویدئویی(VAR) تا آلمان هم رفته اما نه سایت فدراسیون فوتبال خبری درباره روند مذاکرات در این رابطه منتشر کرده است و نه مسئولان توضیحی داده‌اند. فرآیند نصب موقت تجهیزات VAR در آزادی و به تبع آن میزبانی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل کره جنوبی در چه مرحله‌ای قرار دارد؟ حسن کامرانی‌فر، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در این رابطه به ایران ورزشی می‌گوید: «در حال حاضر درباره موضوع VAR ما منتظر پاسخ AFC هستیم و تا زمانی که این پاسخ به فدراسیون فوتبال نرسد، هیچ توضیحی درباره روند کار نمی‌توانیم ارائه دهیم. قرار بر این بوده که تا چند روز آینده AFC پاسخ خود را به ما اعلام کند و به محض اینکه این اتفاق رخ دهد، به طور رسمی اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.»

آیا مشکلی وجود داشته که شما برای آن از AFC استعلام گرفته باشید؟ کامرانی‌فر در پاسخ به این سوال می‌گوید: «خیر، هیچ مشکلی وجود ندارد. من در این رابطه فقط می‌توانم بگویم که همه اعضای فدراسیون فوتبال، تمام تلاش خود را انجام می‌دهند و از چند هفته گذشته همه برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌اند تا تمامی موانع موجود بر سر راه میزبانی ایران در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی را برطرف کنند. مهیا شدن شرایط میزبانی ایران، قدمی رو به جلو است و ما بدون شک به این هدف دست پیدا می‌کنیم. این موضوع خیلی کار می‌طلبد و اقداماتی که باید انجام شود، فقط محدود به VAR نمی‌شود. خیلی مسائل دیگر در این ماجرا دخیل هستند که ما نه تنها میزبانی ایران - کره که شرایط میزبانی در تمام بازی‌‌ها را برای کشورمان فراهم کنیم. به همین منظور ارگان‌های دیگر هم به کمک فدراسیون فوتبال آمده‌اند و خوشحالیم که در این مسیر وزارت ورزش را هم در کنار خودمان داریم و من معتقدم با این نگاه متفاوتی که به وجود آمده، بدون شک اتفاقات خوبی را رقم خواهیم زد. حالا دیگر فوتبال صرفاً فوتبال نیست و برای پیشبرد اهدافی که داریم تعاملات گسترده‌تری را شکل داده‌ایم که به توسعه بیشتر فوتبال در آینده منجر شود. با برنامه‌ریزی و توسعه زیرساخت‌ها می‌خواهیم شرایط را برای موفقیت‌ها و رسیدن به اهداف بزرگتری فراهم کنیم.»

اجازه ندهیم اتفاقاتی رخ دهد که نه تنها فوتبال که جامعه زیان ببیند.

حسن کامرانی‌فر، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره موارد مطرح شده در جلسه با اعضای فیفا به منظور رفع مشکل اساسنامه در مهلت یکساله تعیین شده از سوی فیفا، به خبرنگار ایران ورزشی می‌گوید: «برای تغییر یک بند از اساسنامه فدراسیون فوتبال، هفته گذشته جلسه‌ای با نمایندگان فیفا داشتیم و صحبت‌هایی در این رابطه مطرح شد. در این جلسه ما مراحلی را که تا کنون در مسیر اصلاح اساسنامه پیش رفته‌ایم، برای نمایندگان فیفا توضیح دادیم و گفتیم که هر چه زودتر اساسنامه را به تأیید مجلس شورای اسلامی و هیأت دولت خواهیم رساند. نماینده وزارت ورزش هم در این جلسه حضور داشت و نکته قابل توجه این است که تعامل خوبی با وزارت ورزش داشتیم و آنها هم همه تلاش خود را می‌کنند که این مرحله از کار اساسنامه هم با موفقیت طی شود. به هرحال باید همه تلاش کنیم تا اساسنامه فدراسیون فوتبال هر چه زودتر نهایی شود و اجازه ندهیم اتفاقاتی رخ دهد که نه تنها برای فوتبال که برای جامعه ما هم خوب نیست.»

تا کنون چه اقداماتی در زمینه نهایی شدن اصلاح اساسنامه فدراسیون انجام شده است؟ کامرانی‌فر به این سوال اینطور پاسخ می‌دهد: «اساسنامه در حال حاضر در مرحله ارائه به مجلس قرار دارد. ما اقدامات لازم را انجام داده‌ایم و اساسنامه باید در کمیسیون‌های تخصصی مجلس ارائه شود و بررسی‌های لازم صورت گیرد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج