۱۱۵۷۲۷۷
۳۶۲۶۷
۳۶۲۶۷
پ

محتوای حمایت‌شده

ساکشن غبغب چیست و چگونه انجام می‌شود؟

ساکشن غبغب یا لیپوساکشن گردن نوعی جراحی زیبایی است که به از بین بردن غبغب و استخوانی شدن چانه می انجامد. با این کار افتادگی، چین و چرروک فرد نیز از بین خواهد رفت.

برترین‌ها: چاق شدن شما می‌تواند سبب انباشته شدن چربی در نقاط مختلف بدن شما شود. انباشته شدن چربی در غبغب سبب می‌گردد که صورت شما چاق‌تر از حالت عادی دیده شود. البته امروز روش‌های مختلفی به وجود آمده اند که با کمک آن‌ها می‌توانید غبغب خود را کوچک‌تر کنید و زیبایی ظاهرتان را افزایش دهید.

ساکشن غبغب یکی از فرآیند های زیبایی می باشد که به منظور جوان سازی صورت انجام می شود. در طی فرآیند ساکشن غبغب چربی ‌های انباشته شده در زیر چانه تخلیه می گردد و بدین شکل افراد چهره و صورتی جوان تر از سن و سال واقعی خود خواهند داشت. لطفاً با ما همراه شوید تا در رابطه با ساکشن غبغب صورت بیشتر صحبت کنیم.

ساکشن غبغب چیست و چگونه انجام می‌شود؟

۱۰٪ تخفیف ویژه تهرانی

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۲۶۷۶۵۳۴۲

۰۹۱۰۹۵۰۵۴۴۷

غبغب به چه دلایلی به وجود می‌آید؟

بسیاری از افراد جامعه از داشتن غبغب رنج می‌برند اما دلیل ایجاد آن را نمی‌دانند. در ادامه برخی از دلایلی که باعث ایجاد غبغب می‌شوند را معرفی کرده‌ایم:

  • افزایش وزن
  • کاهش وزن
  • افزایش سن
  • ژنتیک
  • نحوه قرار گرفتن صورت

ساکشن غبغب چیست و چگونه انجام می‌شود؟

ساکشن غبغب چیست؟

همانطور که مستحضر هستید با روند افزایش سن و وزن، چربی انباشته شده در زیر چانه نیز افزایش پیدا می‌کند و به این ترتیب فرد دچار غبغب زیر چانه می گردد. همچنین در برخی افراد نیز به صورت مادرزادی در سنین کم دچار غبغب بوده و به این ترتیب سن شان بیشتر از حد واقعی نشان می‌دهد.

روش های متعددی برای زیبا سازی و جوان کردن چهره و پوست موجود می باشد که ساکشن غبغب نیز یکی از این موارد است. در ساکشن غبغب طی فرآیندی کاملاً پزشکی و تخصصی به واسطه یکسری دستگاه های خاص، چربی اضافه زیر چانه تخلیه می‌شود و به این ترتیب ظاهر گردن، چانه و خط فک به طور قابل ملاحظه ای بهبود می یابد. در فرایند ساکشن غبغب معمولا جراح و متخصص زیبایی یک برش بسیار ظریف و کوچک در زید چانه ایجاد می کند به نحوی که اسکار این برش کاملاً پنهان شده است و بعد از جراحی نیز اثری از آن به جای نخواهد ماند.

ساکشن غبغب چیست و چگونه انجام می‌شود؟

مزایای لیپوساکشن غبغب

برای آشنایی بیشتر با جراحی لیپوساکشن غبغب بهتر است برخی از مزایای این جراحی را بشناسید:

  • رفع کامل چربی به وجود آمده در ناحیه گردن

اصلی‌ترین هدف از انجام جراحی لیپوساکشن غبغب از بین بردن توده چربی ایجاد شده در زیر گردن است که فرم صورت را به شکل چشمگیری تغییر می‌دهد.

  • کوتاه بودن زمان انجام این عمل

نکته قابل توجه دیگر در جراحی لیپوساکشن غبغب این است که این جراحی در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود و جراحی طولانی مدتی نیست.

  • مشخص شدن خط ناحیه فک

بعد از جراحی لیپوساکشن غبغب خط ناحیه فک مشخص می‌شود و چهره استخوانی‌تر به نظر می‌رسد.

  • سفت شدن و لیفت پوست گردن

یکی دیگر از مزایای جراحی لیپوساکشن این است که این جراحی علاوه بر از بین بردن غبغب می‌تواند پوست گردن را لیفت کند و ظاهر شما را نیز تغییر دهد.

  • داشتن دوره نقاهت کوتاه

اگر برای انجام این جراحی نگران دوره نقاهت طولانی مدت هستید باید بدانید جراحی لیپوساکشن غبغب دوره نقاهت کوتاه مدتی دارد و چندان اذیت کننده نیست.

  • کم بودن عوارض و خطرات جانبی این روش

استفاده از لیپوساکشن برای از بین بردن غبغب روشی با کمترین میزان عوارض و خطرات جانبی است.

رفع غبغب با ساکشن برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما نیز قصد انجام جراحی ساکشن غبغب را دارید بهتر است بدانید که این جراحی برای چه افرادی مناسب است:

  • افرادی که خواستار تخلیه چربی انباشته شده در ناحیه غبغب هستند
  • افرادی که دارای شل شدگی پوست در ناحیه گردن هستند
  • افرادی که دارای چربی های سطحی در ناحیه گردن هستند
  • افرادی که پوست سالمی در ناحیه گردن دارند

اقدامات لازم قبل از ساکشن غبغب

به‌طور کلی ساکشن غبغب دارای نتایج بسیار خوبی بوده و با جوانی صورت به همراه است. اقدامات مورد نیاز قبل و بعد از انجام ساکشن غبغب لازم است که افراد جهت انجام ساکشن غبغب یکسری اعمالی را انجام دهند که مهمترین آنها شامل ترک سیگار و قطع داروهای رقیق کننده خون مانند آسپیرین و داروهای خاص می باشد. مراقبت های بعد از جراحی ساکشن غبغب نیز چندان پیچیده نبوده و فرآیند بهبود این جراحی بسیار سریع اتفاق می افتد. همچنین این عمل یک عمل کاملاً بی خطر و سرپایی است که معمولاً افراد چند روز بعد از انجام آن قادر هستند فعالیت ‌های عادی خود را از سر بگیرند.

پس از انجام عمل نیاز به ۲۴ ساعت استراحت بوده و ممکن است کبودی و تورم نیز چند هفته پس از انجام ساکشن از بین برود. پزشک نیز جهت رفع سریع تر کبودی و برخی تورم های ناشی از عمل ساکشن غبغب یک پماد مخصوص برای افراد تجویز می نماید که با کمک آن می ‌توان سرعت بهبود را افزایش داد. همچنین استفاده از لباس فشرده گردن جهت کاهش تورم ناشی از ساکشن غبغب برای چند روز نیز یکی از گزینه ‌های پیشنهادی پزشکان می باشد.

استفاده از کمپرس آب سرد جهت کاهش تورم و تسکین درد نیز مفید بوده است. لازم است که افراد پس از انجام ساکشن غبغب هنگام خواب سر خود را بالا نگه دارند و همچنین انجام پیاده روی در عرض چند روز پس از انجام ساکشن موجب پیشگیری از لخته خون می شود. لازم هست که حدود دو هفته از انجام تمرینات سنگین ورزشی باید خودداری شود.

ساکشن غبغب چگونه انجام می‌شود؟

برای آشنایی بیشتر با جراحی ساکشن غبغب باید بدانید این جراحی چگونه انجام می‌شود. جراحی ساکشن غبغب در بیان ساده طی مراحل زیر انجام می‌شود که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

  • تزریق بی حسی موضعی

باید بدانید جراحی ساکشن غبغب با استفاده از بی هوشی انجام نمی‌شود و برای انجام این جراحی ناحیه مشخص شده با استفاده از تزریق داروی بی حسی موضعی بی حس می‌شود.

  • ضدعفونی کردن ناحیه گردن

ناحیه جراحی باید قبل از شروع به شکل کامل ضدعفونی شود در غیر این صورت ممکن است خطرات احتمالی آسیب جدی‌ای به بیمار وارد کند. 

  • ایجاد برش در زیر چانه

بعد از اعمال بی حسی، جراحی با ایجاد برشی در ناحیه زیر چانه شروع می‌شود.

  • ساکشن (تخلیه) چربی غبغب

بعد از ایجاد شدن برش زیر چانه، پزشک متخصص با استفاده از دستگاه ساکشن چربی ناحیه غبغب را تخلیه می‌کند.

  • نصب بانداژ و پانسمان

بعد از تخیله چربی ناحیه غبغب، جراحی با نصب بانداژ و پانسمان به پایان می‌رسد.

ساکشن غبغب چیست و چگونه انجام می‌شود؟ساکشن غبغب چیست و چگونه انجام می‌شود؟

مراقبت‌های بعد از ساکشن غبغب

برای دیدن نتایج بهتر بعد از انجام جراحی لیپوساکشن غبغب، بهتر است انجام مراقبت‌های زیر را فراموش نکنید:

  • از گن طبی غبغب استفاده کنید
  • برای کاهش درد از داروهای مسکن استفاده کنید
  • برای جلوگیری از عفونت در محل برش ها، از پماد آنتی بیوتیک استفاده کنید. 
  • بعد از جراحی حدودا ۲۴ساعت استراحت کنید
  • برای کاهش کبودی از کمپرس یخ استفاده کنید
  • هنگام خوابیدن سر خود را بالا نگه دارید
  • از انجام ورزش خوداری کنید
  • از بلند کردن جسم سنگین بپرهیزید

لیپوساکشن غبغب برای چه کسانی مناسب نیست؟

با وجود تمامی کاربردهای جراحی ساکشن غبغب این جراحی می‌تواند برای برخی از افراد نامناب باشد. به عنوان مثال افراد زیر کاندیدهای مناسبی برای جراحی لیپوساکشن نمی‌باشند:

  • افرادی که افتادگی شدید پوست دارند
  • افرادی که سن بالایی دارند و بدنشان قادر به کلاژن سازی نیست
  • افرادی که به کاهش وزن دچار شل شدگی پوست هستند
  • افرادی که بافت چربی عمیقی دارند

ساکشن غبغب چیست و چگونه انجام می‌شود؟

آیا رفع غبغب با استفاده از ساکشن دائمی می باشد؟

ساکشن غبغب به موجب بهبود صورت و حالت چانه انجام می ‌شود به نحوی سلول ‌های چربی از زیر آن استخراج می گردد. از آنجایی که سلول ‌های چربی به صورت دائمی از بین می روند تا زمانی که افراد دچار اضافه وزن نشوند و وزن آنها در همان حالت نرمال باقی بماند امکان برگشت دوباره ساکشن غبغب نیز منتفی می‌شود. لازم به یادآوری است که ساکشن غبغب یک فرآیند زیبایی کاملاً بی خطر بوده و مانند هر عمل جراحی دیگری ممکن است یکسری عوارض جزئی نظیر خونریزی، عفونت، کبودی، شلی پوست، بی حسی، سرما، جای زخم های کوچک و تورم در آن وجود داشته باشد که البته با توجه به پیشرفت هایی که امروزه در علم پزشکی و همچنین در دنیای زیبایی صورت گرفته است این احتمالات نیز تا حد زیادی قابل پیشگیری می‌باشند.

چه مدت بعد از لیپوساکشن غبغب، بهبودی حاصل می‌شود؟

مدت دوره نقاهت در افراد مختلف متفاوت است اما با این وجود می‌توان گفت معمولا بعد از یک هفته بهبودی کامل ایجاد می‌شود. اگر لیپوساکشن در کنار لیفت گردن یا صورت انجام شده باشد، ممکن است دوره نقاهت به ۲ هفته برسد.

عوارض بعد از عمل ساکشن غبغب

با وجود تمام مزایای جراحی لیپوساکشن می‌توان گفت این جراحی دارای عوارضی نیز هست. برخی از این عوارض عبارت از موارد زیر هستند:

  • کبودی و تورم
  • تغییر رنگدانه‌های پوستی
  • خونریزی
  • عوارض ناشی از بی‌هوشی
  • احتمال عفونت و تب
  • جای زخم

آیا می‌توان همزمان با ساکشن غبغب جراحی دیگری انجام داد؟

داشتن غبغب در زیر چانه می‌تواند زیبایی چهره شما را تحت تاثیر قرار دهد. زیرا معمولاً چهره افراد را علاوه بر اینکه مسن تر نشان می دهد حالت آن را نیز گرفته تر و اخمو می کند. بنابراین متخصصان به فکر رفع این مشکل نیز افتاده و روش های بسیار متعددی برای از بین بردن و رفع این مشکل از چهره ارائه می دهند که برخی از مهمترین آنها عبارتند از لیفت صورت، لیفت گردن و ساکشن غبغب. در رابطه با ساکشن غبغب پیشتر نیز صحبت کردیم و کم و بیش با مراحل درمان آن آشنا شدیم. در ادامه مطالب لیفت صورت و گردن را نیز تعریف خواهیم کرد.

ساکشن غبغب چیست و چگونه انجام می‌شود؟

۱- لیفت صورت

معمولاً در لیفت صورت جراحان می‌توانند پوست شل و چربی های اضافی اطراف چانه و گردن را طی فرآیند هایی بردارند و به این ترتیب غبغب و چربی های زیر چانه نیز از بین می رود. جراحی لیفت صورت معمولاً تحت عمل بیهوشی انجام می شود البته در برخی موارد برخی متخصصان زبده و با تجربه با استفاده از بی‌حسی موضعی نیز این عمل را انجام می‌دهند.

ساکشن غبغب چیست و چگونه انجام می‌شود؟

۲- لیفت گردن

لیفت گردن با هدف حذف پوست اضافی گردن انجام می‌ گیرد و به این ترتیب موجب سفت شدن عضلات گردن می شود. به هر حال سفت شدن و رفع پوست های اضافی گردن علاوه بر آنکه خطوط گردن را رفع کرده و در پی آن گردن حالت جوان تر و متعادل تری پیدا می‌کند. غبغب زیر چانه را نیز به صورت خودکار از بین می برد. معمولا ۱۴ روز زمان نیاز است تا کبودی های ناشی از لیفت صورت و گردن از بین برود.

هزینه ساکشن غبغب

بدیهی است که هزینه ساکشن غبغب می‌تواند به عوامل مختلفی وابسته باشد. اینکه چه مقدار چربی در غبغب شما انباشته شده و اینکه متخصص شما چقدر مهارت و تخصص دارد می‌توانند سبب تغییر قیمت و هزینه ساکشن غبغب شوند. از آن جایی که این عمل جراحی یک جراحی زیبایی به حساب می‌آید، بیمه هزینه‌های ناشی از آن را پوشش نمی‌دهد. هزینه این جراحی حدودا بین 5 تا 15 میلیون متغیر است و بسته به عوامل مختلف می‌تواند متفاوت باشد.

سوالات متداول 

برای آشنایی بیشتر با جراحی ساکشن غبغب بهتر است به برخی از سوالات متداول در این زمینه پاسخ داده شود:

آیا جای زخم بعد از لیپوساکشن غبغب باقی می ماند؟

باقی ماندن جای زخم بعد از جراحی لیپوساکشن نگران ککنده نیست چراکه برش‌های ایجاد شده در این جراحی بسیار کوچ هستند.

آیا عمل ساکشن غبغب، درد دارد؟

جراحی ساکشن غبغب با استفاده از بی حسی موضعی انجام می‌شود به همین دلیل نباید چندان نگران درد این عمل باشید.

دوره نقاهت ساکشن غبغب چقدر است؟

به طور کلی دوره نقاهت ساکشن غبغب تحت تاثیر عوامل مختلفی است اما  اگر ساکشن در کنار لیفت گردن یا صورت انجام شده باشد، ممکن است دوره نقاهت به ۲ هفته برسد.

آیا جراحی ساکشن غبغب بی خطر است؟

باید بدانید جراحی جراحی ساکشن غبغب یک جراحی با تهاجم کم است و می‌توان آن را در دسته جراحی‌های کم خطر قرار داد.

آیا بیمه هزینه ساکشن غبغب را پوشش می دهد؟

واضح است که بیمه در برابر پرداخت هزینه‌های درمانی دارای مسئولیت است اما از آنجایی که ساکشن غبغب یک جراحی زیبایی به شمار می‌رود، بیمه در پرداخت هزینه‌های این جراحی وظیفه‌ای نخواهد داشت.

ساکشن غبغب چیست و چگونه انجام می‌شود؟ساکشن غبغب چیست و چگونه انجام می‌شود؟ساکشن غبغب چیست و چگونه انجام می‌شود؟ساکشن غبغب چیست و چگونه انجام می‌شود؟ساکشن غبغب چیست و چگونه انجام می‌شود؟ساکشن غبغب چیست و چگونه انجام می‌شود؟ساکشن غبغب چیست و چگونه انجام می‌شود؟ساکشن غبغب چیست و چگونه انجام می‌شود؟

دکتر حمیدرضا وفایی

بورد تخصصی جراحی

انواع جراحی پلاستیک و زیبایی

  • جراحی بینی
  • جراحی شکم و سینه
  • کاشت مو و ابرو
  • لیپوماتیک، تزریق چربی، ژل و بوتاکس

جراحی گوارش

  • جراحی لیزری هموروئید (بواسیر)، شقاق، کیست مویی و فیستول مقعدی در یک جلسه (بدون نیاز به بیهوشی و بستری)

پذیرش با هماهنگی قبلی

ساعت کاری

  • شنبه و چهارشنبه  از ساعت ۱۵ تا ۱۹
  • دوشنبه ها از ساعت ۱۰ تا ۱۶
  • همه روزه به غیر از جمعه از ساعت ۱۰ تا ۱۳/۳۰ و ۱۶ تا ۱۸/۳۰ پاسخگو شما عزیزان هستیم.
  • ایام تعطیل و روزهای جمعه مطب تعطیل می‌باشد.

۱۰٪ تخفیف ویژه تهرانی

برای مشاوره کلیک کنید.

 

ساکشن غبغب چیست و چگونه انجام می‌شود؟

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۲۶۷۶۵۳۴۲

۰۲۱-۲۶۷۶۵۳۳۱

۰۹۱۰۹۵۰۵۴۴۷

ساکشن غبغب چیست و چگونه انجام می‌شود؟

نمونه‌های بیشتر را از اینستاگرام ببینید.

@dr.hamidrezavafaei

ساکشن غبغب چیست و چگونه انجام می‌شود؟

جهت ارتباط مستقیم با دکتر حمید رضا وفایی

۰۹۰۲۳۳۳۱۴۵۴

ساکشن غبغب چیست و چگونه انجام می‌شود؟

dr-vafaei.com

ساکشن غبغب چیست و چگونه انجام می‌شود؟

سعادت آباد، میدان کاج، ابتدای سرو شرقی، مجتمع پایدار، طبقه ۵، واحد ۵۰۵

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج