جاباما
۱۱۵۷۳۴۸
۵ نظر
۵۰۱۹
۵ نظر
۵۰۱۹
پ

تبلت جدید و باشکوه گوگل

اخیراً اطلاعاتی از یک ثبت اختراع جدید گوگل به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد این شرکت در حال توسعه یک تبلت جدید با نام Pixel tablet است که از حاشیه‌های بسیار نازک و اندروید ۱۲ بهره می‌برد.

فرارو: اگرچه شرکت گوگل مدتهاست تولید تبلت را متوقف کرده، اما اخیراً اطلاعاتی از یک ثبت اختراع جدید این شرکت به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد این شرکت در حال راه اندازی یک تبلت جدید با نام Pixel tablet است که از حاشیه‌های بسیار نازک و اندروید ۱۲ بهره می‌برد. تصاویر رندر این تبلت همچنین حکایت از آن دارد که این دستگاه با الهام از گوشی‌های هوشمند گوگل پکسل ۶ طراحی شده اند.

همه ما اکنون می‌دانیم که گوگل دیگر تنها یک موتور جستجوگر قدرتمند نیست. این شرکت، مدتهاست که در زمینه طراحی و تولید محصولات مختلف فناوری، همچون گوشی‌های هوشمند Google Pixel، بلندگو‌ها و دوربین‌های Nest و لپ تاپ‌های Chromebook دو در یک، فعال است. این سازنده آمریکایی تا سال ۲۰۱۹ به تولید تبلت نیز مشغول بوده و Pixel Slate آخرین مدل این شرکت بود. پس از آن گوگل تمرکز خود را بر روی تولید لپ تاپ‌هایی قرار داد که هم قابلیت‌های لپ تاپ و هم تبلت را ارائه می‌دهند و به نظر می‌رسید که تولید تبلت به فراموشی سپرده شد، اما یک گزارش جدید خلاف این امر را نشان می‌دهد.

تبلت جدید و باشکوه گوگل

تصویری از تبلت جدید گوگل پیکسل در گواهی ثبت اختراع این شرکت

یک ثبت اختراع اخیر از Google LLC نشان می‌دهد که بخش تحقیق و توسعه این شرکت در تمام این مدت روی طرح‌های بسیار پیشرفته کار می‌کرد. این ثبت اختراع گزارش می‌دهد که شرکت Mountain View یک تبلت با ظاهر آینده نگر را در کشور ژاپن ثبت کرده است. تاریخ این ثبت اختراع به ماه مارس ۲۰۱۹ برمی گردد، اما توسط دفتر ثبت اختراعات ژاپن (JPO) تا تاریخ ۲۸ ژوئن ۲۰۲۱ تأیید و منتشر نشد. این گواهی مربوط به یک اختراع در زمینه طراحی است، بنابراین بسیاری از ویژگی‌ها و مشخصات دستگاه ناشناخته باقی می‌ماند، اگرچه گوگل، تصاویر دستگاه را از هر طرف نشان داده است.

تبلت جدید و باشکوه گوگل

رایانه لوحی نشان داده شده دارای طراحی تمام صفحه با لبه‌های بسیار نازک است. این دستگاه همچنین دارای گوشه‌های گرد است و در قسمت عقب نیز، بدنه از هر چهار طرف گرد شده تا به راحتی در گرفتن و ظاهر شیک آن کمک می‌کند. متأسفانه تصاویر ثبت اختراع، جزئیات مربوط به اتصالات، دکمه‌ها و یا دوربین‌ها را نشان نمی‌دهند، اما این مانع از آن نشده است که طراح گرافیک مشهور، جوزپه اسپینلی، معروف به اسنورین، نتواند طرح پتنت شده را بازسازی نکند. به عبارت دیگر، جوزپه اسپینلی مجموعه‌ای از رندر‌های سه بعدی تبلت جدید گوگل را بر اساس تصاویر ثبت شده در گواهی ثبت اختراع Google LLC ایجاد کرده است.

تبلت جدید و باشکوه گوگل

از نظر رنگ و انتخاب مواد، جوزپه اسپینلی از گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل ۶ که به تازگی معرفی شده، الهام گرفته است. این بدان معناست که این تبلت به همان دکمه‌های پاور و صدای گوشی‌های گوگل پیکسل ۶ مجهز شده است. علاوه بر این، تبلت گوگل پیکسل مجهز به یک دوربین پانچ سوراخ است که برای برقراری تماس تصویری یا گرفتن عکس سلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بلندگو‌های استریو نیز دیده می‌شود که دو عدد در بالا و دو عدد در پایین جانمایی شده اند. همچنین، یک اتصال USB-C در طراحی پایین برای شارژ دستگاه گنجانده شده است. یک سطح مستطیل شکل در پشت قرار داده شده که لوگوی گوگل در داخل قرار گرفته است.

تبلت جدید و باشکوه گوگل

گوشی‌های سری گوگل پیکسل ۶ که پاییز امسال منتشر می‌شود، اولین تلفن‌های هوشمندی است که از سیستم عامل جدید اندروید ۱۲ استفاده می‌کند، بنابراین ادعا می‌شود که تبلت جدید پیکسل نیز مجهز به سیستم عامل اندروید ۱۲ خواهد بود. البته گوگل همچنین می‌تواند سیستم عامل Chrome را که برای لپ تاپ‌های ۲ در ۱ این شرکت استفاده می‌شود، انتخاب کند. آخرین تبلت گوگل، Pixel Slate، نیز یک تبلت با سیستم عامل Chrome بود، هرچند که تبلت‌های قدیمی تری همچون Pixel C از سال ۲۰۱۵ یا Nexus ۹ از سال ۲۰۱۴، بر روی سیستم عامل Android اجرا می‌شدند.

تبلت جدید و باشکوه گوگل

روی هم رفته تصاویر رندر منتشر شده از تبلت جدید گوگل پیکسل از خود شرکت سازنده نشأت نگرفته، بنابراین اگز این محصول سرانجام به خط تولید راه یابد، ممکن است با آنچه در این تصاویر دیده می‌شود متفاوت باشد. از سوی دیگر ما هنوز هیچ نشانه‌ای در دست نداریم که بفهمیم شرکت گوگل قصد دارد حتماً این دستگاه را راهی خط تولید کند.

تبلت جدید و باشکوه گوگل

با توجه به افزایش گرایش به گوشی‌های تلفن همراه تاشو که تاحدودی قابلیت‌های تبلت‌ها را نیز ارائه می‌دهند، هنوز نمی‌توان به درستی تشخیص داد که آیا سرمایه گذاری در این زمینه کار عاقلانه‌ای خواهد بود یا خیر. به طور کلی با ظهور گوشی‌های تاشو با نمایشگر‌های بزرگ که قابلیت تبلت‌ها را ارائه می‌دهند و در سمت دیگر لپ تاپ‌های قدرتمند که برای کار‌های بزرگتر طراحی شده اند، آیا تبلت‌ها کماکان می‌توانند جایگاه خود را حفظ کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دوره تبلت مكه سر نيومد؟ معلوم نبود گوشي بود يا لپ تاپ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایپد بهترینه همین الا دسته همه گیمرا حرفه ایه کجا به سر اومده اون لپ تابه که سر رسید دورش

      • بدون نام

        عالیه

    • بدون نام

      واقعا طراحی عالی داره.ولی به ماکروسافت نمیرسه

    • بدون نام

      باشکوه،خوبی آدمین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج