۱۱۵۷۶۵۱
۵۰۳۳
۵۰۳۳
پ

پوتین مذاکرات خود با اردوغان را معنادار خواند

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه مذاکرات خود با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه را که عصر امروز چهارشنبه بعد از سه ساعت در سوچی به پایان رسید معنا دار خواند.

ایرنا: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه مذاکرات خود با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه را که عصر امروز چهارشنبه بعد از سه ساعت در سوچی به پایان رسید معنا دار خواند.

این اولین ملاقات این دو سیاستمدار در یک سال و نیم گذشته است. روسای جمهور در زمینه اقتصادی و روابط بین الملل گفت و گو کردند. آقای پوتین به همکاری در حل منازعات در سوریه، لیبی و قره باغ اشاره کرد. وی مذاکرات را معنادار خواند.

پوتین مذاکرات خود با اردوغان را معنادار خواند

پس از پایان مذاکرات، روسای جمهور به موضوع ویروس کرونا پرداختند. ولادیمیر پوتین که از قرنطینه خارج شده بود، گفت که ۱۰ نفر از اطرافیانش بیمار شده ، زیرا به موقع واکسینه نشده بودند شدند. او در مورد میزان بالای آنتی بادی های خود در برابر کرونا به همکار ترک خود گفت و توصیه کرد که وی هم با «اسپوتنیک وی» واکسینه شود.

پوتین خطاب به اردوغان گفت: به رغم این واقعیت که تمام روز را با یک فرد آلوده گذراندم، مریض نشدم. بنابراین دفعه بعد که مجدداً واکسینه می شوید، این کار را به موقع و با اسپوتنیک وی انجام دهید. " اردوغان پاسخ داد: «من قبلاً این کار را کرده ام.» رئیس جمهور روسیه با لبخند پیشنهاد کرد: «دفعه بعد، پس».

دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه روز گذشته گفته بود که روسای جمهوری روسیه و ترکیه قصد ندارند در این نشست چیزی امضا کنند. در عین حال رئیس جمهور ترکیه پیشتر گفته بود که " «انتظارات جدی» در مورد این مذاکرات دارد. به طور خاص، وی قصد دارد در مورد خرید سیستم های موشکی ضد هوایی S-۴۰۰ بحث کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان روسای جمهوری روسیه و ترکیه در اغاز دیدار روند توسعه روابط میان دوکشور را مثبت عنوان کردند. روسای جمهور ترکیه و روسیه در مورد روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای و بین المللی صحبت کردند.

پوتین در این دیدار اظهار داشت: روسیه و ترکیه همکاری های موفقیت آمیزی در مسائل بین المللی از جمله لیبی و سوریه دارند. به گفته پوتین، با وجود مشکلات، مذاکرات بین روسیه و ترکیه همیشه با نتیجه مثبت به پایان می رسد.

پوتین با اشاره به نتایج روابط با ترکیه، به افزایش ۵۰ درصدی تجارت در کمتر از ۹ ماه اشاره کرد.

پوتین همچنین از اردوغان به دلیل مواضع سختگیرانه اش در مورد خط لوله گاز جریان ترکیه تشکر کرد و به تعامل موفق با ترکیه در لیبی و سوریه اشاره کرد.

به گفته وی، روسیه و ترکیه نه تنها ضررهای تجاری ناشی از همه گیری کرونا را جبران کردند، بلکه آن را افزایش دادند. رئیس جمهور روسیه اظهار داشت که همکاری مشترک برای مبارزه با همه گیری با سرعت خوبی در حال پیشرفت است.

رهبر ترکیه به نوبه خود از رئیس جمهور روسیه برای کمک در مبارزه با آتش سوزی جنگل ها قدردانی کرد. اردوغان همچنین گفت که اولین بلوک نیروگاه هسته ای آککویو می تواند تا سال ۲۰۲۲ راه اندازی شود.

وی همچنین از همتای روس خود به دلیل حمایت های ارائه شده در زمینه گردشگری قدردانی کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج