۱۱۵۷۹۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

وزیر ارتباطات: ۳ هفته است تحت فشارم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتقاد از افزایش نرخ مکالمات سیم کارتهای همراه اول گفت: ۳ هفته است به خاطر افزایش قیمت مکالمات همراه اول از سوی وزرا و مسئولان تحت فشارم.

خبرگزاری مهر: موضوع افزایش تعرفه مکالمات تلفن همراه اپراتور اول و انتقاد وزیر ارتباطات از این تصمیم و نیز دفاع مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار از افزایش نرخ های موبایل از جمله حاشیه های مراسم افتتاح طرح رومینگ بود.

امروز و در حاشیه افتتاح رسمی طرح رومینگ ملی، محمود واعظی از اقدام همراه اول در افزایش نرخ مکالمات موبایل انتقاد کرد و گفت: ۳ هفته است به خاطر افزایش قیمت همراه اول تحت فشارم و مرتب وزرای دیگر از من می پرسند چرا قبوض خانوده مان یک مرتبه ۳۵ درصد افزایش داشته است.

این اظهارات در حالی بیان شد که وزیر ارتباطات به عنوان رئیس کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اسفندماه امسال تغییر تعرفه مکالمات موبایل و حذف نرخ جابجایی را به اپراتورهای تلفن همراه ابلاغ کرد.

وزیر: فشار روی تهرانی ها زیاد است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه افزایش نرخ مکالمات همراه اول رقم بالایی است گفت: اگرچه این تعرفه ها به دلیل برداشته شدن نرخ جابجایی، در شهرستانهای دور، به نفع برخی مشترکان است اما در این تعرفه ها فشار روی تهرانی ها زیاد شده است.

وی اقدام همراه اول در افزایش نرخ موبایل را کار ناگهانی عنوان کرد و گفت: به خاطر اینکه ناگهان نرخ مکالمات از ۴۴ تومان به ۵۷ تومان افزایش یافت سختی کشیدیم؛ درصد قابل توجهی از مشترکان در تهران هستند و افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی قبوض در مکالمات درون شهری با انتقاد آنها روبرو شده است.

واعظی خطاب به مسئولان همراه اول گفت: درست است که براساس مصوبه، شما مجاز هستید نرخ مکالمات را به ازای هر دقیقه تا ۶۰ تومان هم بالا ببرید اما باید عکس العمل های اجتماعی را نیز درنظر بگیرید.

صدوقی: در مجموع فقط ۶ درصد افزایش تعرفه داشتیم

وحید صدوقی مدیرعامل همراه اول در واکنش به اظهارات وزیر ارتباطات گفت: تعرفه های همراه اول بعد از ۱۰ سال، اصلاح و تغییر یافته است که با توجه به اینکه پیش از این محاسبه قبوض با توجه به جابجایی مشترک اعمال می شد، نرخ های جدید به صورت میانگین به نفع مشترکان است.

وی با بیان اینکه در نرخ موثر سیم کارتهای اعتباری با ۹ درصد کاهش تعرفه روبرو هستیم ادامه داد: در سیم کارتهای دائمی نیز فقط برای تماس شهری ۲۵ درصد افزایش تعرفه داریم و در مجموع با احتساب حجم مکالمات، اینترنت و اس ام اس، نرخ موثر تعرفه سیم کارتهای دائمی، افزایش ۶ درصدی بوده است.

واعظی: همراه اول تجدیدنظر کند

وزیر ارتباطات نیز در پاسخ به توضیحات مدیرعامل همراه اول گفت: مردم نمی دانند نرخ موثر چیست؛ آنها می گویند نسبت به دیروز ۳۵ درصد قبض هایمان افزایش یافته است.

واعظی گفت: ما به اپراتورها اجازه دادیم با نرخ پایه ۴۹۹ ریال تعرفه ها را تعیین کنند و زمانی که خدمات خوب ارائه دادند در طول مدت زمان می توانند تا نرخ ۵۹۹ ریال نیز جای مانور داشته باشند؛ در این زمینه ایرانسل با همان نرخ ۴۹۹ ریال خدمات ارائه می دهد و همراه اول تعرفه ها را به ۵۷۰ ریال رسانده است. مردم در تهران گلایه مندند؛ شاید خارج از تهران این تعرفه ها مناسب باشد.

وی گفت: از همراه اول می خواهیم در نرخ مکالماتش تجدیدنظر کند؛ در کوتاه مدت به موضوع نگاه نکنند. برای مردم ما افزایش ۲۰ درصدی قبوض موبایل رقم بالایی است و مجبور می شوند یک جوری تلافی این را سرتان دربیاورند.

دزفولی: برنامه ای برای افزایش نرخ ها نداریم

در این زمینه علیرضا قلمبر دزفولی مدیرعامل ایرانسل نیز در ارائه عملکرد این اپراتور در حوزه تعرفه موبایل گفت: قصدی برای افزایش تعرفه ها در سیم کارتهای اعتباری و دائمی با توجه به مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات نداریم.

وی با اشاره به یکسان سازی نرخ های مکالمات ایرانسل از ابتدا تاکنون و برپایه ۴۹۹ ریال به ازای هر دقیقه گفت: با اجرای سیستم جزیره ای و تخفیف پویای ایرانسل، که هم اکنون برای ۸ میلیون مشترک فعال است مشترکان با ۸۰ درصد تخفیف در نرخ مکالمات سیم کارتهای اعتباری مواجه شده اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج