جاباما
۱۱۵۸۳۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

کشاورز: با دخالت در امر وکالت مخالف هستیم

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) گفت: ما با نظارت در کانون وکلا و نهاد وکالت مخالف نیستیم بلکه با دخالت در امر وکالت مخالف هستیم.

خبرگزاری ایسنا: بهمن کشاورز در حاشیه همایش نقد و بررسی لایحه جامع وکالت در جمع خبرنگاران گفت: آنچه که در لایحه قبلی عنوان شده بود، به طور کلی استقلال را از وکلا سلب می‌کرد و در اصلاحاتی که در دولت آقای احمدی‌نژاد اعمال شد تا حدودی این مشکل رفع شد و لایحه وکالت در آن زمان آماده تحویل به مجلس بود و با تمام شدن دوران ریاست‌جمهوری آقای احمدی‌نژاد لایحه مذکور به مجلس نرفت و به قوه قضاییه ارجاع شد.

وی ادامه داد: آنچه که مجددا تحت لایحه وکالت مطرح شده، فاقد اصلاحات است و آنچنان که شنیدم اصلاحات مجددی در دولت آقای روحانی بر این لایحه انجام شده که امیدوارم این اصلاحات، اشکالات را منتفی کند؛ زیرا در غیر اینصورت باعث از بین رفتن استقلال کانون‌ها می‌شود.

کشاورز ادامه داد: از مواردی که در لایحه عنوان شده و ما آن را دخالت می‌دانیم، مساله نظارت، موضوع اختبار و سایر موارد است. البته ناگفته نماند که با ما نظارت مخالف نیستیم و از ابتدا نظارت قوه قضاییه در کانون‌های وکلا بوده است ولی ما با دخالت مخالف هستیم.

کشاورز یاداور شد: امکان دارد وکلایی پول‌های زیادی را به عنوان حق‌الوکاله دریافت کنند ولی اگر مالیات دولت را بدهند به هیچ وجه این موضوع به کسی مربوط نیست که چه اندازه وکلا حق‌الوکاله دریافت می‌کنند.

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) اظهار کرد: اگر وکلایی هم از شاکی و هم از موکل خود حق‌الوکاله دریافت حتما باید پروانه وکالت آنها باطل شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج