۱۱۵۸۵۹۶
۳۷ نظر
۵۰۴۴
۳۷ نظر
۵۰۴۴
پ

تلویزیون همچنان غمگین و مصیبت‌زده می‌ماند

در فهرست سریال‌های تلویزیون پس از پایان ماه صفر، مجموعه شادی‌آفرین برای مردم به چشم نمی‌خورد

روزنامه خراسان - مائده کاشیان: تلویزیون همزمان با ایام عزاداری محرم و صفر، سریال‌های غیرکمدی متناسب با حال و هوای این ایام روی آنتن برد، اما با توجه به سریال‌هایی که در نوبت پخش هستند، این روند حداقل تا دو ماه آینده ادامه دارد و فعلا از پخش سریال‌های شاد و کمدی خبری نیست. البته ناگفته نماند وضعیت فعلی مربوط به دوران مدیریت قبلی است و باید دید پس از تاکید رهبر انقلاب بر «افزایش امید و نشاط در فضای عمومی کشور» در دوره جدید، چه اتفاقی می‌افتد و تلویزیون چه عملکردی خواهد داشت. در ادامه مطلب نگاهی به سریال‌های آماده پخش و در حال ساخت شبکه‌های یک، دو، سه و پنج داشته‌ایم.

شبکه یک

هم اکنون مجموعه «افرا» از شبکه یک روی آنتن است و پخش این سریال ۴۰ قسمتی تا هفته آینده ادامه دارد. دو سریال «پس از آزادی» به کارگردانی محمدعلی باشه‌آهنگر و «۸۷ متر» اثر کیانوش عیاری، آماده پخش و گزینه‌های جایگزین «افرا» هستند. «۸۷ متر» قرار بود زودتر از این‌ها و از نیمه مرداد روی آنتن برود، اما پخش آن به تعویق افتاد و طبق گفته عیاری قرار است پس از ماه صفر روی آنتن برود. سریال «پس از آزادی» حدود ۴۰ قسمت و «۸۷ متر» تقریبا ۳۰ قسمت است، بنابراین پس از «افرا» تا حدود دو ماه آینده شبکه یک سریال کمدی در کنداکتور ندارد.

تلویزیون همچنان غمگین و مصیبت‌زده می‌ماند

مجموعه «خودخواسته» یکی از سریال‌های جدید شبکه یک است که گفته شده فضای شیرینی دارد، اما این سریال اکنون مرحله تصویربرداری را سپری می‌کند و چند ماه بعد به پخش خواهد رسید. بنابر گفته بذرافشان مراحل پس از تولید این مجموعه حدود سه ماه زمان خواهد برد، بنابراین احتمالا اواخر پاییز یا اوایل زمستان روی آنتن می‌رود.

شبکه دو

چند روز قبل بهرنگ ملک محمدی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو، سریال‌هایی را که قرار است در فصل پاییز و زمستان پخش شود، اعلام کرد و در میان آن‌ها سریال کمدی دیده نمی‌شود. این شب‌ها «در کنار پروانه‌ها» روی آنتن است و تا هفته آینده پخش آن به پایان می‌رسد. فصل دوم مجموعه پلیسی «نوار زرد» در حال ساخت است و گفته شده آذرماه پخش می‌شود. «از سرنوشت ۴» ساخته محمدرضا خردمندان، «شب بیدار» کاری از رضا ابوفاضلی و «تب و تاب» به کارگردانی داریوش مختاری سریال‌های جدید شبکه دو هستند.

تلویزیون همچنان غمگین و مصیبت‌زده می‌ماند

این آثار که اکنون مرحله تصویربرداری را می‌گذرانند، قرار است در فصل پاییز و زمستان روی آنتن بروند. «از سرنوشت ۴» ۵۰ قسمت و دو سریال «شب بیدار» و «تب و تاب» در ۳۰ قسمت ساخته می‌شوند. «نوار زرد ۲» پلیسی است و این سه مجموعه کمدی نیستند، در نتیجه فعلا دست شبکه دو برای پخش سریال کمدی خالی است و ظاهرا برنامه خاصی برای تولید مجموعه کمدی ندارد.

شبکه سه

مدتی است که تیزر سریال «سرجوخه» ساخته احمد معظمی از شبکه سه پخش شده و قرار است این مجموعه پس از پایان «هم‌سایه» روی آنتن برود. «سرجوخه» مانند آثار اخیر معظمی یعنی «خانه امن» و «ترور خاموش» فضای امنیتی و ضدجاسوسی دارد. احتمالا پخش این مجموعه حدود یک ماه و نیم روی آنتن خواهد بود، بنابراین شبکه سه نیز پس از پایان ایام عزاداری سریال کمدی آماده پخش ندارد.

تلویزیون همچنان غمگین و مصیبت‌زده می‌ماند

البته شبکه سه سهمی برای مجموعه کمدی در نظر گرفته و سریال «خوشنام» کاری از علیرضا نجف‌زاده را با حضور بازیگران کمدی مانند حمید لولایی، هومن حاجی عبداللهی و شهره لرستانی جلوی دوربین برده، اما مدت زیادی از آغاز تصویربرداری این سریال نمی‌گذرد و این مجموعه در حال ساخت است، در نتیجه تنها کمدی جدید شبکه سه به زودی به پخش نمی‌رسد.

تلویزیون همچنان غمگین و مصیبت‌زده می‌ماند

دو مجموعه «اپیدمی» با بازی مهدی فخیم‌زاده، فریبا متخصص و محسن قصابیان و «بی‌نشان» با بازی مجید واشقانی و نیلوفر پارسا، تولیدات جدید و در حال تولید شبکه سه هستند که این سریال‌ها نیز فضای شاد و شیرینی ندارند. «خوشنام» که فعلا به پخش نمی‌رسد و «اپیدمی» و «بی‌نشان» کمدی نیستند، اما سریال توقیفی «کتونی زرنگی» آماده پخش است و اگر شبکه سه بتواند و بخواهد این مجموعه را پخش کند، مخاطبان شاهد پخش سریالی کمدی خواهند بود.

شبکه پنج

پس از پایان ماه صفر و از ۱۷ مهرماه، قرار است فصل دوم سریال «روزگار جوانی» ساخته اصغر توسلی روی آنتن شبکه پنج برود. این مجموعه مانند فصل قبلی به مشکلات و مسائل جوانان می‌پردازد و کمدی نیست. بیوک میرزایی، رسول نجفیان، زهرا داودنژاد و لاله صبوری از بازیگران این سریال هستند.

تلویزیون همچنان غمگین و مصیبت‌زده می‌ماند

سریال «رعد و برق» به کارگردانی بهروز افخمی نیز سریال جدید شبکه پنج است. این مجموعه ماه رمضان به دلیل انجام تصویربرداری قسمت‌های باقی‌مانده و تکمیل مراحل فنی از کنداکتور خارج شد و اکنون مراحل پس از تولید را سپری می‌کند. احتمالا پس از پایان مجموعه ۳۰ قسمتی «روزگار جوانی ۲»، «رعد و برق» روی آنتن خواهد رفت به این ترتیب جای سریال کمدی در شبکه پنج نیز خالی خواهد بود.

مخاطبان سریال‌ها بیشتر از آثار غیرنمایشی

تلویزیون همچنان غمگین و مصیبت‌زده می‌ماند

هرچند مسابقات مختلفی در زمینه‌های گوناگون تولید شده و قرار است پخش آن‌ها همزمان با ماه ربیع‌الاول آغاز شود. سری دوم مسابقه «دورهمی» و سری جدید «خندوانه» نیز آثار غیرنمایشی تلویزیون هستند که به کنداکتور شبکه نسیم اضافه خواهند شد، اما معمولا سریال‌های تلویزیون در مقایسه با برنامه‌ها و مسابقات مخاطب بیشتر و اهمیت بیشتری دارند، بنابراین لازم است که تولید و پخش سریال‌های کمدی جزو اولویت‌های شبکه‌ها باشند تا فضای کنداکتور شاد و مفرح شود.

روال شاد شدن کنداکتور در گذشته

تلویزیون در سال‌های ۹۶، ۹۸ و ۹۹، پس از پایان ماه صفر و همزمان با شروع ماه ربیع‌الاول برای تنوع بخشیدن به فضای کنداکتور، پخش سریال‌های کمدی و شاد را برنامه‌ریزی کرده بود. سال ۹۶ پس از پایان ماه صفر فصل دوم مجموعه پرطرفدار «لیسانسه‌ها» ساخته سروش صحت از شبکه سه پخش شد، سال ۹۸ مجموعه «فوق لیسانسه‌ها» روی آنتن رفت و سال ۹۹ همزمان با ماه ربیع‌الاول، سریال «صفر بیست و یک» و مدتی پس از آن مجموعه «باخانمان» روی آنتن رفت.

تلویزیون همچنان غمگین و مصیبت‌زده می‌ماند

اما تلویزیون در سال ۹۷، وضعیتی مشابه امسال داشت. سریال‌هایی مانند «بانوی عمارت» و «مینو» سریال‌های جدید تلویزیون بودند که مدتی پس از پایان ماه صفر جایگزین مجموعه‌های در حال پخش شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      گند بزنن بهش خیلی وقته که سریالاش از چشمم افتادن همش مصیبت و جنایت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میلی بی مخاطب غمگین

    • بدون نام

      سریالها هیچ کدوم ارزش دیدن ندارند طنز، درام فرقی نمیکنه ، اگر هم سریال طنز مثل دودکش باشه همون بهتر که ساخته نشه ، سریالها در دست چند تا کارگردان هست که فقط پول قسمت میگیرن برای مثال افرا که ۴۰ قسمته میشد تو ۱۵ قسمت ساخته بشه اینقدر آب بندی کرده شده ۴۰ قسمت ، بجز اینکه نشون میده کار محیط بان چقدر سخته حرفی برای گفتن نداره، همون کلیشه های همیشگی بهرنگ توفیقی هست با بازی تکراری مهدی سلطانی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شماها چی از درام و داستان پرداری می دونید که راجع به تعداد قسمتهای افرا حرف می زنی؟.بله افرا رو می شد توی پنج دقیقه هم جمع کرد .به این شکل که تیتراژ اول پخش بشه و بعدش بلافاصله تیتراژ پایانی.پیشنهاد می کنم شما هم همچین سریالی بسازید

      • بدون نام

        شما بشین همون گیسو و دل و قلوه و میدان سرختو ببین بابا.هذیون داری میگی واسه خودت

    • بدون نام

      تا بوده همین بوده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی زیباتر خواهد بود که سیما شبکه ای در بهشت زهرا بصورت فعال احداث کنه تا میزان خودکشی و افسردگی بیشتر بشود

    • بدون نام

      کسی هم تلویزیون نگاه می کنه ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        می بینی که نگاه می کنند وگرنه این همه خبر ازش نمی ذاشتند تو هم نگاه میکنی وگرنه زحمت باز کردن صفحه و کامنت پرونی رو به خودت نمی دادی

    • بدون نام

      تو این سرزمین شادی مردم برا بعضی ها خطرناکه
      منتشر کن برترین ها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نسل جدید همه کار میکنه اگه دهه هفتاد همچین حرفی میزدی حرفت معقول بود

    • بدون نام

      تلویزون همش داره عزاداری و نوحه و مصیبت پخش میکنه، آخه چرا رسیدگی نمیکنن به مافیای پشت پرده این رسانه میلی، مگه ملک خصوصی یه عده خاصه، من راضی نیستم از مالیاتی که بابت این اراجیف از قبض برق ازم میگیرن، حرامتان باد

    • بی نهایت عصبانی

      واسه ده درصدی ها خوبه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما کلا سه تا برنامه میبینیم. ترانه باران. افرا. مسابقه ی. سیم آخر. دیگه همش تلویزیون خاموش هست

      • بدون نام

        همون سه تا برنامه رو هم اشتباه می کنی نگاه می کنی
        میلی فقط خاموش

    • بدون نام

      مگه ما ایرانیها جز گریه کار دیگری هم بلدیم؟؟ مولودی هایمان هم شبیه روضه است.

    • بدون نام

      طنز توی سرتون بخوره زن و مرد عین سگ گربه به جون هم میافتن کل دیالوگها لات بازی و گنده ...اگه تونستی یه فیلم بساز که زندگی اروم و موفق چه شکلیه

    • بدون نام

      افرا سریالی کش دار فقط آدم منتظره آخرش رضایت میدن یا نه و چه جور راضی میشن همین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میشه یکی راهنمایی کنه کانالهای سیما راچطوری میشه گرفت؟

    • بدون نام

      انتشار غم و غصه در تلویزیون

    • خدا

      فقط بیچاره بازیگر ها دهن اشون روبه پایین کج مونده ،بس که غم زده بازی کردن!!!
      یواش یواش نزدیک نیم قرن میشه که روی شادی ندیدیم

    • بدون نام

      كلا براي بعضيها عزاداري وغم وغصه منفعت داره نه شادي

    • بدون نام

      ما که بیشتر شبکه مستند میبینیم، بنظرم موفق ترین شبکه است، مخصوصا مستندهای که تو ساعت ۲۱ و ۲۳ پخش میشه مثه تنها در قطب شمال، آشپزی با ریک استاین در هند، گربه های بزرگ و...
      و البته آخر ین سریال تلویزیون که خیلی به دلم نشست با خانمان بود

    • s

      ما که سالهاست تلوزیون ایران بستیم ازبس غم وغصه درش هست نقطه نظرات هم که انتشارنمیدید از۱۰۰تاشایدیکی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نظرات همفکرهای تو مثل همه و کاملا قابل پیش بینیه چی می خواید بنویسد لذا زحمت نکش

    • فرخ

      ماخونمون بنابه شرایط اجبارماهواره نداریم ومجبوریم ازتلویزیون استفاده کنیم درزمانهای زیادی بچه هاوخودم دیگه واقعا کلافه میشیم ازبس که تلویزیون صحبتهاوفیلم وسریال سراسرغمگین وچرت نشون میده بعد میگن آمارپرخاشگری وانزواتوکشوربالارفته بابا این رسانه مثلا ملیه دلخوشی که نداریم گرونی بیدادمیکنه لااقل شما توتلویزیون به دادملت برسین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درست میگی اما عزیزم ماهواره هم چیزی نداره ببینی،

    • ساسان

      چه غمگین چه شاد ، مردم آگاه شدن و به اینترنت رجوع کردن.
      ماهواره هم قبلا بوده و جایگاه خودشو داره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا شبگه لوس انجلسی و جدیدا رسانه های سعودی بسیار آگاهی بخشن خخخخ

    • setareh

      به ندرت پیش میاد سریال خوبی داشته باشن اینا! من که نمیبینم مگر فوتبالی ورزش مهمی چیزی ...

    • ضد

      سریال ها و فیلم های روز جهان رو ببینید و از این پخش کننده زباله فاصله بگیرید

    • فرزان

      ۹ساله تلویزیون ندیدم

    • بدون نام

      سیاست ایجاب میکنه که ملت بشینند و فقط در ماتم و عزا و فلاکت باشند تا مسئولین در شادی و رفاه و خوشگدرونی شنا کنند!
      البته که ما ملت حقمونه این همه مصیبت!

    • بدون نام

      جالب اینجاست که حتی فیلمهای طنز هم سر از قبرستان در می آورد. یا قسمتی از فیلم به کفن و دفن می گذرد. مثل چند میگیری گریه کنی. پیامکی از دیار باقی، روز فرشته،طبقه جساس

    • بدون نام

      مگه بازم کسی تلویزیون داخلی رو میبینه؟؟

    • بدون نام

      خب وقتی نوید محمدزاده اینقدر طرفدار داره و بزرگش میکنند عجیب نیست که گرایش مردم به فیلمهای مصیبت باشه.همه فیلمها شده عاشقانه پر از غم و بدبختی، فیلمهای سینما هم بدرد نمیخوره

    • Morteza

      اصلا ایرانی جماعت عاشق غم و قصه و گریه و ماتمه
      جای اینا باید ایفیلم و تماشا سریال طنز قدیمی ببینیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج