جاباما
۱۱۵۹۵۰۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

آمریکا: از اقدام کره جنوبی علیه ایران قدردانی کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت، واشنگتن خواستار بازگشت فوری ایران به مذاکرات احیای برجام است اما از اجرای تحریم‌ها توسط کره جنوبی قدردانی کرد.

فارس: «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پنجشنبه شب درباره مذاکرات وین برای احیای برجام اظهارنظر کرد.

پرایس در نشستی خبری در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره رایزنی «رابرت مالی» نماینده امور ایران در دولت آمریکا با سئول جهت تسهیل احیای برجام گفت: «این اولین گفت‌وگو درنوع خود نیست و آقای مالی به طور مداوم با همتایان خود در گروه P۵+۱ و دیگر نقاط جهان از جمله حوزه هند-آرام در این‌باره رایزنی می‌کند».

آمریکا: از اقدام کره جنوبی علیه ایران قدردانی کرد

این مقام آمریکایی افزود: «ما و جمهوری کره (کره جنوبی) درخصوص تسهیل بازگشت مشترک به تعهدات برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هم‌نظر هستیم. درخصوص مسئله‌ای که اشاره کردید، ما از اجرای قاطع تحریم‌های فعلی توسط جمهوری کره قدردانی می‌کنیم. این تحریم‌ها تا زمان بازگشت به تعهدات پابرجا خواهند ماند».

او در پاسخ به سوالی درباره زمان از سر گیری مذاکرات احیای برجام در آینده نزدیک گفت: «طی هفته‌های گذشته اظهارات مشابهی را از مقامات ایرانی در سطوح مختلف شنیده‌ایم. از این مقامات شنیده‌ایم که انتظار دارند مذاکرات به زودی آغاز شود. درخصوص تعریف آن‌ها از "زود" امیدوار هستیم با تعریف ما مطابقت داشته باشد».

پرایس افزود: «مدت‌ها است که گفته‌ایم خواستار این هستیم که مذاکرات در شهر وین در اسرع وقت شروع شود. مهم است که طرف‌های توافق به مذاکره برگردند تا بعد از 6 دور مذاکره کار را از جایی که رها شد ادامه دهیم و می‌توانیم دور هفتم را بر مبنای آنچه در دورهای قبلی حاصل شد ادامه دهیم».

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد: « همچنان باور داریم مسیر دیپلماتیک باز است. همچنان باور داریم که رویکرد دیپلماتیک بهترین روش برای این است که به شکل قابل تأیید، بار دیگر مطمئن شویم که با استفاده از محدودیت‌های دائم و قابل راستی‌آزمایی برجام، ایران نمی‌تواند به سلاح هسته‌ای دست یابد».

پرایس در ادامه گفت: «همچنین معتقدیم که بازگشت فوری به مذاکرات وین به این دلیل ضروری است که این روند نمی‌تواند برای همیشه ادامه داشته باشد و روندی نیست که بتواند برای مدت زمانی طولانی ادامه داشته باشد. باید سریع عمل کنیم».

او در پاسخ به سوال خبرنگاری با نادیده گرفتن انفعال واشنگتن برای کمک به ازسرگیری مذاکرات وین گفت: «این مسئله کاملاً به ایرانی‌ها بستگی دارد. ما به‌طور روشن اعلام کرده‌ایم که آماده، مشتاق و قادر به بازگشت به وین هستیم».

به گزارش فارس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران روز گذشته درباره بازگشت به مذاکرات وین نیز اظهار داشت: «با [سرگئی] لاوروف در این زمینه مشورت داشتیم و تأکید کردم بعد از پایان جمع بندی‌ها ما به زودی گفت‌‌وگوهای وین را از سر خواهیم گرفت. مایلم در این جا تأکید کنم که دولت آقای رئیسی دولت عملگرا و نتیجه گراست».

رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: «جمهوری اسلامی ایران اهل گفت‌وگو و مذاکره است، ولی مذاکره‌ای که منتج به نتیجه شود و تامین کننده منافع و حقوق ملت ایران باشد و همه طرف‌ها را وادار کند به تعهداتشان برگردند».

بنا بر گزارش وبگاه وزارت خارجه آمریکا، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در پاسخ به سؤالی درباره محتوای گفت‌وگوی تلفنی با لاوروف گفت: «در خصوص تماس تلفنی با وزیر خارجه (روسیه، سرگئی) لاوروف، بله، ما بر برجام تمرکز کردیم و فکر می‌کنم که ایالات متحده و روسیه علاقمند به مشاهده بازگشت متقابل (ایران و آمریکا) به تعهدات برجامی هستند. روسیه یک عضو مهم در این تلاش است و ما درباره اوضاع فعلی (برجام) گفت‌وگو کردیم».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج