جاباما
۱۱۵۹۶۸۶
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

دردسرهای ویندوز ۱۱ برای کاربران

بسیاری از کاربران نگران مشخصات فنی کامپیوترهایشان برای نصب نسخه جدید ویندوز هستند، اما با راهکاری می‌توان این ماجرا را دور زد

روزنامه همشهری - ساسان شادمان‌منفرد: سرانجام با گذشت بیش از ۶ سال از عرضه ویندوز۱۰، شرکت مایکروسافت ویندوز۱۱ را به‌صورت رسمی منتشر و به بازار ارائه کرد. سیستم‌عاملی که پیش از عرضه، سروصدا و حواشی بسیار زیادی را ایجاد کرده بود، دست آخر در روز پنجم اکتبر یعنی سه‌شنبه گذشته در دسترس عموم قرار گرفت و مطابق انتظار با جنجال‌ها و نقد‌های بسیاری هم روبه‌رو شد.

دردسرهای ویندوز ۱۱ برای کاربران

به گزارش وب‌سایت سی‌نت، ویندوز ۱۱ در حالی سه‌شنبه به بازار وارد شد که پرسش بزرگی را در ذهن تمامی کاربران به‌وجود آورده است. پس از ۶ سال، ویندوز یک سیستم‌عامل جدید ارائه کرده، اما اکنون همه از خود می‌پرسند که آیا رایانه من با آن سازگار است؟ از زمان اعلام در مورد این سیستم‌عامل در اوایل تابستان، برخی در مورد سازگاری دستگاه‌شان دچار سردرگمی‌هایی شده‌اند. براساس یک پست در وبلاگ شرکت مایکروسافت، پاسخ کوتاه این است که ویندوز ۱۱ باید با بیشتر رایانه‌های شخصی کار کند. با این حال، اگرچه تاریخ انتشار این نسخه بالاخره فرا رسید، اما حتی برخی دستگاه‌های سازگار هم هنوز موفق به ارتقا نشده‌اند.

مشکلات ۲۵درصد کاربران

طبق نتایج یک نظرسنجی، حدود ۲۵درصد از کاربرانی که قصد ارتقای ویندوز۱۰ به ویندوز۱۱ را دارند، به‌دلیل عدم‌برخورداری رایانه‌شان از حداقل مشخصات سخت‌افزاری لازم برای نصب این ویندوز، امکان انجام آن را ندارند. از سوی دیگر وب‌سایت پی‌سی گیمر هم نوشته است مایکروسافت با این شرط که همه دستگاه‌هایی که مایل به ارتقا به ویندوز ۱۱ هستند نیاز به پشتیبانی از راهکار امنیتی TPM ۲.۰ دارند، با انتقاد‌های بسیاری روبه‌رو شده است.

دردسرهای ویندوز ۱۱ برای کاربران

دلیل چنین کاری هم این است که شرکت، امنیت کلی جدیدترین سیستم‌عامل خود را بدین شکل بهبود می‌بخشد. بسیاری از رایانه‌ها حتی با داشتن سخت‌افزار قدرتمند نمی‌توانند از TPM ۲.۰ پشتیبانی کنند و این بدان معنی است که تنها رایانه‌های چند سال گذشته با پردازنده‌های بعد از نسل ۸ اینتل به‌طور رسمی حداقل الزامات ویندوز ۱۱ را دارند. به‌عبارت ساده‌تر اگر سخت‌افزار‌های رایانه شما جدید نباشد، از ویندوز ۱۱ هم به‌صورت راحت و رسمی خبری نخواهد بود!

ترفند‌های خود مایکروسافت!

در میان این همه معضل، شرایط گویا کمی تغییر داشته است، زیرا مایکروسافت نحوه ارتقای دستگاه‌های ویندوز ۱۰ موجود به ویندوز ۱۱ را بدون رعایت حداقل الزامات کامل سیستم نشان داده است. به‌طور خاص، نحوه ارتقا به ویندوز ۱۱ بدون داشتن پشتیبانی TPM ۲.۰ توضیح داده شده است. با این حال شما هنوز به پشتیبانی از TPM ۱.۲ احتیاج دارید، اما این موضوع تراشه‌های بسیار بیشتری را پوشش می‌دهد. باید مطمئن شوید که TPM ۱.۲ را در BIOS خود روشن کرده‌اید. با این فرض که سایر شرایط سخت‌افزاری را برآورده کرده باشید.

دردسرهای ویندوز ۱۱ برای کاربران

یعنی پردازنده شما یک گیگاهرتز یا سریع‌تر با ۲ یا بیشتر هسته در پردازنده سازگار ۶۴ بیتی یا SoC (سیستم روی تراشه) باشد و حافظه رم ۴ گیگابایتی داشته باشید، دست‌کم ۶۴ گیگابایت فضا برای ذخیره‌سازی و همچنین سیستم UEFI خواهید داشت. با این حال به‌روزرسانی فوری توصیه نمی‌شود، چراکه ویندوز ۱۱ با وجود اینکه ویژگی‌های برجسته‌ای دارد، اما همیشه در ابتدای هر برنامه جدیدی، ایراد‌ها و مشکلاتی وجود دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اصلا نیازی نیست به این اپدیت ها فقط دنیال پول اند سخت افزاری مجبور بشی بخری الان ویندوز 7 راحت با برنامه های همون سال کار خودشو میکنه

      پاسخ ها

      • پور مشوق پور

        دقیقاً بنظر من با این شرایط ویندوز ۷ انتخاب خوبیه...

      • بدون نام

        تو ویندوز سون بزن تو که از امنیت چیزی نمیدونی

    • mehdi

      هر سال یه ویندوز میده بیرون هر سال از سال قبل آشغال تر

    • setareh

      منی که لپ تاپ ام سالمه و مشکلی هم باهاش ندارم چرا باید عوضش کنم خب ! هرچند میگن بعدا راه حلی براش پیدا میشه !

    • بدون نام

      من هنوز ویندوز ۷ دارم هنوز یه ۱۰ نرسیدم چه برسه به ۱۱

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج