۱۱۵۹۸۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

نیکول کیدمن از فستیوال شانگهای جایزه گرفت

نیکول کیدمن و جیانگ ون در هفدهمین سالگرد فستیوال فیلم شانگهای جایزه افتخاری دریافت کردند.

خبرگزاری مهر: در حالی که بیش از ۴۰۰ چهره شناخته شده بین‌المللی و محلی فیلم های سینمایی وارد مرکز اقتصادی چین شدند تا در هفدهمین فستیوال بین المللی فیلم شانگهای شرکت کنند، افتتاحیه این مراسم روز چهاردهم ماه ژوئن برگزار شد.

نیکول کیدمن جایزه افتخاری همکاری ویژه اش را از دستان هیو گرانت و جان وو دریافت کرد و کین یی هنرمند چینی نیز جایزه افتخاری این جشنواره را به جیانگ ون به خاطر همکاری ویژه وی در فیلم و سینمای چین اهدا کرد.

ریاست گروه داوری این جشنواره امسال برعهده گونگ لی بازیگر است و اعضای گروه داوری شامل پیمان معادی بازیگر ایرانی، ایم سانگ-سو کارگردان کره ای، سالی پاتر کارگردان بریتانیایی، لون شرفیگ کارگردان دانمارکی، لیو جی کارگردان چینی و شونجی ایوایی کارگردان ژاپنی هستند.

از ایران فیلم «برف» ساخته مهدی رحمانی در بخش رقابتی این جشنواره به نمایش در می آید. رویا تیموریان، افشین هاشمی، محمدرضا غفاری و آناهیتا افشار بازیگران این فیلم هستند که در سی‌ و دومین دوره جشنواره فیلم فجر نیز به نمایش درآمد.

نیکول کیدمن از فستیوال شانگهای جایزه گرفت

از دیگر افرادی که در مراسم افتتاحیه حضور داشتند می توان به کیرستن دانست، جان کیوزک، هیدن کریستنسن، ژان ژاک آنو کارگرادن فیلم «توتم گرگ»، یوکیسادا آیسائو و همچنین بازیگران شناخته شده کره ای مانند رین، سان تا-یونگ و سونگ سیونگ-هیون اشاره کرد. جکی چان، نیکولاس سه، تونی لونگ، نینگ هائو، لی بینگبینگ و گائو یوآن یوآن نیز از جمله ستارگان محلی حاضر بودند.

وقتی که فستیوال فیلم پکن از چهار سال پیش شروع به کار کرد، فستیوال فیلم شانگهای سلطه کامل خود بر صحنه سینمایی چین را از دست داد، اما بعدهای بین المللی این فستیوال هنوز هم به عنوان نماینده ای از چین، دومین بازار بزرگ فیلم جهان پابرجای مانده است.

از جمله مسئولان رسمی صنعت سینما که در این مراسم حضور داشتند می توان به لیو چونینگ مدیر گروه رسانه ای دیجیتال علی بابا، یو دانگ مدیر کمپانی بونا، ژیانگ یانمینگ مدیر کمپانی چاینا لاین، رن زونگلون رییس گروه فیلم شانگهای و جفری چان مدیر کمپانی کارگاه پخش اشاره کرد. مدیران اجرایی خارجی نیز در این مراسم حضور داشتند که از آن ها می توان به جو آگویلار رییس تهیه کمپانی اورینتال دریم وورکس، بنت پوزیل از بانک شرقی غربی و رایان کاوانا از کمپانی رلتیویتی اشاره کرد.

این فستیوال با فیلم کلاسیک ترمیم شده «دو خواهر صحنه» محصول سال ۱۹۶۴ آغاز شد که داستان دو بازیگر را در دوران قبل از انقلاب چین نشان می دهد. «ترنسفورمرز: عصر نابودی» خاتمه‌بخش این فستیوال خواهد بود.

۱۵ فیلم در بخش رقابتی برای دریافت جایزه جام طلایی تلاش می کنند که از جمله آن ها می توان به فیلم روان شناختی «الایزا گریوز» ساخته برد اندرسون با بازی کیت بکینسیل و جیم استرجس، فیلم اکشن کره ای یون هونگ-سونگ به نام «هدف»، «پیکان مقدس» ساخته پیما سدن فیلمساز اهل تبت و داستان بقا در جنگل جنگ جهانی دوم ارون ویلسون با نام «سایبان» اشاره کرد. فیلم‌های «دوباره آغاز کن» ساخته جان کارنی، «داستان مورچه ها»ی مصطفا سرور کارگردان بنگلادشی و «دیپلماسی» ساخته ولکر اشلوندورف نیز در بخش رقابتی حضور دارند.

به گفته سازمان‌دهندگان این فستیوال، بیش از ۳۰۰ فیلم در بخش پانوراما فیلم این جشنواره به نمایش درمی‌آیند و حدود ۱۰۰۰ فیلم نیز در ۳۵ سینمای مختلف پخش می شوند.

فستیوال فیلم شانگهای از روز چهاردهم ژوئن آغاز شده و تا بیست و دوم ادامه خواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج