جاباما
۱۱۵۹۹۰۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

۶.۵درصد مدارس کشور تخریبی است

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به عملکرد خیرین مدرسه ساز و سازمان نوسازی در موضوع مدارس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی گفت: اکنون میانگین مدارس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی به ۱۹.۲ درصد کاهش یافته؛ این آمار در سال ۸۴ حدود ۷۰ درصد و در سال ۹۵ حدود ۳۰ درصد بود. از آمار ۱۹.۲ درصدی، حدود ۶.۵ درصد مربوط به مدارس تخریبی است و نشان می‌دهد که دغدغه‌های ما در این حوزه کاهش یافته است.

ایسنا: رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به عملکرد خیرین مدرسه ساز و سازمان نوسازی در موضوع مدارس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی گفت: اکنون میانگین مدارس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی به ۱۹.۲ درصد کاهش یافته؛ این آمار در سال ۸۴ حدود ۷۰ درصد و در سال ۹۵ حدود ۳۰ درصد بود. از آمار ۱۹.۲ درصدی، حدود ۶.۵ درصد مربوط به مدارس تخریبی است و نشان می‌دهد که دغدغه‌های ما در این حوزه کاهش یافته است.

مهراله رخشانی‌مهر در همایش تکریم خیرین مدرسه‌ساز خارج از کشور با اشاره به میزان مشارکت خیرین مدرسه‌ساز گفت: میزان مشارکت خیرین طی سال های ۹۲ تا ۹۶ ثابت بود و از سال ۹۶ رشد تصاعدی به خود گرفت تا سال ۹۹ که به بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی افزود: طرح آجر به آجر نیز طی دوسال اخیر به اجرا درآمده و مشارکت دانش آموزان و عموم مردم با کمک های خرد از ۱۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومان را اجرا کردیم و یک میلیون و ۱۱۷ هزار نفر در سال گذشته در این طرح مشارکت کردند. امسال نیز پویش ملی به رنگ مدرسه طراحی و اجرا شد که بنا شده دانش آموزان نقاشی هایی در موضوع درس تهیه و ارسال کنند که جوایزی به آنها اهدا می شود. ۳۵ هزار دانش آموز نقاشی های خود را ارسال کرده‌اند که به ازای آنها مدارسی ساخته می شود و به خوبی در حال پیشرفت است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به عملکرد خیرین مدرسه ساز و سازمان نوسازی در موضوع مدارس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی گفت: اکنون میانگین مدارس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی به ۱۹.۲ درصد کاهش یافته است. این آمار در سال ۸۴ حدود ۷۰ درصد و در سال ۹۵ حدود ۳۰ درصد بود. از آمار ۱۹.۲ درصدی، حدود ۶.۵ درصد مربوط به مدارس تخریبی است و نشان می‌دهد که دغدغه‌های ما در این حوزه کاهش یافته است.

وی افزود: ما امروز دغدغه مدارس سنگی را داریم که حدود ۴۰۰۰ مورد است؛ مدارس یک کلاسه با جمعیت زیر ۱۵ نفر تعداد دانش آموزانش در طول سال متغیر است چون عمدتا از عشایر هستند. مسئله مدارس یکجانشین را حل کرده ایم، اما این مدارس سنگی عمدتا مدارس کوچ‌رو و عشایری هستند که باید برایشان تدبیری کنیم. باید با کمک خیرین تامین اعتباری کرده و آنها را جمع کنیم.

رخشانی مهر ادامه داد: هرچند ممکن است این مدارس عمر کوتاهی داشته باشند و عشایر چندسال بعد از آن منطقه عبور نکنند، با این حال معتقدیم حق دانش‌آموز است که سقفی بالای سر داشته باشد ولو شده کانکس هایی را جایگزین کنیم که از ویژگی‌های مناسبی برخوردار باشند. عمده مدارس کم‌جمعیت و خالی از جمعیت مدارسی هستند که در این مناطق واقع شده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج