جاباما
۱۱۵۹۹۷۳
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

زنی که در بازی امشب انگلیس تاریخ‌ساز شد

کاترینا مونزول، داور زن اوکراینی امشب اتفاقی تاریخی در دنیای فوتبال را رقم زده است.

ورزش سه: کاترینا مونزول، داور زن اوکراینی امشب اتفاقی تاریخی در دنیای فوتبال را رقم زده است.

دیدار امشب مرحله مقدماتی جام جهانی بین دو تیم انگلیس و آندورا از یک جنبه تاریخی خواهد بود، زیرا برای اولین بار سه زن کل تیم داوری این مسابقه را تشکیل خواهند داد. کاترینا مونزول، داور اوکراینی قضاوت این دیدار را بر عهده دارد و هموطنانش مرینا استریلتسکا و سویتلانا گروشکو کمک داوران این بازی هستند. همچنین استفانی فراپارت از فرانسه، مسئول کمک داور ویدئویی است.

مونزول ۴۰ ساله یک داور مشهور بین المللی است که بیش از ۱۶ سال داور مسابقات بین المللی بوده و در مسابقات قهرمانی زنان اروپا و مسابقات جهانی قضاوت کرده است. مونزول از سال ۲۰۱۶ در لیگ برتر اوکراین فعالیت کرده و اولین داور زن در بالاترین سطح فوتبال مردان در این کشور لقب گرفت.

در ژانویه ۲۰۲۰ مونزول جایزه بهترین داور از سوی فدراسیون این کشور را از آن خود کرد. او همچنین وقتی قضاوت دیدار بین اتریش و جزایر فارو را در مارچ امسال بر عهده گرفت، تبدیل به دومین داور زنی شد که در بازی های انتخابی جام جهانی مردان داوری کرده است. فراپارت که روز قبل از آن دیدار بازی بین هلند و لتونی را قضاوت کرده بود، اولین لقب گرفت.

مونزول و فراپارت دو داور زنی هستند که در بالاترین سطح فوتبال در کشورهای خود مشغول به کار شده و در اوایل سال جاری توسط پیرلوئیجی کولینا، داور افسانه ای ایتالیا نیز مورد ستایش قرار گرفتند.

رئیس کمیته داوران فیفا و عضو کمیته داوران یوفا گفت: "اگرچه آنها در گذشته در مسابقات مهم مردان در کشور خود نیز داوری کرده بودند، اما قضاوت برای اولین بار در مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال اتفاقی ویژه و افتخارآمیز است. آنها در سالهای اخیر به سختی تلاش کرده و به این دلیل به عنوان داور این مسابقات انتخاب شده اند."

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج