۱۱۶۰۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

یک تیر و دو نشان یحیی؛ آتش‌بس در ال‌کلاسیکو؟

سفر سپاهان به تهران و در نخستین گام، برگزاری بازی تدارکاتی با تیم پرسپولیس برای دوستداران این تیم اصفهانی چندان خوشایند نبود. با چرخی در فضای مجازی یا نگاهی به برخی سایت‌های هواداری به‌راحتی متوجه می‌شوید که برخی هواداران سپاهان از این حرکت محرم نویدکیا استقبال نکرده و حتی معترض شدند.

فرهیختگان: هنوز آن بازی جنجالی تیم‌های سپاهان و پرسپولیس را یادمان نرفته است؛ همان بازی که در پایان حواشی زیادی به‌همراه داشت و در هر ثانیه آن جرقه‌ای رخ می‌داد. جرقه‌ای که سرانجام دو تیم را به آتش کشید و درنهایت احکام کمیته انضباطی نقره‌داغ‌شان کرد. اتفاقات آن بازی در اصل نماد اختلافی پنهانی بود که سال‌ها وجود داشت و بالاخره در این بازی نمایان شد و خود واقعی تنفرها را به رخ کشید. حالا دو تیم سپاهان و پرسپولیس علاوه‌بر محرومیتی که شامل بازیکنان و برخی اعضای این باشگاه شد، از میزبانی مقابل یکدیگر در لیگ پیش‌رو نیز محروم هستند.

در چنین شرایطی کمتر کسی فکر می‌کرد دو تیم قبل از شروع فصل اینچنین دوستانه به مصاف هم بروند، ولی گویا مربیان دو تیم بنای آشتی را گذاشته یا حداقل این‌طور وانمود می‌کنند. در چنین شرایطی این بازی تدارکاتی هرچند در ظاهر و پشت درهای بسته در آرامش و به دوستانه‌ترین شکل ممکن برگزار شد، ولی تبعات زیادی بین هواداران دو تیم داشت. پرسپولیسی‌ها از تقابل شهریار مغانلو با تیم‌شان در لباس سپاهان گله داشتند و سپاهانی‌ها از سفر تیم‌شان به تهران و تقابل با رقیب دیرینه می‌نالیدند. با این‌حال اعضای دو تیم به اندازه کافی برای برگزاری این بازی دلیل داشتند؛ دلایلی که حواشی زیادی در فضای مجازی ایجاد کرد.

سپاهان به پرسپولیس کمک کرد؟

سفر سپاهان به تهران و در نخستین گام، برگزاری بازی تدارکاتی با تیم پرسپولیس برای دوستداران این تیم اصفهانی چندان خوشایند نبود. با چرخی در فضای مجازی یا نگاهی به برخی سایت‌های هواداری به‌راحتی متوجه می‌شوید که برخی هواداران سپاهان از این حرکت محرم نویدکیا استقبال نکرده و حتی معترض شدند. آنها می‌گویند چرا باشگاه سپاهان باید پیش از بازی مهم تیم پرسپولیس مقابل تیم الهلال در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به‌عنوان حریف تدارکاتی این تیم به میدان رفته و به این رقیب قدیمی کمک کند؟ باشگاه سپاهان هیچ موضعی درقبال این ادعا که بسیاری از هواداران را درگیر خود کرده نشان نمی‌دهد و هیچ‌یک از اعضای باشگاه تاکنون واکنشی به این موضوع نشان نداده‌اند.

هرچند در این مورد تلاش کردیم با آنها گفت‌وگو کنیم، ولی تنها مدیر روابط عمومی این باشگاه پاسخگو بود و البته ادعا کرد آنچه از واکنش هواداران نسبت‌به این بازی می‌گیرد خوب است و هرچند منکر برخی مخالفت‌ها نشد ولی عنوان کرد اغلب بازخورد‌هایی که در فضای مجازی دریافت کرده راضی‌کننده بوده و هواداران دو تیم از این بازی و آشتی دو تیم راضی هستند.

علی ناظری به «فرهیختگان» گفت: «من نمی‌دانم واقعا سپاهان به پرسپولیس کمک کرده یا نه! از کامنت‌هایی که هواداران می‌گذارند می‌توان فهمید خیلی‌ها از این شرایط راضی هستند. پرسپولیس قبل از بازی با الهلال به تیمی که قدرت کافی داشته باشد و بتواند مقابل پرسپولیس بازی کند نیاز داشت. تیمی جز سپاهان که پرسپولیس بتواند مقابلش اهداف تاکتیکی خود را پیاده کند وجود نداشت. به همین دلیل نویدکیا پیشنهاد یحیی را پذیرفت که مقابلش دیداری دوستانه داشته باشد.»

سیستم نویدکیا برپایه سیستم الهلال؟

بازخوردهای منفی به این بازی تنها به‌دلیل سفر سپاهان به تهران و بازی با تیم پرسپولیس نبود، بلکه شایعه شده است سیستمی که نویدکیا در این بازی به کار برد، سیستم تیم سپاهان نبود. این‌طور می‌گویند که یحیی در تماسی با محرم از او خواسته تا در بازی تدارکاتی مقابل پرسپولیس از سیستم تیم الهلال استفاده کند و نویدکیا هم قبول کرده است. درنتیجه همین تغییر سیستم، تیم سپاهان در این بازی با حساب ۳ بر یک شکست خورد. برخی نزدیکان یحیی اما تاکید دارند سپاهان با سیستم الهلال بازی نکرده است. این شکست سنگین هرچند در بازی تدارکاتی رخ داد، اما عصبانیت هواداران سپاهان را به‌همراه داشت.

شاید این حواشی هم درنتیجه همین عصبانیت‌ها به‌وجود آمده باشد. در اصل سپاهان اگر به‌دلیل استفاده از سیستمی جز آنچه در این مدت با بازیکنان تمرین کرده است به مصاف پرسپولیس رفته باشد چنین شکستی طبیعی به‌نظر می‌رسد. کمااینکه نتیجه هیچ بازی تدارکاتی ملاکی بر خوب و بد بودن تیمی نیست و عیار واقعی تیم‌ها در بازی‌های رسمی مشخص می‌شود. ناظری نمی‌خواهد در این خصوص اظهارنظر کند، اما ادامه می‌دهد: «نویدکیا قبل از سفر و وقتی اصفهان بود گفت که پرسپولیس نماینده ایران است و با الهلال بازی دارد و یحیی از او خواست کمکش کند و یک بازی دوستانه برگزار شود و او هم قبول کرد.» با این‌حال سپاهانی‌های معترض، دلیل شکست تیم‌شان را همین تغییر سیستم می‌دانند؛ تغییر سیستمی که اگر واقعی باشد، در شرایط اختلاف بین دو تیم و مخصوصا هواداران‌شان، کاری فداکارانه از نویدکیا خواهد بود، هرچند با شناختی که از این مربی داریم چنین رفتارهایی از او سرمی‌زند.

تدبیر یحیی و محرم برای پایان تنش‌ها

از حواشی این بازی و حضور پررنگ و زودهنگام شهریار مغانلو در تقابل با پرسپولیس که بگذریم، این بازی خیلی حرف‌ها برای گفتن داشت. تقابل دو تیمی که به‌دلیل بدرفتاری و به‌جهت شماتت کمیته انضباطی حق میزبانی از هم را ندارند می‌تواند نقطه‌عطف این بازی باشد. مربیان دو تیم شاید می‌خواهند این دعوای چندساله را تمام کنند. نویدکیا و گل‌محمدی هردو از باسیاست‌ترین و در عین‌حال کاربلدترین مربیان لیگ ما هستند. اما این دلیل نمی‌شود به بهانه لج و لجبازی، خود را فدای دعوای دو تیم فوتبال کنند. آنها نه اینکه عاشق تیم‌شان نباشند، ولی می‌توانند یک‌بار برای همیشه با عادی جلوه دادن تقابل این تیم‌ها به جنجال مسخره‌ای که ریشه‌هایی هوچی‌گرایانه دارد پایان دهند. بدون شک هم سپاهان می‌توانست در این اردو حریف تدارکاتی دیگری برای خود پیدا کند و هم حریف برای آماده‌سازی پرسپولیس قبل از مصاف با الهلال زیاد بود، اما تقابل این‌دو در این برهه حساس نوید آشتی می‌داد.

گویا دو تیم قصد دارند از تنش‌ها کاسته، فصل آرامی را برای خود رقم بزنند. بدون شک در آستانه هفته دوازدهم که سپاهان میزبان پرسپولیس است، سازمان لیگ وارد عمل شده و زمین بی‌طرفی را برای تقابل دو تیم معرفی خواهد کرد، ولی همین شرایط خود به اندازه کافی حساس و پراسترس است. از این‌رو دو تیمی که برای قهرمانی رقابت سختی را پیش‌رو دارند می‌توانند با کم کردن تنش‌ها برای رقابت سالم و در عین‌حال پرهیجان و بدون استرس تلاش کنند.

به هرحال باشگاه سپاهان از این شرایط راضی است؛ چراکه ناظری می‌گوید: «شاید این یک راهکار برای تمام شدن تنش‌های قبلی باشد. آنچه من می‌بینم، این است که فشاری در اصفهان وجود ندارد و اصلا مشکلی نیست.» این آن‌چیزی است که مربیان دو تیم می‌خواهند و با برگزاری این بازی به بازیکنان‌شان القا کردند. احتمالا بازی بعدی دو تیم در هر زمینی که باشد، آن حساسیت گذشته را نخواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • *عشق است؛ پرسپولیس ایران*♥️♥️♥️♥️ ♥️♥️

      واقعا کارشان شایسته بود‌‌..و من بعنوان یک هوادار تبریک میگم به هردو سرمربی دوست داشتنی...امیدوارم به موفقیت شما..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج