۱۱۶۰۰۷۳
۱۵ نظر
۵۰۰۲
۱۵ نظر
۵۰۰۲
پ

مشابهت مخالفان واکسن کرونا با منکران ایدز

در مطلب زیر رشته توئیتی از یک اکانت به نام «mojotakhte» را آورده‌ایم که مشابهت مخالفان واکسن کرونا با منکران ایدز روایت می‌کند.

برترین‌ها : در مطلب زیر رشته توئیتی از یک اکانت به نام «mojotakhte» را آورده‌ایم که مشابهت مخالفان واکسن کرونا با منکران ایدز روایت می‌کند.

ایشون که میبینید آقای پیتر دوسبرگ زیست شناس مولکولی آمریکایی در دانشگاه برکلیئه. تا اینجا همه چی زیبا و علمی به نظر میرسه. درسته؟ اما جالبه بدونید ایشون پدر جنبش انکار ایدز به حساب میان.

مشابهت مخالفان واکسن کرونا با منکران ایدز

آقای دوسبرگ از اواخر دهه ۸۰ مقاله‌هایی منتشر کرده که مدعی شده که ویروس HIV هیچ ضرری برای بدن انسان نداره و این دارو‌های ضدویروسی هستند که باعث مرگ بیماران مبتلا به ایدز میشن. معروف‌ترین کتاب دوسبرگ کتاب اختراع ویروس ایدز به حساب میاد.

مشابهت مخالفان واکسن کرونا با منکران ایدز

ما داستان همینجا تموم نمیشه. سال ۱۹۹۹ Thambo Mbeki در انتخابات پیروز شد و جانشین نلسون ماندلا شد. آقای امبکی که فاز ضدآپارتایدی داشت با استناد به حرف‌های دوسبرگ و رفقاش اومد گفت ایدز تبلیغات آمریکایی هاست تا به ما دارو بفروشن...

مشابهت مخالفان واکسن کرونا با منکران ایدز

و ما نیازی به دارو‌های ایدز نداریم؛ و این دارو‌ها «سم» هستند و ما نیاز به آب و غذای سالم داریم.پس از این خطبه‌های پرشور ورود دارو‌های ضد رتروویروسی در آفریقای جنوبی ممنوع شد. همچنین حمایت از کلینیک‌های پیشگیری از انتقال ایدز متوقف شد.

مشابهت مخالفان واکسن کرونا با منکران ایدز

حتی نوزادان مبتلا به ایدز نیز دارویی برای مبارزه با این بیماری نداشتن، اما خب حالا که دارو ندارن چجوری بیماران رو درمان کنن؟ الان میگم امبکی Manto Tshabalala-Msimang رو به عنوان وزیر بهداشت معرفی کرد.

مشابهت مخالفان واکسن کرونا با منکران ایدز

وزرات بهداشت تحت کنترل مسمانگ اعلام کرد به جای خوردن این دارو‌های «سمی» از سیر، چغندر، آب لیمو برای درمان ایدز استفاده کنید. همین توصیه‌های باحال آقای مسمانگ باعث شد که بهش لقب با مسمای «دکتر چقندر» رو بهش بدن.

سیاست‌های دولت امبکی باعث مرگ بیش ۳۶۵۰۰۰ نفر در اثر ابتلا به ایدز شد. سال ۲۰۰۸ پس از اینکه Kgalema Motlanthe جانشین امبکی شد، به نیویورک تایمز اعلام کرد که «دوران انکار در آفریقای جنوبی به سر رسیده است»، اما باز هم به نظر به طور کامل موضوع در آفریقای جنوبی حل نشده.

مشابهت مخالفان واکسن کرونا با منکران ایدز

شاید فکر کنید عقاید دوسبرگ فقط برروی سیاستمداران نادان اثر گذاشته و پزشکان و بیولوژیستا همه بر اشتباه بودن نظر آقای دوسبرگ متفق القول‌اند. اما اینطور نیست.

کری مالیس کاشف واکنش PCR و مخترع تست PCR که اختراعش نقش اصلی را در کنترل پاندمی HIV و COVID-۱۹ داشت و برنده نوبل ۱۹۹۳ هم بود از خداوندگاران شبه علم بود.

مشابهت مخالفان واکسن کرونا با منکران ایدز

آقای مالیس به تغییرات اقلیمی باور نداشت و پاره شدن لایه اوزون رو دروغ میدونست. اما به طالع بینی و اینکه یه دی ماهی خاص به حساب میاد رو به شدت قبول داشت. مالیس وجود ایدز رو هم انکار میکرد یه فان فکت اینکه آقای مالیس به LSD معتاد بود و معتقد بود LSD باعث کشف PCR شده

مشابهت مخالفان واکسن کرونا با منکران ایدز

همه اینا رو گفتم که بگم: این علمه که به دانشمند ارزش میده نه دانشمند به علم. درباره بهداشت عمومی:اول به WHO بعد به FDA و CDC و NIH و آژانس دارویی اروپا و بعد از اون به وزارت بهداشت اعتماد کنید و انقدر ویدیو‌های عمه فی فی و خاله زی زی و فلان دکتر تو تلویزیون رو پخش نکنید.

مشابهت مخالفان واکسن کرونا با منکران ایدز

چیزی که علم رو از شبه علم جدا میکنه روش علمیه. نه ابزار و نتایج؛ و درنهایت اینکه امیدوارم وزارت بهداشت بدونه که چقدر استنادپذیریش در سلامت عمومی جامعه مهمه.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همیشه از این آدمای متوهم بوده .

    • بدون نام

      اینا هیچ ارتباطی با هم ندارن لطفا خلط مبحث نکنید ، روزانه کشته ها را پس از تزریق واکسن جلو چشماتون هستند ، چشمها رو باز کنید

      پاسخ ها

      • نیما

        برای اینکه در اوج شیوع کرونا به مردم واکسن زدن و کسانیکه کرونای خفیف و ناشناخته داشتن با دریافت واکسن به نوع شدیدش دچار شدن

      • عاطفه

        دو ماه پیش که واکسن هنوز وارد نشده بود به مقدار زیاد کشته های کرونایی از مرز 700 نفر گذشتن
        شما یادت نمیاد

      • بدون نام

        اتفاقا میزان کسانی که واکسن زدند و فوت نکردند در مقابل کسانی که واکسن نزدند و فوت کردند هم رو به روی چشمان ما هست. در همان آمریکایی که اوضاع ابتلا و فوتی فاجعه باری داره ، بعد از واکسیناسیون آمار فوتی نصف شده اما آمار ابتلا تفاوت چندانی نکرده و این یعنی واکسن فوتی ها رو نصف کرده

      • بدون نام

        اره راست ميگى واكسن بده همون عنبرنسا خوبه

    • بدون نام

      جلوی جهل رو نمیشه گرفت یک عده بی مغز خودشیفته هستن که همیشه مخالف هستن و تعدادی جاهل تر از خودشون هم دنباله روشون میشن
      هنور هم تو کشور های پیش رفته دنیا جاهل های شیک پوشی داریم که مخالف واکسن های بدو تولد هستن و اون واکسن ها رو مضر و حتی تابع کننده انسان ها در برابر سیاست مدار ها میدونن همون مزخرفاتی که در مورد واکسن کرونا گفتند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرادی هم بی ادب همیشه هستند به جای پاسخگویی در شان خودشون حرف میزنن

    • کماندار

      نه به واکسن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه به واکسن چینی روسی و ایرانی

    • شوکر

      چ متن خوبی دست نویسنده دردنکنه

    • ما

      فقط گذشت زمان مشخص می کنه کدوم قسمت یافته های بشری واقعا علم است و در کدام بخش بشر به شدت به بیراهه رفته. همچنان که یافته های علمی تردید ناپذیر در گذشته الان به راحتی رد شده اند . پس زیاد مطمئن نباشید حتی به who! می تونید ادعا کنید سازمان بهداشت جهانی کاملا فارغ از منافع و سوگیری های سیاسی است ؟

    • بدون نام

      کلمه نادان رو از هر طرف بخونی نادان است

      پاسخ ها

      • مرید

        به خاطر این کشف تاریخی تو باید جایزه نوبل بگیری مریدتم دانشمند

    • بدون نام

      خل وچل بین دانشمندان وجودداشته!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج