۱۱۶۰۲۱۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

جمهوری‌خواهان ترامپ را نمی‌خواهند؟

جمهوریخواهان از ترس باخت در انتخابات میان دوره ای سال ۲۰۲۰ نمی خواهند ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری آینده اعلام حضور کند.

جماران: اغلب سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی نمی‌خواهند دونالد ترامپ برای حضور در انتخابات ۲۰۲۴ اعلام حضور کند و می‌ترسند اعلام این موضوع به خصوص قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲، به نامزدی آن‌ها برای حضور مجدد در سنا لطمه بزند.

جمهوری‌خواهان سنا به استثنای چند نفر امیدوارند دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق این کشور قصد خود برای شرکت دوباره در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام نکند.

جمهوری‌خواهان ترامپ را نمی‌خواهند؟

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، این سناتورهای جمهوری‌خواه قطعاً نمی‌خواهند ترامپ پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ اعلام حضور کند، زیرا می‌ترسند امید آن‌ها برای پیروزی مجدد در سنا را از بین ببرد.

طبق این گزارش، به طور کلی، آن‌ها عموماً مایل به حضور او در انتخابات سال ۲۰۲۴ به دلیل سابقه موفق وی در رابطه با رأی‌دهندگان مستقل و سرگردان نیستند.

چندین سناتور جمهوری‌خواه که خواهان ناشناس ماندن برای صراحت کلام در خصوص ترامپ شدند، گفتند که نمی‌خواهند وی به عنوان پرچمدار حزب بازگردد.

یک سناتور جمهوری‌خواه که معتقد است دیدگاه وی به طور گسترده در کنفرانس حزب جمهوری‌خواه عمومیت دارد، گفت: من فکر می‌کنم شرایط ما بهتر است وقتی او بخشی از هیچ داستانی نیست.

به نوشته هیل، این قانون‌گذار با اشاره به اولین اقدام ترامپ علیه بایدن که بسیاری از سناتورهای جمهوری‌خواه آن را فاجعه تلقی کردند و تأثیر او بر مشارکت رای‌دهندگان جمهوری‌خواه در انتخابات دور دوم جورجیا، افزود: او خودشیفته بالینی است. او در مناظره با بایدن انتخابات را کنار گذاشت و از روی کینه سنا را کنار گذاشت.

طبق گزارش وبگاه هیل وابسته به کنگره آمریکا، یک چیز کاملاً واضح است و آن این است که اکثر سناتورهای جمهوری‌خواه معتقدند اعلام حضور ترامپ قبل از انتخابات میان دوره‌ای، به آن‌ها آسیب می‌رساند و جمهوری‌خواهان در خصوص شانس خود در انتخابات میان‌دوره‌ای اگر رقابت تنها بر دستورکار و سابقه بایدن با توجه به کاهش میزان رضایت از عملکرد وی متمرکز باشد، حس خوبی دارند.

برخی سناتورهای جمهوری‌خواه پیش‌بینی می‌کنند که ترامپ کاندیدا می‌شود زیرا او توجه زیادی را به خود جلب می‌کند و شانس زیادی برای برنده شدن در نامزدی حزب در سال ۲۰۲۴ دارد. برخی دیگر فکر می‌‌کنند او نمی‌خواهد ریسک شکست مجدد در مقابل بایدن را داشته باشد یا ممکن است آنقدر سالم نباشد که بتواند یک کارزار انتخاباتی طاقت‌فرسای دیگر را پشت سر بگذارد.

به نوشته هیل، بسیاری از جمهوری‌خواهان سنا ترامپ را مسئول از دست دادن اکثریت خود می‌دانند. دموکرات‌ها در ماه ژانویه در هر دو رقابت سنا در جورجیا به شکلی غیرمنتظره پیروز شدند و این اتفاق پس از آن افتاد که ترامپ به طور علنی در خصوص تقلب در شیوه رای‌گیری این ایالت موضع گرفت که باعث کاهش شور و شوق رای‌دهندگان جمهوری خواه در آستانه دور دوم انتخابات شد.

در نتیجه، جمهوری‌خواهان سنا از خواندن گزارش هفته گذشته در واشنگتن پست مبنی بر این که ترامپ می‌خواهد کارزار انتخاباتی خود در سال ۲۰۲۴ را اعلام کند، خوشحال نشدند.

سناتور «لیندسی گراهام» نزدیکترین متحد ترامپ در سنا که چند هفته پیش با رئیس‌جمهور سابق گلف بازی کرد، به هیل گفت که وی بی‌صبرانه منتظر است تا وارد رقابت شود.

به گزارش العالم، گراهام اذعان داشت که ممکن است در اعلام زودهنگام نامزدی ریاست‌جمهوری از سوی وی یک نقطه ضعف باشد و توضیح داد: هرچه زودتر وارد شود، بیشتر می‌توانند به او حمله کنند، اما همچنین می‌تواند پول بیشتری جمع کند.

گراهام که از معدود سناتورهای جمهوری‌خواه است که علناً از حضور دوباره ترامپ در کاخ سفید حمایت می‌کند، افزود: فکر می‌کنم او رئیس‌جمهور خوبی در ارتباط با چیزهایی است که من به آن‌ها اهمیت می‌دهم. او باید در سال ۲۰۲۰ با مشکلات کنار بیاید اما بله، من فکر می‌کنم او در حال حاضر مناسب‌ترین نامزد خواهد بود.

این در حالی است که رئیس جمهوری سابق آمریکا در یک گردهمایی از نوع انتخاباتی در ایالت «آیوا» به وضوح نشان داد که تمایل دارد برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور نامزد شود.

دونالد ترامپ که در جمع هزاران نفر از هواداران خود سخنرانی می کرد، شعار انتخاباتی اش برای آن سال را «عظمت را دوباره و دوباره به آمریکا بازمی گردانیم»، اعلام کرد.

وی اگرچه به طور رسمی از نامزدی اش برای انتخابات سال ۲۰۲۴ خبر نداد، اما با شوخی و خنده به نوعی شعار سیاسی انتخاباتی اش را نیز انتخاب کرد.

ترامپ گفت که شعار انتخاباتی جدید با شعار سال ۲۰۲۰ که «عظمت آمریکا را حفظ کنیم» بود، فرق دارد زیرا به اعتقاد وی آمریکا اکنون از جایگاه بالایی برخوردار نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج