۱۱۶۰۴۲۸
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

بیشترین جانباختگان تصادفات چه کسانی هستند؟

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه بانوان بیشتر از آقایان قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت و کمتر دچار سوانح ترافیکی می‌شوند، گفت: بیشترین کسانی که در کشور در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می دهند افراد ۱۸ تا ۳۵ سال و جامعه فعال کشور هستند.

ایرنا: رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه بانوان بیشتر از آقایان قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت و کمتر دچار سوانح ترافیکی می‌شوند، گفت: بیشترین کسانی که در کشور در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می دهند افراد ۱۸ تا ۳۵ سال و جامعه فعال کشور هستند.

سردار سیدکمال هادیانفر روز دوشنبه در سومین روز از هفته ناجا و در دومین همایش بانوان فرهنگیار ترافیک افزود: سالانه حدود ۱۶ تا ۱۷ هزار نفر در سوانح ترافیکی در کشور جان خود را از دست می دهند و زیان مالی ناشی از این حوادث، معادل هشت درصد از تولید ناخالص ملی است.

وی ادامه داد: تصادفات از جدی ترین معضلات کشور است و ۱۶ تا ۱۷ هزار جانباختگان حوادث ترافیکی برای کشور زیبنده نیست.

هادیانفر افزود: طبق آمارهای به دست آمده، بانوان بیشتر از آقایان قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت و کمتر دچار سوانح ترافیکی می شوند.

وی ادامه داد: از سال ۸۴ در پلیس راهور به یک چالش جدی دست پیدا کردیم و آن این بود که اگر می‌خواهیم توسعه انضباط داشته باشیم باید از ظرفیت‌های اجتماعی بهره ببریم.

سهم ۶۵ درصدی مردان و ۳۵ درصدی زنان در تصادفات

هادیانفر به نقش مادران و همسران در توسعه آموزش و فرهنگ اشاره کرد و گفت: نقش این افراد در همه زمینه‌ها انکارناپذیر است آمارها نشان می دهد که در تصادفات، ۶۵ درصد آقایان و فقط ۳۵ درصد خانم‌ها مقصر هستند و خانم ها بیشتر احتیاط کرده و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت می کنند.

۳۰ دستگاه در حوزه ترافیک مسئولیت دارند

وی درخصوص نقش سایر سازمان های مسئول در حوزه ترافیک گفت: ۳۰ دستگاه در حوزه ترافیک مسئولیت دارند اما تکالیفی که قانون به عهده آن ها گذاشته را کسی مطالبه نمی کند و جایی پرسیده نمی شود که چه کار موثری در وظیفه ای که در بحث ترافیک به آن ها محول شده انجام داده اند و نیاز است که جامعه در این خصوص مطالبه گری کند.

به گفته رئیس پلیس راهور، انضباط در هر کشور نشانه توسعه یافتگی است و همه نهادها باید به آن توجه زیادی داشته باشند چراکه یکی از با ارزش ترین کارها استفاده از خانم‌ها در حوزه انضباط ترافیکی و پیش گیری از تصادفات است.
هفته نیروی انتظامی از ۱۷ مهرماه با شعار پلیس مقتدر، قانونمدار و امین مردم آغاز و ۲۳ مهر ماه با شعار پلیس، ولایتمداری، حفظ ارزش‌ها و جامعه ایمانی به پایان می‌رسد.

براساس روزشمار هفته نیروی انتظامی، ۱۸ مهر ماه با عنوان پلیس هوشمند، مشارکت عمومی، انضباط اجتماعی و ۱۹ مهر ماه با عنوان پلیس خدمتگذار، سرباز فداکار و امنیت پایدار نامگذاری شده است.

۲۰ مهر ماه نیز با عنوان پلیس، امنیت اقتصادی، پشتیبانی تولید و مانع زدایی و ۲۱ مهر ماه نیز با عنوان پلیس، پیشگیری اجتماعی، آموزش همگانی و امنیت اجتماعی نامگذاری شده است.

روزهای ۲۲ و ۲۳ مهرماه نیز به ترتیب با عنوان پلیس، تلاش جهادی، ایثار و شهادت و پلیس، ولایت مداری، حفظ ارزش ها و جامعه ایمانی نامگذاری شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • لاکپشت آبی

      بیش فعالان عجول بیشترین تصادفو میکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج