۱۱۶۰۴۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

مدیرعامل بانک ملی: ۵۰ بدهکار بزرگ داریم

مدیرعامل بانک ملی گفت: ۵۰ بدهکار دانه درشت در کشور که به بانک ملی بدهکار هستند شناسایی شده‌اند و تلاش ما بر این است که معوقات این افراد که ۵۰ درصد کل تسهیلات و معوقات این بانک را شامل می‌شود هرچه سریع‌تر وصول شود.

خبرگزاری فارس: عبدالناصر همتی گفت: وضعیت مطالبات و بدهی بسیاری از دریافت‌کنندگان تسهیلات بسیار مطلوب نیست و این مشکلات به دلیل وضعیت اقتصادی نامناسب در دولت گذشته ایجاد شده به طوری که بسیاری از پروژه‌ها نیمه‌کاره باقی مانده و منابع مورد نظر نیز تامین نشده است.

او با بیان اینکه ما این مشکلات و پروژه‌های نیمه تمام را از روی سرمایه‌گذار بررسی می‌کنیم و آنهایی که به حق درگیر تولید و سرمایه‌گذاری شده است مشکلاتشان را حل می‌کنیم، گفت: امسال سال تقویت تولید است و تاکید رئیس جمهور بر این است تا این بخش بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و تقویت شود.

مدیرعامل بانک ملی با تبیین اقتصاد مقاومتی از منظر بانک ملی گفت: از نظر ما اقتصاد مقاومتی در سایه افزایش تولید امکان تحقق دارد و لازمه این کار نیز جذب سرمایه‌گذاری‌ها است و بانک نیز آماده همکاری در این زمینه است.

همتی یادآور شد: بخواهیم یا نخواهیم کشور ما بانک محور است و بانک‌ها در خدمت مردم هستند و آمادگی داریم در قالب تسهیلات سرمایه در گردش به این بخش تسهیلاتی را پرداخت کنیم.

این مسئول با اشاره به بدهی‌های کلان بانکی گفت: ما نیز معوقات سنگینی را به ارث برده‌ایم به طوری که بخشی از آنها به معنای واقعی در تولید سرمایه‌گذاری شده‌اند و که این واحدها به دلیل مشکلات اقتصادی و تحریم‌هایی که در این سال‌ها تحمیل شده است، توان پرداخت معوقات خود را ندارند.

عضو شورای اقتصادی دولت گفت: ما این واحدها را دسته‌بندی کردیم و فرصت لازم نیز به آنها داده شده تا به سرعت بدهی خود را پرداخت کنند به طوری که ما دانه به دانه با آنها مذاکره کردیم تا حداکثر همکاری را با بانک داشته باشند.

همتی ادامه داد: عده‌ای از این افراد از پرداخت معوقات خود امتناع دارند و حاضر نیستند در این زمینه همکاری کنند که قطعاً امورات مربوط به این افراد از طریق مراجع قضایی پیگیری شده و مطالبات خود را حتی به زور هم شده می‌گیریم.

او گفت: یکی از مشکلات ما این است که این افراد تسهیلاتی با نرخ سود پایین دریافت می‌کنند و فکر می‌کنند بازهم می‌توانند با این شرایط بدهی‌هایشان را تمدید و یا تکذیب کنند اما دیگر با نرخ سود پایین این امر برای بانک‌ها امکان‌پذیر نیست.

مدیرعامل بانک ملی یادآور شد: هزینه بانک‌ها در حال حاضر بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته و با نرخ‌های سابق نمی‌توان بدهی‌های آنها را تمدید کرد که ما تا دو ماه آینده تکلیف معوقات‌مان به ویژه معوقات دانه درشت را با همکاری قوه قضائیه تعیین می‌کنیم.

همتی در پایان گفت‌وگوی خود با بیان اینکه تعداد معوقات ریز و کمتر از مبالغ ۱۰ میلیون تومان بسیار زیاد است، گفت: حداکثر ۵۰ بدهکار دانه درشت در کشور به بانک ملی بدهی و معوقات دارند که معوقات این افراد ۵۰ درصد کل تسهیلات و معوقات این بانک را شامل می‌شود که ما به دنبال راهی هستیم تا هر چه سریع‌تر در این زمینه تعیین تکلیف حقیقی انجام شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج