جاباما
۱۱۶۰۶۲۷
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

اردوغان: صبرمان در سوریه رو به اتمام است

رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به اوضاع سوریه نسبت به این مساله هشدار داد که کشورش بابت کشته شدن دو افسر پلیس ترکیه در تیراندازی شبه نظامیان کرد سوریه واکنش نشان می‌دهد و دست به اقدام متقابل می‌زند.

ایسنا نوشت: رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به اوضاع سوریه نسبت به این مساله هشدار داد که کشورش بابت کشته شدن دو افسر پلیس ترکیه در تیراندازی شبه نظامیان کرد سوریه واکنش نشان می‌دهد و دست به اقدام متقابل می‌زند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آنکارا پیشتر نیروهایش را در شمال سوریه مستقر کرده و عملیات مشترکی را با شبه نظامیان محلی علیه نیروهای کرد در منطقه انجام داده است.

روزنامه دیلی صباح از قول رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه نوشت: ما داریم صبر خود را از دست می‌دهیم. ترکیه مصمم است که تهدیدهای رو به رشد در شمال سوریه را یا با همکاری نیروهای فعال در آن منطقه یا با تلاش خودش از بین ببرد.

وی ادامه داد: ما دیگر در مقابل مناطقی از سوریه که در آن درگیری‌ها علیه نیروهای ترکیه وجود دارد، صبری نداریم. ما تصمیم گرفته‌ایم تا تهدیدها در این منطقه را از بین ببریم.

دو سرباز ارتش ترکیه روز یکشنبه در پی حمله با موشک هدایت شونده در اعزاز، واقع در شمال سوریه که آنکارا می‌گوید کار "یگان‌های مدافع خلق" است، کشته شدند.

دولت ترکیه از اوایل دهه ۸۰ میلادی با شبه نظامیان حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ.ک.ک درگیر است. آنکارا این گروه را یک سازمان تروریستی می‌داند. هر دو طرف در ۲۰۱۳ توافق آتش‌بس امضا کردند اما این توافق دو سال بیشتر به طول نینجامید چون چندین حمله تروریستی از سوی پ.ک.ک صورت گرفت.

در مجموع، آنکارا سه عملیات بزرگ در سوریه انجام داده "عملیات سپر فرات در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷، عملیات شاخه زیتوت در سل ۲۰۱۸ و عملیات چشمه صلح در سال ۲۰۱۹." در این عملیات‌ها، ارتش ترکیه و نیروهای حامی این کشور وارد شمال سوریه شده و با نیروهای کرد مبارزه کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقای اردوغان خوب به هر بهانه ای هر
      جایی مداخله میکنی ها

    • بدون نام

      لعنت بر اردوغان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج