۱۱۶۰۸
۵۴۸۷
۵۴۸۷
پ

رئیس سازمان مردم نهاد کنگره ۶۰:

همه چیز درباره اعتیاد به شیشه

رئیس سازمان مردم نهاد کنگره ۶۰ گفت: شیشه ارمغانی جز توهم و جنون ندارد. فرد مبتلا به شیشه در مرحله توهم شدید بسیار خطرناک است و می‌تواند دست به هر کاری بزند اما متأسفانه هیچ مرکزی برای نگهداری این معتادان نداریم.

رئیس سازمان مردم نهاد کنگره ۶۰ گفت: شیشه ارمغانی جز توهم و جنون ندارد. فرد مبتلا به شیشه در مرحله توهم شدید بسیار خطرناک است و می‌تواند دست به هر کاری بزند اما متأسفانه هیچ مرکزی برای نگهداری این معتادان نداریم.

حسین دژاکام در خصوص نحوه ترغیب مصرف‌کنندگان شیشه به درمان اظهار داشت: مصرف‌کننده شیشه ممکن است در مرحله‌های متفاوتی باشد. گاه این فرد هنوز به مرحله تخریب شیشه نرسیده و از کنترل طبیعی خارج نشده است؛ آرام است و سیستم عصبی سالمی دارد.

وی افزود: برای انکه این افراد تن به درمان بدهند باید با روش خاص خود هر فرد با او رفتار کرد و در این بین نقش خانواده اثر بسیار پررنگی دارد.

وی افزود: در مواقعی که مصرف‌کننده شیشه تحت کنترل و طبیعی نیست؛ توهم بالایی دارد و وقتی صحبت از توهم می‌شود مسئله توهم خود را قبول ندارد در حالی که این موضوع واقعی است و مسائلی را که مطرح می‌کند می‌شنود و می‌بیند؛ باید به گونه دیگری رفتار کرد.

وی ادامه داد: این شخص دست به حرکت‌های غیر طبیعی می‌زند که ممکن است منجر به قتل و ضرب و شتم شود، خانواده در اینجا باید با یک مرکز تماس بگیرد تا او را ببرند و بردن این فرد هم جز زور راهی ندارد.

دژاکام یادآور شد: مصرف‌کننده شیشه را باید به سرعت در یک منطقه ایزوله نگه داشت و نباید آن را در خانواده و جامعه رها کرد چرا که هر آن می‌توان انتظار یک قتل، جنایت و درگیری را داشت لذا او را باید مانند یک فرد مجرم فراری گرفت و به مکانی برد.

وی تصریح کرد: این مکان ممکن است یک بیمارستان روانی باشد. البته معمولاً این افراد از بیمارستان فرار می‌کنند، یا باید یک مرکز دولتی باشد که تا فهمیدند او یک مبتلا به شیشه است وی را در آنجا نگه دارند که متأسفانه چنین مرکزی نداریم و در نهایت تنها راه چاره مردم کمپ‌ها هستند.

رئیس سازمان مردم نهاد کنگره ۶۰ ادامه داد: برخی نظر می‌دهند که نباید این افراد را به زور به کمپ ها برد که سوال این است که اگر آنجا نبریم کجا ببریم و جامعه چه راه‌حلی در این زمینه دارد. بسیاری از کمپ‌ها از راه‌های علمی کار می‌کنند و برخی‌ها هم رفتار غیر انسانی دارند.

وی افزود: خانواده این فرد مبتلا باید در نظر داشته باشد پس از ۲ تا ۳ ماه که فرد معتاد در کمپ بود نباید خیال کنند که وی درمان شده است بلکه تازه درمان شروع می‌شود چرا که تازه به یک تعادل روانی نزدیک ‌شده است.

دژاکام خاطر نشان کرد: روان‌درمانی، دارودرمانی و استفاده از شربت تریاک از تئوری‌های مطرح شده در درمان مبتلایان به شیشه است که از دیدگاه شخصی من تنها راه درمان شیشه شربت تریاک با دوز بسیار پایین و حساب شده است که می‌تواند سیستم عصبی را بازسازی کند و فرد را به تعادل برساند.

منبع: فارس

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

همه چیز درباره اعتیاد به شیشه


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج