۱۱۶۰۸۷۳
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

VAR نبود، پنالتی ایران سوخت

رسانه‌های کره‌ای ورزشگاه آزادی را «قبرستان تیم‌های میهمان» و «راهی به‌سوی جهنم» خوانده بودند، اما با کم‌کاری‌هایی که از سوی فدراسیون فوتبال صورت گرفت این بازی بدون حضور تماشاگران برگزار شد و کره‌ای با کمترین استرس توانستند در تهران کار‌های تاکتیکی خود را انجام دهند.

فرهیختگان: طی روزها و هفته‌های اخیر بسیاری از رسانه‌های کره‌ای از جو ترسناک ورزشگاه آزادی و کار سخت تیم‌شان برای بازی در تهران نوشتند و تاکید کردند اگرچه این‌بار خبری از ورزشگاه پر از تماشاگر نخواهد بود، اما همان تعدادی که قرار است به آزادی بروند هم تداعی‌کننده همان روزهای سخت خواهند بود.

رسانه‌های کره‌ای ورزشگاه آزادی را «قبرستان تیم‌های میهمان» و «راهی به‌سوی جهنم» خوانده بودند، اما با کم‌کاری‌هایی که از سوی فدراسیون فوتبال صورت گرفت این بازی بدون حضور تماشاگران برگزار شد و کره‌ای با کمترین استرس توانستند در تهران کارهای تاکتیکی خود را انجام دهند.

یکی دیگر از اتفاقاتی که قرار بود رخ دهد و اتفاق نیفتاد، استفاده از سیستم کمک‌داور ویدئویی بود. هرچند مدیران فدراسیون تاکید کردند که ابزار لازم برای استفاده از VAR را فراهم کردند، اما درنهایت این سیستم به‌صورت آفلاین آزمایش شد و البته برخلاف بازی با امارات که این سیستم به کمک ایران آمد، این‌بار نبودش علیه تیم‌ملی شد. در دقیقه ۳۴ بازی مهدی طارمی با کیم مین‌جائه برخوردی کرد که پنالتی به‌نظر می‌رسید، اما احمد الکاف، اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

کارشناسان داوری ایران بعد از بازی اعلام کردند که این صحنه پنالتی بوده است. نوید مظفری درباره آن صحنه گفت: «عملکرد کلی داور خوب نبود، زیرا او در این دیدار یک اشتباه تاثیرگذار داشت که می‌توانست باعث تغییر یافتن نتیجه شود. در صحنه‌ای، مدافع کره‌جنوبی بدون اینکه توجهی به توپ داشته باشد، به طارمی ضربه زد و داور باید پنالتی اعلام می‌کرد. مشابه این صحنه دقیقا چند دقیقه پیش از آن توسط آزمون صورت گرفته بود که داور آن را خطا اعلام کرد؛ درنتیجه پنالتی ایران سوخت.»

حیدر سلیمانی درمورد این صحنه گفت: «زمانی که سردار در کنار خط طولی زمین به بازیکن حریف تنه زد، داور بلافاصله خطا اعلام کرد و دقیقا همین صحنه مشابه در محوطه جریمه کره اتفاق افتاد و مدافع کره با دست و بازوی خودش ضربه‌ای به مهدی طارمی زد که داور اعتقادی به خطا نداشت. به‌نظر من یک پنالتی در نیمه‌اول برای ایران گرفته نشد.» نادر جعفری نیز اعلام کرد: «این صحنه باید پنالتی اعلام می‌شد و اگر VAR بود داور می‌توانست تصمیمش را اصلاح کند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کم کاری فدراسیون نبوده، دستورات بالا دستی ها اجازه کار نداده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج