جاباما
۱۱۶۱۳۳۴
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

با خوردن این خوراکی، خطر مرگ را کاهش دهید

دانشمندان ایران و کانادا دریافتند که مصرف منظم اسیدهای چرب که در آجیل، دانه ها و روغن های گیاهی یافت می شود، خطر مرگ را به هر علت کاهش می دهد و امید به زندگی را افزایش می دهد.

اسپوتنیک: دانشمندان ایران و کانادا دریافتند که مصرف منظم اسیدهای چرب که در آجیل، دانه ها و روغن های گیاهی یافت می شود، خطر مرگ را به هر علت کاهش می دهد و امید به زندگی را افزایش می دهد.

نتایج مطالعه دانشمندان ایرانی و کانادایی در مجله BMJ نشان می دهد که آجیل، دانه ها و روغن های گیاهی یافت می شود، خطر مرگ را به هر علت کاهش می دهد.

با خوردن این خوراکی، خطر مرگ را کاهش دهید

این دانشمندان با مطالعه بیش از 40 مقاله علمی منتشر شده بین سالهای 1991 تا 2021 نشان دادند که اثرات سلامتی با مصرف آلفا لینولنیک اسید (ALA)، یک اسید چرب چند غیر اشباع از گروه اسیدهای چرب ضروری برای بدن، مانع از مرگ زودرس می شود. این گروه شامل اسیدهای چرب اشباع نشده می باشد که آلفا لینولنیک اسید در غذاهای گیاهی مانند سویا، آجیل درختی، روغن کانولا و دانه کتان یافت می شود.

در مجموع ، این مطالعات بر روی 120 هزار شرکت کننده در سنین 18 تا 98 سال، و گروه 18 تا 32 سال را شامل شد. نتایج، عوامل دیگری مانند سن، وزن، وضعیت سیگار کشیدن، مصرف الکل و فعالیت بدنی را در نظر گرفت.

با در نظر گرفتن این عوامل و ارزیابی دقیق هر مطالعه از نظر سوگیری، نویسندگان دریافتند که مصرف زیاد آلفا لینولنیک اسید یا ALA به ترتیب با 10، 8 و 11 درصد خطر کمتر مرگ و میر، بیماریهای قلبی عروقی و بیماری عروق کرونر مرتبط است.

این مطالعه نشان می دهد که مصرف بیشتر ALA با کمی بیشتر، با خطر مرگ ناشی از سرطان همراه است - 63 مرگ ناشی از سرطان در هر 120 هزار نفر دیده می شود.

از نظر دوز، افزایش مصرف ALA به میزان یک گرم در روز، معادل یک قاشق غذاخوری روغن کانولا یا 0.5 اونس روغن گردو، با کاهش 5 درصدی خطر مرگ ناشی از قلب و عروق مرتبط است.

در این گزارش امده است: "ما باید ارتباط بین ALA و طیف وسیع تری از علل مرگ را بررسی کنیم تا اثرات بالقوه الفا لینولنیک اسید بر سلامتی را بهتر ارزیابی کنیم و بررسی کنیم که آیا برخی از غذاهای غنی از ALA در واقع متفاوت با سرطان و سایر مرگ و میرها مرتبط هستند یا خیر".

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج